Teoretyczne rozwazania nad brakiem kucy w TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Teoretyczne rozwazania nad brakiem kucy w TDI

Post autor: RobeQ » wt paź 02, 2007 12:40

Witam,

jestem szczesliwym posiadaczem golfera III z motorem 1Z. Mam jedna zagwostke pt. brakuje mi troche mocy :hmm:

Do tej pory mialem wtryski ALH + turbo ze 130 + plus kolektor wydechowy jak i dolotowy ze 130 + fimc z BMW 3.0 diesel i na hamowni przy 34stC wyszla moc w okolicach 123-128km i 310-320nm. Pare dni temu przerobilem wtryski na 216 i wrocilem na hamownie w celu sprawdzenia ile czego przybylo i ile czego ubylo - od razu zaznacze ze samochodzik odczuwalnie duzo lepiej chodzil. Wynik z hamowni 143km i 360nm. I tak sie zastanawiam czy to jak na ten setup to duzo czy malo. Bo patrzac na wykresy Mirasa to brakuje mi paru km.

I teraz nie wiem co dalej czynic bo w programie mam ustawiona juz dawke na maxa w VAG pokazuje dawke na poziomie 2.2 - 2.4mg samochod zasadniczo nie dymi. Doladowanie ustawione na 1,35bara.

I teraz pada pytanie czemu tak malo mocy :) kompresja sprawdzona i jest OK silnik nie bierze oleju moze z 0,9l na 10000km przy ostrej jezdzie.

Ktos ma jakis pomysl ??? ja osobiscie mysle nad wymiana szklanek bo przebieg 214000 tez robi swoje i mogly one sie zuzyc...

Wiec ANY IDEAS ???



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 02, 2007 12:44

1. pokaż wykres z hamowni

2. momentu masz ok, więc może na górze przepływka ogranicza dawke ?

3. wrzuć jakieś logi

4. jak nie chce auto dymić na 216-stkach to moze pompa nie wyrabia



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt paź 02, 2007 12:59

Tak jak cowboy napisal + sprawdzenie kolektora ssacego i kanałow glowicy (czy nie sa zasyfione) oraz wymienil bym szklanki przy tym przebiegu :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Teoretyczne rozwazania nad brakiem kucy w TDI

Post autor: mirass » wt paź 02, 2007 16:58

poka wykres i logi
dymu powinienś mieć kłęby za sobą jak dociśniesz na gaz
korekta softu może....priv


www.vagtune.pl tel. 502730289

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » wt paź 02, 2007 18:49

odpowiadajac wszystkim na raz ;] wyglada to tak samochod nie dymi przynajmniej na hamowni jak sie na rure patrzylem odkurz jest ale zeby dymil to nie powiem. co do kolektora ssacego to jeszcze 4kkm temu byl czysciutki w srodku jak go zakladalem a jako ze odmy ma poodlaczane to nie spodziewal bym sie tam syfu strasznego. Szklanki tak jak juz zostalo napisane wymienie za tydzien dwa. Co do korekty softu to tuner ktory to robil powiedzial ze bardziej paliwa sie nie da sie podniesc bo w programie jest ona na maxa podniesiona i wiecej sie nie da...

PS. logi pomimo tego ze wiem ze jest to podstawa wrzuce jutro pojutrze :(
Ostatnio zmieniony wt paź 02, 2007 18:50 przez RobeQ, łącznie zmieniany 1 raz.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt paź 02, 2007 19:44

RobeQ pisze:odpowiadajac wszystkim na raz ;] wyglada to tak samochod nie dymi przynajmniej na hamowni jak sie na rure patrzylem odkurz jest ale zeby dymil to nie powiem. co do kolektora ssacego to jeszcze 4kkm temu byl czysciutki w srodku jak go zakladalem a jako ze odmy ma poodlaczane to nie spodziewal bym sie tam syfu strasznego. Szklanki tak jak juz zostalo napisane wymienie za tydzien dwa. Co do korekty softu to tuner ktory to robil powiedzial ze bardziej paliwa sie nie da sie podniesc bo w programie jest ona na maxa podniesiona i wiecej sie nie da...

PS. logi pomimo tego ze wiem ze jest to podstawa wrzuce jutro pojutrze :(
z ciekawości.kto robił soft ?


www.vagtune.pl tel. 502730289

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » śr paź 03, 2007 11:32

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/687 ... 4679a.html

oto link to wykresu z hamowni linia przerywana to setup ktory opisalem wyzej linia ciagla to zmiana wtryskow ALH na ALH z koncowkami 216 i ustawionym cisnieniem 220/300 bar.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr paź 03, 2007 14:32

Cos masz duza turbo dziure :) jak dla mnie. Ponizej 2000 malo co sie dzieje a pozniej jebut i max moment. Moze byc ze przeplywka slaba tnie dawke u gory i nadole przy malych cisnieniach. Widac to na wykresie
Pozatym, praktycznie nie widze tutaj strojenia. Po prostu wieksze wtryski daly wiecej tam gdzie mogly i tyle...jak by w gornych rejestrach podciagnac paliwo to powinno 150KM peknac jak nic.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » śr paź 03, 2007 15:10

rob555 pisze:Cos masz duza turbo dziure :) jak dla mnie. Ponizej 2000 malo co sie dzieje a pozniej jebut i max moment. Moze byc ze przeplywka slaba tnie dawke u gory i nadole przy malych cisnieniach. Widac to na wykresie
Pozatym, praktycznie nie widze tutaj strojenia. Po prostu wieksze wtryski daly wiecej tam gdzie mogly i tyle...jak by w gornych rejestrach podciagnac paliwo to powinno 150KM peknac jak nic.
no i wlasnie nie wiem czemu tak jest bo jeszcze bardziej sie powiekszyla po zalozeniu 216. BTW moze to nadmierna ilosc orurowania do IC. Ale to akurat mnie tak nie boli jak braki w mocy. Co do podciagania w programie to ponoc w programie nie da juz sie bardziej podciagnac paliwa bo sie nie da bo juz jest MAX ustawiony... Co do przeplywki to jutro sprawdze i zobacze jak bede logi robil



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr paź 03, 2007 15:27

Godula Ci stroi?


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr paź 03, 2007 17:48

a moze pompa nie wyrabia? kolega Grzesko tez mial podobnie, po chipie dopiero mu wyszla jego seria AFN :/ a po wymianie pompy sporo wiecej


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw paź 04, 2007 10:05

może trzeba podnieść ciśnienie w pompie żeby mogła wydolić przy większych wtryskach, standardowo

w 1Z pompa miała [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 6.00÷7.40 bar
2000obr 8.50÷9.90 bar

w AFN/ASV te wartości były wyższe niestety nie znam dokładnie na pamięć ale przy 2000obr było koło ~12bar

co ciekawe jak wiadomo ASV ma pierwsze ciśnienie wyższe na wtryskach a dane pompy sa takie jak AFN. Jedynie wartość ciśnienia w pompie jest zależna od wielkości wtrysków.
Wniosek jest prosty większe wtryski większe ciśnienie w pompie - tylko pytanie czy wytrzyma
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 10:08 przez TomTDI, łącznie zmieniany 1 raz.



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » czw paź 04, 2007 14:52

Adamm pisze:a moze pompa nie wyrabia? kolega Grzesko tez mial podobnie, po chipie dopiero mu wyszla jego seria AFN :/ a po wymianie pompy sporo wiecej
bedziem pukali stukali i logowali dzisiaj jak masz czas ;] i zobaczymy co w trawie piszczy... swoja droga mozna podniesc cisnienie na pompie w prosty sposob ?? :satan:



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » czw paź 04, 2007 16:03

Pewnie że można w prosty sposób podnieść ciśnienie :grin: :grin:

za króćcem doprowadzającym paliwo jest zawór regulacyjny, który reguluje się "specjalnym kalibrowanym trzpieniem" i młotkiem :chytry: jak to w vw

najlepiej podłączyć manometr i do wymaganego ciśnienia ustawić i obrotów

ja jak nie chce mi się paprać z manometrem podłączam VAG i w nastawach podstawowych (B...S...) włączam kanał 004 wtedy komputer próbuje ustawić max kąt

w 1Z jak pamiętam 15,4 a pompa nie zawsze może to wykonać więc młotkiem puk i patrze czy dochodzi jak dochodzi to koniec regulacji :grin:

"specjalny kalibrowany trzpień" to mój wynalazek śruba z dwiema nakrętkami ustawiam np. tak na pół zwoju gwintu itd. .... można to zrobić zwykłym gwoździem ale można przedobrzyć jak się nie ma wyczucia

podczas regulacji obserwuje też kanał 004 "normalnie" żeby sprawdzić czy na wolnych nie pogarsza się sprawa, zwykle też poprawia bo ciśnienie też cofa kąt no chyba że się przedobrzy wtedy trzeba podłożyć podkładkę pod sprężynę od przestawiacza

jak pompa przestawia w całym zakresie to niestety ale bez manomentru się raczej nie obędzie

[ Dodano: Pią Paź 05, 2007 08:11 ]
Znalazłem dokładne dane pomp

AFN [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 8.10÷9.50 bar
2050obr 10.50÷12.10 bar

ASV [obr pompy; ciśnienie]:
500obr 8.10÷9.50 bar
2050obr 10.60÷12.20 bar



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości