15W40 na 10W40

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vagin5

Post autor: vagin5 » czw wrz 27, 2007 10:18

SouleR pisze:po raz kolejny powtorze - 15w to do koparek sie leje, choc nowsze juz chodza na 10w, takze ci co leja minerala to... na budowe.

widocznie sam masz koparkę! bo ją masz...

od lat u mnie w rodzinie kazdy leje lotosa mineralnego, próbowałem różnych oleji, statoil, tedex, czy nawet mobil. Prawda jest prawdą najczystrzy silnik był po lotosie, najwięcej nagarów nanosił tedex i statoil niby z wyższej pułki a lotos ma dodane najwięcej środków czyszczących!.

strzel se swoją teorią w tarczę.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw wrz 27, 2007 20:37

vagin to przeciez ten idiot od reno, ktory sie tu zapluwal jakie to fajne fury. jak widac zyje i dalej pieprzy glupoty. za to ty masz co? r19 pałer madafaka joł? i na mineralu jezdzisz z powodu? a pewnie zuzycie 10w bylo rowne ilosci paliwa w tym twoim zajefajnym aucie fłancuskim, to zes zalal minerala i cieszysz jape.

BENITO a jezdzic sobie mozesz nawet na rzepakowym, a mi minerala nie polecaj, bo nie zaleje chocby nie wiem co! moj jest po szybkiej reanimacji, 2225xx kkm i jezdzi na 10w i tak bedzie. jesli kiedys zrobie mu porzadny remont to bedzie smigal na 5w. zreszta o czym gadka. podkrec fure, wysraj turbine to nie bedziesz tu pindolil o mineralu. amen


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

vagin5

Post autor: vagin5 » czw wrz 27, 2007 23:45

SouleR pisze:vagin to przeciez ten idiot od reno, ktory sie tu zapluwal jakie to fajne fury. jak widac zyje i dalej pieprzy glupoty. za to ty masz co? r19 pałer madafaka joł? i na mineralu jezdzisz z powodu? a pewnie zuzycie 10w bylo rowne ilosci paliwa w tym twoim zajefajnym aucie fłancuskim, to zes zalal minerala i cieszysz jape.
klepnij się w głowę! idiota to może i Ty jesteś, nie jeżdżę już r19, ale śmigam nissanem sunny 2.0 dlx, nigdy nie miałęm syndromu golfiarza który Ty reprezentujesz! i zainwestuj w słownik bo nie dość że cham to jeszcze nie douczony! "zapluwal, jezdzisz, fłancuskim, zes, zalal". wyznaję zasadę po wyżej 170 kkm mineral i nie ma że boli czy bierze czy nie, a żadne moje auto oleju nie brało nawet tak przez Ciebie nie lubiana renówka...


btw. tak po za konkursem pokażcie Mi producenta aut ciężarowych który leje do swoich ciężarówek olej syntetyczny, lub półsyntetyka, a takie auta dysponują mocą nawet 500 km i więcej... i mają też turbiny hehe, a by było śmieszniej turba siadają mniej więcej po 700 800kkm tutaj raczej nie ma reguły.

ty to nawet nie wiadomo kim jesteś i czym jeździsz a się udzielasz
to niech kolega SouleR uargumentuje czymś logicznym dla czego mineral jest zły? lub niech wytłumaczy dlaczego auta ciężarowe które również są wypuszczane na PD chodzą tylko i wyłącznie na olejach mineralnych, a będzie wielki i pozyska sobie mój szacunek
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 23:51 przez vagin5, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » sob wrz 29, 2007 10:13

WItam juz przejechałem na tym olejku 10 tys i powiem wam że w zyciu minerała nie zaleje nawet jak się bedzie kończył śłiniczek heh. Co tu wiele gadać hcodzi jak mazenie na tym olejku a o porannym zapalaniu to juz nie spomne.

Jak ktoś kto zawsze jeździ na mineralnym poże cos powiedzieć o połsyntetyku. apropo wycieków to wcale sie nie powiekszaja po przejsciu na rzadszy, nawet bym powiedział ze silnik mniej leje no i olejku od wymiany do wymiany nie ubywa :okej: . dzieki wszytkim za namówienie mnie oby było wiecej odważnych pozdro.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob wrz 29, 2007 10:30

chocby man mojego ojca jezdzi na pelnym syntetyku wiec nie wiem skad ty bierzesz takie wiadomosci, ze ciezarowy to na mineralu :green_fuck:

koparki nowsze tez na 10w smigaja.

to ty musisz udowodnic, ze mineral jest lepszy od 5w. ciekawe czemu zalewaja nowe auta 5w, a nie 15w. moze producenci to idioci?

w sumie wg twojego rozumowania moj silnik powinien juz sie rozpasc, bo jezdzi na 10w i dodatkowo nie bierze oleju.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

vagin5

Post autor: vagin5 » sob wrz 29, 2007 20:44

tomcio pisze:SouleR, szkoda naciskać klawisze, dla mnie koleś był, jest i będzie idiotą.
i wivewersa

Z golfiarzami nie ma co, a jesli ciężarówki latają na pół syntetyku to ja jestem alibaba, a ty mój sułtan... wlej sobie do silnika 30 litrów syntetycznego oleju do 14 litrowego silnika w dieslu i zmieniaj co 20kkm, plajta murowana!

A wiem, pracowałem na warsztacie naprawiającym tylko i wyłacznie auta ciężarowe! nowe scanie volva dafy, od wyboru do koloru... nawet i stary jelonek się znalazł. ojca dzieci robić uczyć nie musisz.

jak dla mnie koniec dyskusu bo przerodzi to sie w pyskówkę z waszej inicjatywy oczywiście.



zwirzyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 18, 2005 20:37
Lokalizacja: Kraków

jaki olej?

Post autor: zwirzyk » śr paź 03, 2007 18:44

Witam wszystkich poruszających temat oleju.
Każdy z wypowiadających się w temacie ma rację.Osobiście nie uznaje pojęcia pół syntetyk.Abo syntetyk, albo mineralny.10w40 jest olejem mineralnym z dodatkiem składników uszlachetniających.i z tej przyczyny jest olejem lepszym od 15w40.parametry gęstości ma lepsze od 15w40 , ale w instrukcjach obslugi VW jest zalecany do stosowania 15w40.Gęstość jednego i drugiego zmienia sie po okresie oksploatacji.Olej spłukuje cząstki węgla pozostałe na ściankach cylindrów po spalaniu.W okresach obniżonych temperatur/ zima/olej z zwiększoną zawartością węgla staje się gęściejszy.Dlatego też korzystnie jest dokonywać wymiany oleju przed okresem zimowym.Roczne przebiegi km w przedziale 10-15 tys. km.pozwalaja na taka wymiane raz w roku.Mam autko o przebiegu ok.250000km,cały czas eksploatuję na oleju 15w40 od wymiany do wymiany nie dolewam ani naparstka.Obecnie przymierzam sie do wymiany końcówek wtryskiwaczy, ale to za chwilę.
Serdecznie pozdrtawiam 15w40 nie jest złym olejem!!!



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » śr paź 03, 2007 19:49

AndrzejP4 pisze:Piter <> nie pisz bzdur. Minerał zasyfi cały silnik. Półsyntetyk ma to do siebie, że ma właściwości myjące. Po długim czasie jazdy na M kanały olejowe potrafią wręcz zarosnąć, widziałem na własne oczy co się dzieje w takim silniku.
Oooo ty głupcze jeden, nie masz pojęcia zielonego o olejach, gdzieś zasłyszałeś i powtarzasz. To teraz słuchaj uważnie Pan Paweł Ci wytłumaczy. Za właściwości myjące oleju odpowiedzialny jest współczynnik zasadowy TBN a nie gęstość, lepkość czy klasa SAE oleju. A współczynnik ten jest np. bardzo wysoki w mineralnym oleju Shell Helix Super, wyższy niż w niektórych półsyntetykach, co oznacza że prędzej taki Shell mineralny Ci wypłucze silnik niż niektóre półsyntetyki.

Znawca :rotfl:

Wlewa się olej taki jaki jest zalecany do silnika, dopasowuje sie olej do silnika, a nie do jego stanu i przebiegu, OŚLE.

A klasę SAE, czyli 5W40/10W40/15W40 itp. dobiera się WG WARUNKÓW TERMICZNYCH SILNIKA. Dodam ŻE KAŻDY Z TYCH OLEJI NADAJE SIĘ NA ZIMĘ BO MA LITERKĘ W między parametrami. Więc zarówno 5W40 jak i 15W40 nadaje się na zimę, chyba że ktoś mieszka na Syberii i ma -40 *C zimą to wtedy nie polecam 15W40 bo trudno będzie go nawet przekroić nożem
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 19:56 przez abrover, łącznie zmieniany 3 razy.



Piter_270
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lut 05, 2007 21:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piter_270 » śr paź 03, 2007 20:04

Misiu pysiu .
Nie wyzywam Cie od głupków , itd więc wypraszam sobie !!!
Po drugie to dyskusja jest o olejach 10W40 i 15W40 .\
Po trzecie to dlaczego 15w40 jest opisany normą do tdi - mówię o dobrym oleju , nie lotosie czy platinium . Różnica przy zapalaniu i pracy silnika do 50 stopni jest związana z lepkością i gęstością oleju - i tak kręcisz motor dopiero po rozgrzaniu ( rozsądni użytkownicy ) . Więc różnica miedzy olejem pół czy minerałem jest w cennniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie > 160 zł 10w40 80 zł 15w40 .



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » śr paź 03, 2007 20:06

Piter_270 pisze:Misiu pysiu .
Nie wyzywam Cie od głupków , itd więc wypraszam sobie !!!
Po drugie to dyskusja jest o olejach 10W40 i 15W40 .\
Po trzecie to dlaczego 15w40 jest opisany normą do tdi - mówię o dobrym oleju , nie lotosie czy platinium . Różnica przy zapalaniu i pracy silnika do 50 stopni jest związana z lepkością i gęstością oleju - i tak kręcisz motor dopiero po rozgrzaniu ( rozsądni użytkownicy ) . Więc różnica miedzy olejem pół czy minerałem jest w cennniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie > 160 zł 10w40 80 zł 15w40 .
Po pierwsze to nie było do Ciebie a po drugie wyjaśnij mi proszę, dlaczego określasz lotosa i orlena jako niedobre oleje??? Wytłumacz mi to, bo ja widzę że te oleje mają aprobatę VW, a Ty potrafisz tylko napisać że to syf, bo tak Ci powiedział Pan edzio mechanik.



Piter_270
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pn lut 05, 2007 21:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Piter_270 » śr paź 03, 2007 20:13

Nie znam Edzia mechanika a użytkuje oleje mineralne . W dwu litrowym motorze miałem zalanego lotosa i po 10 k był czarny , a mobil one bursztynowy . ponadto jak poczytasz forum to nie znajdziesz dobrych opinii o tym oleju :green_fuck:



abrover
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 16:42
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: abrover » śr paź 03, 2007 21:07

Piter_270 pisze:Nie znam Edzia mechanika a użytkuje oleje mineralne . W dwu litrowym motorze miałem zalanego lotosa i po 10 k był czarny , a mobil one bursztynowy . ponadto jak poczytasz forum to nie znajdziesz dobrych opinii o tym oleju :green_fuck:
HA HA HA to żeś mnie zastrzelił

Kolego polecam zalej sobie Lotosa City 9 zł za litr 15W40 ma tylko 5,8TBN więc po 10 000 nie będzie jeszcze czarny tak marnie płucze. A potem zalej sobie Shella co ma 11TBN to po 4 000 będzie jak smoła.

Wielki mi wyznacznik CZARNOŚĆ zużytego oleju :rotfl: Skoro jest czarny to znaczy że własnie wyczyścił Twój silnik.

PaPa Kochany Znawco Lotosów :kwiatek:
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 21:08 przez abrover, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości