stuki przy gwaltownym dodawaniu gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ciapajek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 11:19
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

stuki przy gwaltownym dodawaniu gazu

Post autor: Ciapajek » czw paź 04, 2007 16:07

wymienilem drazki,koncowki,amorki,przeguby,gumy w wachaczach a mimo wszystko przy gwaltownym dodawaniu gazu cos stuka,metal o metal nie wiem juz co moge zrobic a strasznie mnie to drazni jesli ktos mzoe to prosze o pomoc,dziex z gory :pub:


CIAPAJEK

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » czw paź 04, 2007 16:56

Sprawdź poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów :bigok: .

Pzdr.



Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie

Re: stuki przy gwaltownym dodawaniu gazu

Post autor: Dziadek54 » czw paź 04, 2007 21:39

[quote="Ciapajek"]wymienilem drazki,koncowki,amorki,przeguby,gumy w wachaczach a mimo wszystko przy gwaltownym dodawaniu gazu cos stuka,metal o metal nie wiem juz co moge zrobic a strasznie mnie to drazni jesli ktos mzoe to prosze o pomoc,dziex z gory :pub:[/quot

czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie



Awatar użytkownika
KrzychoKa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: KrzychoKa » czw paź 04, 2007 22:43

"czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie"

W nawiązaniu do cytowanego przedmówcy, możesz mieć też niewłaściwie ustawiony zapłon - zbyt wczesny! Zawory zaczynają hałasować na podwyższonych obrotach, na normalnych jest spokój, Sprawdź stan świec (kolor i stan elektrod) i to powinno pokazać czy zapłon wymaga regulacji. powodzenia



Ciapajek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 11:19
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: Ciapajek » pt paź 05, 2007 18:15

zaplon jest oka,swiecetezoka,kopulka zaplonu jest nowa to wyrazny stukot przy lewej stronie silnika niewiemjuzcomamzrobic,pomocy!!!!!!!!!!
KrzychoKa pisze:"czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie"

W nawiązaniu do cytowanego przedmówcy, możesz mieć też niewłaściwie ustawiony zapłon - zbyt wczesny! Zawory zaczynają hałasować na podwyższonych obrotach, na normalnych jest spokój, Sprawdź stan świec (kolor i stan elektrod) i to powinno pokazać czy zapłon wymaga regulacji. powodzenia


[ Dodano: 05 Paź 2007 18:17 ]
stukotmetal ometal przy lewej stronie silnika,zaplon jest oka,swiecetezoka,nowakopulka pomozcie!!!!!!!!
KrzychoKa pisze:"czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie"

W nawiązaniu do cytowanego przedmówcy, możesz mieć też niewłaściwie ustawiony zapłon - zbyt wczesny! Zawory zaczynają hałasować na podwyższonych obrotach, na normalnych jest spokój, Sprawdź stan świec (kolor i stan elektrod) i to powinno pokazać czy zapłon wymaga regulacji. powodzenia


CIAPAJEK

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » pt paź 05, 2007 19:30

Moze jest loz na tlokach i przy przyspieszaniu klekocze jak diesel


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
KrzychoKa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: KrzychoKa » sob paź 06, 2007 11:13

Rozumiem że ta lewa strona to jest strona liczona w pozycji gdy stoisz przodem do otwartej maski? Stuki występują tylko wtedy gdy podwyższasz obroty? I czy dźwięk jest regularny czy też występuje z różną częstotliwością?
Gdy jest stały to prawdopodobnie luz na tłoku, panewce lub sworzniu tłok. = rozbiórka silnika. Dźwięk nieregularny - coś lata luzem - trzeba szukać, np. zajrzyj pod osłone paska rozrządu. Są tam dwie śrubki mocujące osłonę do bloku, jak się któraś wykręci to dzieją się cuda, do przerwania paska włącznie.
Sprawdź też ciśnienie w cylindrach i koniecznie obejrzyj stan elektrod na świecach, stuki mogą być powodowane przez nieszczelny zawór - po elektrodach powinno być to widać.



Ciapajek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 11:19
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: Ciapajek » pn paź 08, 2007 09:12

lewa strona siedzac za kierownica,czy moga to byc zbyt duze luzy na przegubach wewnetrznych przy skrzybni biegow??
KrzychoKa pisze:Rozumiem że ta lewa strona to jest strona liczona w pozycji gdy stoisz przodem do otwartej maski? Stuki występują tylko wtedy gdy podwyższasz obroty? I czy dźwięk jest regularny czy też występuje z różną częstotliwością?
Gdy jest stały to prawdopodobnie luz na tłoku, panewce lub sworzniu tłok. = rozbiórka silnika. Dźwięk nieregularny - coś lata luzem - trzeba szukać, np. zajrzyj pod osłone paska rozrządu. Są tam dwie śrubki mocujące osłonę do bloku, jak się któraś wykręci to dzieją się cuda, do przerwania paska włącznie.
Sprawdź też ciśnienie w cylindrach i koniecznie obejrzyj stan elektrod na świecach, stuki mogą być powodowane przez nieszczelny zawór - po elektrodach powinno być to widać.


CIAPAJEK

Awatar użytkownika
KrzychoKa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: KrzychoKa » pn paź 08, 2007 22:31

Z tego co napisałeś wnioskuję, że stuki pojawiają się tylko w czasie jazdy, a to raczej zawęża pole poszukiwań tylko do układu jezdnego, dokładną diagnozę da próba na rolkach w stacji diagnostycznej. Powodzenia :)



francmuz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pt paź 07, 2005 08:47
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: francmuz » pn paź 08, 2007 23:36

U mnie stukal .... brak sruby mocujacej silnik z przodu. Dodawanie gazu (na jedynce, dwojce i czasami trojce)powodowalo, ze silnik podskakiwal sobiew rytm wciskanego gazu. Balem sie wtedy ze to cos powazniejszego.


Pozdrawiam
Francmuz

Awatar użytkownika
KrzychoKa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt kwie 08, 2005 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: KrzychoKa » wt paź 09, 2007 22:59

francmuz pisze:U mnie stukal .... brak sruby mocujacej silnik z przodu. Dodawanie gazu (na jedynce, dwojce i czasami trojce)powodowalo, ze silnik podskakiwal sobiew rytm wciskanego gazu. Balem sie wtedy ze to cos powazniejszego.
Zgadzam się z przedmówcą, to też może być przyczyna, nawet nie brak śruby - wystarczy zużyta poduszka! Prawidłowo zamocowany silnik nie ma prawa drgnąć. Przy próbie zabujania nim ręcznie, na postoju, prawidłowo powinieneś zakołysać całym autkiem, jak pod ręką wyczujesz jakiś luz to oznacza zużyte poduszki!



Ciapajek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 11:19
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: Ciapajek » czw paź 11, 2007 20:34

dziex za rady,bede probowal dalej,dziex
KrzychoKa pisze:
francmuz pisze:U mnie stukal .... brak sruby mocujacej silnik z przodu. Dodawanie gazu (na jedynce, dwojce i czasami trojce)powodowalo, ze silnik podskakiwal sobiew rytm wciskanego gazu. Balem sie wtedy ze to cos powazniejszego.
Zgadzam się z przedmówcą, to też może być przyczyna, nawet nie brak śruby - wystarczy zużyta poduszka! Prawidłowo zamocowany silnik nie ma prawa drgnąć. Przy próbie zabujania nim ręcznie, na postoju, prawidłowo powinieneś zakołysać całym autkiem, jak pod ręką wyczujesz jakiś luz to oznacza zużyte poduszki!


CIAPAJEK

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 277 gości