MK3 I UBYTEK OLEJU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 I UBYTEK OLEJU
WITAM MAM GOLFA 1.8 ABS I ZALALEM GO SCHEL HELIXEM PLUS 10/40I PO DRODZE 6TYS UBYTELO GO PRAWIE O 1,2L SILNIK MA PRZEJECHANE 200,000 ALE RACZEJ NIE DYMI MOZE TRZEBA GO ZALAC CZYMS INNYM???
a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent - jesli auto bierze olej - zalej gęstszym - jesli dalej bierze zalej motodoktorem - to nie jest rozwiązanie problemu, tylko likwidowanie skutków - moim zdaniem nie tędy droga. A motodoktora to się zalewa jak się sprzedaje auto z padnietym silnikiem. Norma VW przewiduje 1 litr na 10 000 km.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Tylko ze producent zaleca zalewac olej 15W 40. W wiekszosci jest to olej mineralny, wiec nie wiem o co ci chodzi. Polska nie ma zadnego patentu, z przechodzeniem stopniowo z syntetycznego na mineralny.Corvax pisze:a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent
A norma zegarkow Casio przewiduje/dopuszcza 15 minut na miesiacNorma VW przewiduje 1 litr na 10 000 km.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Norma przewiduje 1l/1000km,ale to jest przesada,chodź mój juz bierze 0,6l/1000km,przy cięższej nodze.Producent pisząc to broni sie przed reklamacjami.A w takim przypadku wymiana oleju ma jeszcze wieksze znaczenie,ponieważ dolewając swieży olej do starego jakość oleju pogarsza sie a nie jak większość myśli,że ma zawsze nowy olej.
Proponuje skorzystac z wyszukiwarki na:pkirylcz pisze:Tylko ze producent zaleca zalewac olej 15W 40. W wiekszosci jest to olej mineralny, wiec nie wiem o co ci chodzi. Polska nie ma zadnego patentu, z przechodzeniem stopniowo z syntetycznego na mineralny.Corvax pisze:a moim zdaniem jest w normie - szczególnie jak masz cieżką noge. Producenci nigdy nie zalecali zalewania olejem mineralnym jesli auto jest przystosowane do syntetyku/półsyntetyku - to taki nasz polski patent
http://www.castrol.com/castrol/castrolh ... Id=6031814
nie ma tam co prawda akurat tego golfa ale jest VENTO:
Zalecany: TXT Softec Plus
Dobry: GTX Magnatec 5W-40
Dopuszczalny: GTX Magnatec 10W-40
Jak widac żaden z tych olei nie jest mineralny, a chodzi mi o to że zamiast zrobic remont silnika, wlewamy gestszy olej - to nie jest rozwiazanie problemu - producent nie przewiduje wogóle zmiany oleju na gęstszy - auto ma jeździć na takim jaki jest zalecany.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Dzieki, fajna stronka. Luknalem i rzeczywiscie, a zastanawialem sie nad wyborem Castrola GTX Magnateca a Mobil Super S.
Wybralem jednak Mobil.
Powiedz mi tylko czy moglbym zalac do swojego 5W 40, a wiem ze wczesniej bylo 10W 40. Raczej nie powinno sie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.
Zgadza sie ze mozna na syntetyku i do 500tys km jezdzic jak sie dba o silnik i przestrzega regularnych przegladow. Wujaszek ma 270 i leje caly czas super syntetyk. Auto ma od nowosci.
Czytalem ksiazke, instrukcje obslugi do auta jaka dostalem. Jest wyraznie zaznaczone ze powinien zostac zalany olej 10W 40. Wymiana co 15tys km. W starszych samochodach, tak z lat 93 jest nawet podana klasa lepkosci 15W 40. Tak wiec w tej kwestii, to nie sugerowalbym sie danymi jakie podaja producenci olejow, tylko tym, co aucie najlepiej odpowiada.
Wybralem jednak Mobil.
Powiedz mi tylko czy moglbym zalac do swojego 5W 40, a wiem ze wczesniej bylo 10W 40. Raczej nie powinno sie. Tak przynajmniej mi sie wydaje.
Zgadza sie ze mozna na syntetyku i do 500tys km jezdzic jak sie dba o silnik i przestrzega regularnych przegladow. Wujaszek ma 270 i leje caly czas super syntetyk. Auto ma od nowosci.
Czytalem ksiazke, instrukcje obslugi do auta jaka dostalem. Jest wyraznie zaznaczone ze powinien zostac zalany olej 10W 40. Wymiana co 15tys km. W starszych samochodach, tak z lat 93 jest nawet podana klasa lepkosci 15W 40. Tak wiec w tej kwestii, to nie sugerowalbym sie danymi jakie podaja producenci olejow, tylko tym, co aucie najlepiej odpowiada.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 168 gości