Jakie napiecie ładowania podczas jazdy ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Jakie napiecie ładowania podczas jazdy ?

Post autor: guti » czw paź 04, 2007 00:23

Zaznacze ze aku było na prostowniku , oczko w obudowie aku pozniej po prostowaniu było zielone, to bylo jakies 2-3 tygodnie temu, dzisiaj zajrzalem pod maske i zauwazylem ze oczko jest białe w aku co oznacza ze niedoładowany , ( aku dobrane według katalogu < jakas Centra) jezdze duzo , głownie trasa, tak z ciekawosci chcialem sie dowiedziec gdzi sie mierzy napiecie ładowanie, czy przykladajac miernik do klem dobrze zrobilem ? Wynik mnie troszke zaskoczył , bo wyszło podczas odpalonego silnika, bez właczonych odbiornikow pradu , 12~13V czy to tak powinno byc ? a moze ja nie tam przyłozylem mierniczek ? moze trzeba było gdzies przy altku ? Dziekiw wielkie za pomoc, regulator napiecia jest prawie nowy , nie kwalifikuje sie do wymiany jeszcze. Moze alternator nie dziala jak powinien ? Jak go sprawdzic ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » czw paź 04, 2007 00:28

Powinno byc 13.5V i wiecej.. nawet powyzej 14V!!! Gdzies tak 14.4...ale nie wiecej.
Jesli na wlaczonym silniku masz 12v to znaczy ze praktycznie alternator ci nie laduje i moze to byc wina regulatora napiecia.W przypadku kompletnego braku ladowania swiecila by ci sie kontrolka od akumulatora, ktora sygnalizuje brak ladowania!!
A kontrolga ci dziala??



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw paź 04, 2007 00:33

na zapalonym silniku powyzje 14 powinien dawac :))
guti pisze:a moze ja nie tam przyłozylem mierniczek ? moze trzeba było gdzies przy altku ?
nie normalnie na aku przykładasz :)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 04, 2007 00:34

Direct, kontrolka dziala, wiem tylkoz e zaraz po odpaleniu auta, diodka przez chwile mruga,dopoki nie dotkne gazu, wiem ze to jakies wzbudzenie alternatora jest czy cos. no to kurde jezeli ja mam 12-13 V to nie za dobrze , jitro przyjrze sie jeszcze temu regulatorowi, dzisiaj stwierdzilem ze madługie szczotki jescze i to olalem , a jak sprawdzic sam alternator jak regulator sie okaze ok ? Nierozbierajac go oczywsicie :) podlaczajac mierniczek da rade ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » czw paź 04, 2007 00:35

z tego co wiem i czytalem gdzies tam w benzyniaku powinno byc ok 14 a dla diesla do 14.5....Zreszta regulatory napiecia tak laduja w zaleznosci czy benzyna czy diesel...



Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » czw paź 04, 2007 00:48

guti pisze:wiem tylkoz e zaraz po odpaleniu auta, diodka przez chwile mruga,dopoki nie dotkne gazu,
po przekroczeniu pewnej wartosci obrotow alternator zalaczy obwod ladowania.

Jesli masz sprawny regulator..to trzeba by popatrzec na diody w srodku alternatora!!je tez trzeba pomiezyc..ale to trzeba wyjac i rozkrecic alternator
guti pisze:dzisiaj stwierdzilem ze ma długie szczotki jescze i to olalem
szczotki to jedno ... a styki na wirniku to drugie.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 04, 2007 01:02

Direct, dzieki za pomoc, jutro posprawdzam , załoze drugi alternator od kumpla, bo on ma zielone oczko :P i zobacze co z tego bedzie. Albo sam regulator przełoze i moze to bedzie tylko taka przyczyna, przypomnialo mi sie ze ten regulator ktory byl przed tym obecnym , tez wygladal na dobry, podczas jazdy zaczeły mi szalec swiatła, zrobiły sie jasniejsze, wycieraczki zapieeerniczały ze szok, wyjalem regulator i szczotki mial ok, tylko smierdziało z niego spalenizna, moze ten skubaniec tez tak samo sie zachowuje, tylko te obiawy swiatel i wycieraczek sie nie powtarzaja , no nic , sprawdze jutro i dam znac, dzieki za pomoc.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » czw paź 04, 2007 01:10

jak co to pisz na PW
pozdro



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw paź 04, 2007 02:46

guti,
Zanim cokolwiek zrobisz, sprawdź napięcie na altku. Może się okazać, że tracisz prąd gdzieś po drodze.Jeśli nie będzie ok 14-14.4V to podmień reg, nap.
Regulatory napięcia faktycznie różnie działają.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 04, 2007 09:52

dobra tylko jak sprawdzic sam alternator ? zeby wykluczyc jakies straty po drodze ? gdzies sie wpiac bezposrednio w alternator ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » czw paź 04, 2007 11:38

żeby sprawdzić sam alternator to musisz go wyciągnąć z autka.rozebrać i pomierzyć diody i uzwojenia(czy uzwojenia nie maja przebicia do masy) !!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 04, 2007 12:10

Direct pisze:żeby sprawdzić sam alternator to musisz go wyciągnąć z autka.rozebrać i pomierzyć diody i uzwojenia(czy uzwojenia nie maja przebicia do masy) !!
mam nadzieje ze nie bede musial :D nie lubie rozbierac alternatora, bo zawsze cos sie ukreci , albo nie bedzie chcialo zejsc, juz wymienialem łozyska kiedys i cieeezko szło


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » czw paź 04, 2007 13:15

jeśli wymieniales szczotki razem z regulatorem i to nic nie pomogło, mzoe byc tak ze styki gdzies przy rozruzniku są zaśniedziałe i nie łącza, poprzeczyszczaj wszytskie, albo tak jak u mnie było, ładował mi 12,6V, a jak przyłozylem mase z alternatora jest jzu 14V :>
No i wlasnie to było problemem ze była słaba mase, pociągnołem kabelkiem mase z altka do klemy minusówej i mam ponad 14V.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw paź 04, 2007 15:31

sprawa przedstawia sie nastepujaco. poogladalem dzisiaj alternator ze szczotkami wliczajaci stwierdzilem ze szczotki sa ok, pozniej idac po kabelku ( odkrecilem przy altku i wyczyscilem styki, troszke byly zasniedziale i przyrdzewiale) idac dalej po kabelku znalazlem uszkodzone oczko w miejscu gdzie kabel z altka spotyka sie z kabelkiem z + Od aku, mowie o rozruszniku ,wymienilem ten kabel, ten od wzbudzenia jest ok. Przed cala operacja czyszczenia i wymiany kabla przelozylem sam regulator z innego altka, mimo ze byly o wiele bardziej zuzyte szczotki ladowania bylo takie samo jak na moim czyli nie dochodzilo do 13 V. Gdy wymieniliem ten kabelek z oczkiem naderwanym ,ladowanie wzroslo do 13,30 V na nieobciazonym silniku, znaczy swiatelka i inne odbiorniki pradu wylaczone.Gdy wlacze swiatla ( zarowki 100W - wiem ze niektorzy powiedza ze za mocne ,aletu nie o to chodzi) wtedy ladowania spada ponizej 13 zdrowo, blisko 12. Nie moglem niestety podmienic altka bo VW polo Fox ma inne mocowanie do altka (jest zalozony od dolu)naciag i otwory nie sa jak u mnie. Mysle jeszcze o tej masie od aku do altka, jak to polaczyc ? czy to nie powinno brac juz masy z silnika ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 386 gości