Po wymianie automatu na manual max 140 km/h:(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po wymianie automatu na manual max 140 km/h:(
Cześć,
Postanowiłem napisać, może ktoś będzie w stanie mi pomóc, doradzić, skierować do super fachowca, otóż problem jest taki: niedawno wymieniłem skrzynię automatyczną na manualną przy silniku 1.8 RV digifant 105 KM, wcześniej auto rozpędzało się do 165 km/h teraz tylko do 140 km/h na 5 biegu (około 4000 obr.), na 4 biegu dociągnie z bólem do 150 km/h i mam wielki smutek bo bardzo chciałem aby auto jeździło szybciej.
To samo jest jak się jedzie an lpg i benzynie, przepustnica otwiera się do końca, skrzynia manualna ma kod ATH, ogólnie auto dobrze przyspiesza, tak twierdzi osoba, która jeździła długo golfem gti z mocą 107 KM. Wcześniej na automacie przy prędkości 165 km/h obroty silnika były sporo powyżej 5000 obr i silnik nie miał problemu aby się w nie wkręcić.
W aucie jakiś czas temu, przed wymianą skrzyni wymieniłem przepływomierz, sondę lambda, kopułkę i palec, świece, przewody, ogólnie chyba silnik pracuje dobrze.
Chciałem jeszcze zdiagnozować komputer sterujący silnikiem np. kodami błyskowymi, jednak nie mogę znaleźć kabla ani gniazda diagnostycznego, szukałem koło cewki i w okolicach gałki zmiany biegów, dowiedziałem się jednak u źródła VW, że te silniki nie posiadają samodiagnozy i trzeba diagnozę prowadzić ręcznie "na piechotę".
Ostatnio sprawdziłem ustawienie zapłonu oraz działanie switcha, który się włącza przy max otwarciu przepustnicy.
pozdrawiam
Marcin
Postanowiłem napisać, może ktoś będzie w stanie mi pomóc, doradzić, skierować do super fachowca, otóż problem jest taki: niedawno wymieniłem skrzynię automatyczną na manualną przy silniku 1.8 RV digifant 105 KM, wcześniej auto rozpędzało się do 165 km/h teraz tylko do 140 km/h na 5 biegu (około 4000 obr.), na 4 biegu dociągnie z bólem do 150 km/h i mam wielki smutek bo bardzo chciałem aby auto jeździło szybciej.
To samo jest jak się jedzie an lpg i benzynie, przepustnica otwiera się do końca, skrzynia manualna ma kod ATH, ogólnie auto dobrze przyspiesza, tak twierdzi osoba, która jeździła długo golfem gti z mocą 107 KM. Wcześniej na automacie przy prędkości 165 km/h obroty silnika były sporo powyżej 5000 obr i silnik nie miał problemu aby się w nie wkręcić.
W aucie jakiś czas temu, przed wymianą skrzyni wymieniłem przepływomierz, sondę lambda, kopułkę i palec, świece, przewody, ogólnie chyba silnik pracuje dobrze.
Chciałem jeszcze zdiagnozować komputer sterujący silnikiem np. kodami błyskowymi, jednak nie mogę znaleźć kabla ani gniazda diagnostycznego, szukałem koło cewki i w okolicach gałki zmiany biegów, dowiedziałem się jednak u źródła VW, że te silniki nie posiadają samodiagnozy i trzeba diagnozę prowadzić ręcznie "na piechotę".
Ostatnio sprawdziłem ustawienie zapłonu oraz działanie switcha, który się włącza przy max otwarciu przepustnicy.
pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony czw paź 04, 2007 14:51 przez Marcin C., łącznie zmieniany 1 raz.
W sumie pewny nie jestem czy prędkość na liczniku jest dobra, sprawdzę to dla pewności z innym autem, jednak tak sobie myślę, że obroty załużmy przy 180 km/h powinny być większe niż 4000 obr, więc chyba w miarę dobrze wskazuje.
A czy problem z osiągnięciem wyższej prędkości może leżeć po stron kół, bo z przodu mam zimówki takie wyższe, bo 185/65/14?
A czy problem z osiągnięciem wyższej prędkości może leżeć po stron kół, bo z przodu mam zimówki takie wyższe, bo 185/65/14?
Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, chyba przelicznik jest taki sam, zresztą załącze zdjęcie. Jeszcze jest taka sprawa, że wymieniałem linkę od prędkościomierza i została założona od modelu syncro, bo innej nie miałem, ale te obroty są za małe jakby przekłamywał licznik, no chyba, że źle myślę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
sam zobacz - linkę dawałeś z numerem 5 czerwonym czy takim żółtawym
[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 12:28 pm ]
myślę że mogłeś jechać 170 a pokazywało 140Marcin C. pisze:Myślisz, że mogłem realnie jechać 180-200 km/h a wskazywało 140 km/h i obroty silnika były 4000?
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 12:27 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej,
Muszę dla pewności wykręcić linkę ze skrzyni i sprawdzić to koło napędowe, choć wydaje mi się, że pewnie będzie żółtawe bo było to od silnika 1.8 z syncro.
Myślę jeszcze o jednej rzeczy, otóż dopatrzyłem się że układ podciśnień jest inny chyba w automacie niż w manualu, różnicę widać koło przepustnicy za/pod switchem, w automacie były i mi zostały tam jeszcze rurki, które ciągną się od gumowej odmy, która dochodzi do przepustnicy, po kolektor aż do okolic cewki. Muszę zdobyć jakieś zdjęcie szczegółowe tych okolic od silnika co miał oryginalnie manual i porównać, może to ma wpływ na moc silnika?
Muszę dla pewności wykręcić linkę ze skrzyni i sprawdzić to koło napędowe, choć wydaje mi się, że pewnie będzie żółtawe bo było to od silnika 1.8 z syncro.
Myślę jeszcze o jednej rzeczy, otóż dopatrzyłem się że układ podciśnień jest inny chyba w automacie niż w manualu, różnicę widać koło przepustnicy za/pod switchem, w automacie były i mi zostały tam jeszcze rurki, które ciągną się od gumowej odmy, która dochodzi do przepustnicy, po kolektor aż do okolic cewki. Muszę zdobyć jakieś zdjęcie szczegółowe tych okolic od silnika co miał oryginalnie manual i porównać, może to ma wpływ na moc silnika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości