[vw] Przekaźniki świateł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

[vw] Przekaźniki świateł

Post autor: Michael G60 » pt cze 17, 2005 08:34

Chcę założyć przekaźniki na światła, by lepiej świeciły. Wiem, że trzeba założyć na światła drogowe, a czy trzeba (można) założyć na mijania - czy to coś da czy wystarczy tylko na drogowe??? (VW Passat 1994)
Uświadomcie mnie... :grin:


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

torreador
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:38
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: torreador » pt cze 17, 2005 08:53

Witam, najlepiej założyc na obydwa (ochrona przełącznika świateł). Zakładając przekaźniki zastosuj jak najkrótsze przewody oraz odpowiednio duzy przekrój , chodzi o to aby jak najmniejszą oporność miało to połączenie.
Żarówki powinny jaśniej świecić bo już oporność 0,5 ohma przy prądzie 5 A daje spadek napięcia 2,5 V.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt cze 17, 2005 08:54

U mnie tak było po 23 latach na żarówkach było tylko 10,4V zamiast 12V. Teraz jest powyżej 12V i jest jasno. Polecam.



gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » pt cze 17, 2005 09:35

A może jakiś schemacik byście podesłali..... :pub:


pozdrawiam
gajczak

Ktulu

Post autor: Ktulu » pt cze 17, 2005 09:49

Prosze tu jest fajnie opisane:
http://vwgolf.pl/golf2/porada15.html



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » pt cze 17, 2005 19:05

Wydaje sie mi ze przkazniki na swiatlach drogowych nie sa az tak potrzebne. Za to na mijaniach jak najbardziej - z 11,8V zrobilo mi sie teraz 13.8V



torreador
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr sty 05, 2005 01:38
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: torreador » pt cze 17, 2005 19:32

"oszczędzają" styki przełącznika świateł, bądź co bądź przełączają dość znaczne prądy- jak kto uważa.

Pozdrawiam.



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » pt cze 17, 2005 19:38

Tu masz racje - zalezy kto jak czesto jezdzi na drogowych. Ja mam taka trase do pracy za praktycznie wieczorem i noca tylko na mijaniach praktycznie caly czas wiec nie zakladalem na drogowe



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » sob cze 18, 2005 00:50

Mam założone przekaźniki na drogowych, mijania i halogenach, jak kupiłem grata, napięcie na żarówkach wynosiło ok. 10 V...
Poza tym rozebrałem i wyczyściłem przełącznik zespolony, styki też nie były super, oraz wymieniłem linkę masy- całkiem inaczej kręci rozrusznik.
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » ndz cze 19, 2005 19:20

Ktulu pisze:Prosze tu jest fajnie opisane:
http://vwgolf.pl/golf2/porada15.html
Dzieki dzieki

zapomniałem, że kiedyś tam się zaglądało


pozdrawiam
gajczak

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pn cze 20, 2005 23:18

a moze ktos zrobic jakis schemat pogladowy?? ktoredy kable puscic jesli maja byc najkrotsze??


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pn cze 20, 2005 23:59

Deacon pisze:a moze ktos zrobic jakis schemat pogladowy?? ktoredy kable puscic jesli maja byc najkrotsze??
Np. ja zrobiłem tak:
trzy przekaźniki typu 541 z podstawkami i trzema podstawkami bezpiecznikowymi zamocowałem na kawałku tekstolitu (bo łatwa obróbka i izolacja OK). Od + akumulatora do bezpieczników dojechałem kawałkiem przewodu Lgy 2,5 mm, od bezpieczników mostki do styków przekaźników przewodem Lgy 1,5 mm i tym samym przewodem do lamp. Lampy zmostkowałem, oryginalnie mamy podział lewa-prawa strona.
Przewody od lampy od strony kierowcy dołączyłem do cewek przekaźników (drogowe-mijania-halogeny), drugie wyjścia cewek przekaźników do masy. Przewody lampy od strony pasażera odciąłem i zaizolowałem. Całą płytkę zamocowałem do boku komory silnika obok akumulatora. Tyle.
Ważne! Czasami styki w przełączniku zespolonym są tak wygrzane, że maleńki prąd cewek przekaźników może nieuzyskać przewodzenia, należy niestety rozebrać wówczas "pająka" i wyczyścić oraz nasmarować smarem teflonowym styki wewnętrzne.
NIE STOSOWAĆ WYNALAZKÓW TYPU WD 40 LUB SMARÓW ŁOŻYSKOWYCH, POWODUJĄ ONE UTLENIANIE MIEDZI!
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 258 gości