Kolektor wydechowy tzw. baranek

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Pongulio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 14:12
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Kolektor wydechowy tzw. baranek

Post autor: Pongulio » ndz wrz 30, 2007 15:11

Witam serdecznie jestem nowy i proszę o wyrozumiałość!!
Słyszałem całkiem niedawno że można wyłuskać troszkę mocy i momentu z silnika przy pomocy kolektora wydechowego wykonanego z rur ze stali kwasoodpornej spawanych 4w2 2w1!! W związku z tą informacją poszukuje danych dotyczących pola powierzchni okien wydechowych i rozstawu śrub mocujących kolektor w. do głowicy
( dotyczy to silnika 1.8 8V w MK2 oznaczenie GX)
Bardzo chętnie wykonam taki kolektor sprzęt spawalniczy i zaginarka do rur w garażu tylko czekają na robotę, bo na zakup takiego cacka raczej się nie pokuszę
Jeśli ktoś coś na ten temat wie to bardzo byłbym wdzięczny!



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz wrz 30, 2007 16:43

sugeruje kupno uszczelek kolektora wydechowego, koszt to kilka zł za szt, występują oczywiscie 4
"okna wydechowe" mają kształt elipsy. I nie sądzę aby ich powierzchnia była istotna, bo kolektor szyje się na miarę. Mocując kolektor do głowicy mozesz wykonać tzw "porting", czyli spasowanie krewedzi kolektora z kanałami wydechowymi tak żeby nie było żadnych zębów. Wiąże sie to z obróbką mechanizmą kanałów w głowicy i/lub kanałow w kolektorze. Jesli kolekor robisz od postaw to mozesz to uwzględnić i zrobić porting samej głowy bo kolektor zrobisz taki jak sobie zażyczysz.
Długosc każdego z kanałow w kolektorze musi być równa zeby zachować poprawność opróżniania cylindrów. hmm tyle wiem

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 16:45 ]
kolektor 4-2-1 jest np w motorze PF którego mocowania są z tego co wiem takie same jak w GX itd, ale jest to odlew a nie baran.



Pongulio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 14:12
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Pongulio » pt paź 05, 2007 22:18

Wielkie dzięki kolego!!!
Teraz tylko szybkie odwiedziny w sklepie i zaczynamy działać
rury już są kupione (kwasowa do tanich stali nie należy)
fi 35 od kanałów a pod autem fi 70 na końcu już wisi tłumik ULTER 2x100mm Obrazek

znalazłem w ofercie jednego ze sklepów takie cudo za jedyne 2800zl. (masakrito)



Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » sob paź 06, 2007 22:26

fi 70mm to chyba za wiele jak na 8V, ja ostatnio zrobilem do swojego wydech z nierdzewki, kolektor seria potema dwururka 2x40mm i reszta z 60mm + strumieniaca i końcowy przelot, ładnie mruczy i na wysokich obrotach ładnie sie kręci :-) polecam gdzieś za kolektorem wspawać łącznik eleastyczny, ja mam całość na sztywno i przy ruszaniu czasem się o coś obija, chyba o belke z tyłu.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz paź 07, 2007 01:10

zgadzm sie 55 albo 60 ma Agrupa przecież



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości