MK3 I UBYTEK OLEJU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
_FORNAL_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 14:16
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

MK3 I UBYTEK OLEJU

Post autor: _FORNAL_ » śr cze 15, 2005 23:26

WITAM MAM GOLFA 1.8 ABS I ZALALEM GO SCHEL HELIXEM PLUS 10/40I PO DRODZE 6TYS UBYTELO GO PRAWIE O 1,2L SILNIK MA PRZEJECHANE 200,000 ALE RACZEJ NIE DYMI MOZE TRZEBA GO ZALAC CZYMS INNYM???



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr cze 15, 2005 23:42

Ja bym zdecydowanie tutaj zalal mineralny olej.
Wlej Mobila.

Jakby dymil, to by ci bral conajmniej 1litr na 1000km. Malych ubytkow i spalania oleju ciezko jest zauwazyc.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr cze 15, 2005 23:43

A jak mineralny bedzie ci tez schodzil, to dolej Motodoctora do silnika. Uszczelni troche silniczek na zaworach.
Mozesz tez sprawdzic cisnienie w warsztacie.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: MK3 I UBYTEK OLEJU

Post autor: briano » czw cze 16, 2005 17:47

Zalej mineralnym 15w40 jakimś lepszym i zobacz co się będzie działo :chytry:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw cze 16, 2005 18:28

Ja tak miałem jak zalałem elfem sporti SRI jak świeżo wszedł do produkcji. Potem go poprawili.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw cze 16, 2005 18:36

a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent - jesli auto bierze olej - zalej gęstszym - jesli dalej bierze zalej motodoktorem - to nie jest rozwiązanie problemu, tylko likwidowanie skutków - moim zdaniem nie tędy droga. A motodoktora to się zalewa jak się sprzedaje auto z padnietym silnikiem. Norma VW przewiduje 1 litr na 10 000 km.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw cze 16, 2005 19:37

wydawało mi sie że pisało gdzieś że VW przewiduje max 1l na 1000km a nie 10 000



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw cze 16, 2005 20:49

chyba jednak na 10tys, bo inaczej wymiany oleju nie miały by sensu :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: briano » czw cze 16, 2005 21:13

Corvax pisze:chyba jednak na 10tys, bo inaczej wymiany oleju nie miały by sensu :)
Oj ja też czytałem że na 1000km i też sie nad tym zastanaiwałem jaki sens wymiany ale ten litr na 1000 to już chyba hardcore :crazy:



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw cze 16, 2005 21:18

Corvax pisze:a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent
Tylko ze producent zaleca zalewac olej 15W 40. W wiekszosci jest to olej mineralny, wiec nie wiem o co ci chodzi. Polska nie ma zadnego patentu, z przechodzeniem stopniowo z syntetycznego na mineralny.

Norma VW przewiduje 1 litr na 10 000 km.
A norma zegarkow Casio przewiduje/dopuszcza 15 minut na miesiac :)


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » czw cze 16, 2005 21:57

Norma przewiduje 1l/1000km,ale to jest przesada,chodź mój juz bierze 0,6l/1000km,przy cięższej nodze.Producent pisząc to broni sie przed reklamacjami.A w takim przypadku wymiana oleju ma jeszcze wieksze znaczenie,ponieważ dolewając swieży olej do starego jakość oleju pogarsza sie a nie jak większość myśli,że ma zawsze nowy olej.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw cze 16, 2005 21:57

pkirylcz pisze:
Corvax pisze:a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent
Tylko ze producent zaleca zalewac olej 15W 40. W wiekszosci jest to olej mineralny, wiec nie wiem o co ci chodzi. Polska nie ma zadnego patentu, z przechodzeniem stopniowo z syntetycznego na mineralny.
Proponuje skorzystac z wyszukiwarki na:
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... Id=6031814

nie ma tam co prawda akurat tego golfa ale jest VENTO:

Zalecany: TXT Softec Plus
Dobry: GTX Magnatec 5W-40
Dopuszczalny: GTX Magnatec 10W-40

Jak widac żaden z tych olei nie jest mineralny, a chodzi mi o to że zamiast zrobic remont silnika, wlewamy gestszy olej - to nie jest rozwiazanie problemu - producent nie przewiduje wogóle zmiany oleju na gęstszy - auto ma jeździć na takim jaki jest zalecany.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw cze 16, 2005 22:58

Dzieki, fajna stronka. Luknalem i rzeczywiscie, a zastanawialem sie nad wyborem Castrola GTX Magnateca a Mobil Super S.
Wybralem jednak Mobil.

Powiedz mi tylko czy moglbym zalac do swojego 5W 40, a wiem ze wczesniej bylo 10W 40. Raczej nie powinno sie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.

Zgadza sie ze mozna na syntetyku i do 500tys km jezdzic jak sie dba o silnik i przestrzega regularnych przegladow. Wujaszek ma 270 i leje caly czas super syntetyk. Auto ma od nowosci.

Czytalem ksiazke, instrukcje obslugi do auta jaka dostalem. Jest wyraznie zaznaczone ze powinien zostac zalany olej 10W 40. Wymiana co 15tys km. W starszych samochodach, tak z lat 93 jest nawet podana klasa lepkosci 15W 40. Tak wiec w tej kwestii, to nie sugerowalbym sie danymi jakie podaja producenci olejow, tylko tym, co aucie najlepiej odpowiada.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
_FORNAL_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 14:16
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: _FORNAL_ » czw cze 16, 2005 23:35

wiec co mam wkoncu zalac slyszalem ze magnatek jest dobry tylko jakiego mam zalac kakretnie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 628 gości