[mk2] Swap z 1.6 PN a 1.8 8v z wersji GTI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

[mk2] Swap z 1.6 PN a 1.8 8v z wersji GTI

Post autor: replay » pn cze 13, 2005 02:03

Witam,
mam zamiar pod koniec wakacji (moze w okolicach wrzesnia) wymienic mojego poczciwego 1.6 PN na cos mocniejszego, a konkretnie na 1.8 8V z wesji GTI. I chcialbym dowiedziec sie wszystkiego co tylko mozliwe na ten temat.
1. Ile bedzie mnie kosztowal silnik z GTI (komplet)
2. Co bede musial wymienic procz silnika (domyslam sie ze skrzynie tez)
3. Jesli by zaprowadzic auto do mechaniora to ile srednio moze kosztowac taki swap
4. Czy ewentualnie ktos qpi moja PN-ke

z gory dzieki za help-a :-)


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [mk2] Swap z 1.6 PN a 1.8 8v z wersji GTI

Post autor: Borys » pn cze 13, 2005 07:53

replay pisze:Witam,
mam zamiar pod koniec wakacji (moze w okolicach wrzesnia) wymienic mojego poczciwego 1.6 PN na cos mocniejszego, a konkretnie na 1.8 8V z wesji GTI. I chcialbym dowiedziec sie wszystkiego co tylko mozliwe na ten temat.
1. Ile bedzie mnie kosztowal silnik z GTI (komplet)
2. Co bede musial wymienic procz silnika (domyslam sie ze skrzynie tez)
3. Jesli by zaprowadzic auto do mechaniora to ile srednio moze kosztowac taki swap
4. Czy ewentualnie ktos qpi moja PN-ke

z gory dzieki za help-a :-)
ad.1 za ile kupisz za tybe bedziesz miał, nie ma na to cenników od 500 1500 zł za komplet jakis PF z dokunetami wiazkami itd,

ad2. skrzynia niekoniecznie, sprzegło by sie wiekszeprzydało

ad3. pewnie i tak nie bedzie ci sie opłacac,

ad4. PN - moze znajdziesz jakiegos amatora

a jakiego helpa potrzebuszesz


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » pn cze 13, 2005 10:19

W łodzi rozmawiałem z kolegą który prowadzi sklep VW - AUDI z używanymi gratami i zaproponował mi za jedyne 2000 pln swap silnika z 1.6PN na monopunktowym wtrysku paliwa na silnil 1.8 na pełnym wtrysku lub silnik G60. Wstawiam auto dziś i za tydzień odbieram NOWE autko. wymiana wszystkiego co jest potrzebne . A 1.6 bym gdzieś tam sprzedał bo mam zaledwie 185 tyś kilometrów przebiegu a silnik był cały czas servisowany w VW bo auto z niemiec w listopadzie do polski przywiozłem. wiec gra warta świeczki. czyż nie . napewno jakiś tam amator który jeżdzi 1.3 zamieni sobie za nieduże pieniążki na 1.6 z monopunktem. Napewno poczuje różnice.


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » pn cze 13, 2005 10:31

OK, ale mowisz 2000 PLN za sama robocizne, tak? do tego jeszcze do chodzi koszt samego silnika? czy 2000 to juz wszystko razem do qpy wziete?


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » pn cze 13, 2005 11:05

2000 za robocizne i silnik. silnik z niemiec przywieziony.wiec nie wiem co robić może gdybym miał 2000 na zbyciu... z drugiej stront swój silnik znam, autem jeżździł znajomy w Bohum facet jest 53 rocznik i dbał o auto... a ten nowy ( stary ) silnik to nie wiadomo. co na hamownie go wstawić najpierw.... gdzie w łodzi jest coś takiego.... sam nie wiem...


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » wt cze 14, 2005 23:13

no wlasnie, grunt to znalezc dobry silnik.. bo jakbym mial jakiegos 107-konnego "haszpla" wsadzic to ja juz wole moja PN-ke.. jak cos to silnik tez na pewno bedzie z Niemiec


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt cze 14, 2005 23:32

hyper74 pisze:W łodzi rozmawiałem z kolegą który prowadzi sklep VW - AUDI z używanymi gratami i zaproponował mi za jedyne 2000 pln swap silnika z 1.6PN na monopunktowym wtrysku paliwa na silnil 1.8 na pełnym wtrysku lub silnik G60. Wstawiam auto dziś i za tydzień odbieram NOWE autko. wymiana wszystkiego co jest potrzebne . A 1.6 bym gdzieś tam sprzedał bo mam zaledwie 185 tyś kilometrów przebiegu a silnik był cały czas servisowany w VW bo auto z niemiec w listopadzie do polski przywiozłem. wiec gra warta świeczki. czyż nie . napewno jakiś tam amator który jeżdzi 1.3 zamieni sobie za nieduże pieniążki na 1.6 z monopunktem. Napewno poczuje różnice.

a gdzie ty tam masz monopunikt w PN??????
tak tylko ku sprostowania p[ytam.

co do przekładki to panowie, mocny silnik wieksze i mocniejsze hamulce i przód i tył!! to podstawa do jakiej kolwiek jazdy i warunek bezpieczenstwa.

jak juz przełoozysz ten silnik to polecam od razu zmienic rozrząd i jechać do pożadnego mechaniora na ogledziny.
aha, moze nech od razu zmienia rozrząd jak silnik na wierzchu, tak dużo łatwiej:) niz sw upakowanej duzej jednostce wewnatrz komory silnikowej.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » śr cze 15, 2005 00:45

igor002 pisze: a gdzie ty tam masz monopunikt w PN??????
tak tylko ku sprostowania p[ytam.
Standardowo w PN-ce nie ma wtrysku.. ale dosyc czesto mozna sie spotkac i coraz wiecej ludzi robi przekladke wtrysku z silnika RP a do Pieburga mówią "Alivederci" :bigok:


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr cze 15, 2005 09:37

tak, ale ja bym go wtedy nie nazywał PN tylko jak coś RP/PN albo coś takiego bo wtrysk z RP sie pakuje razem z kompem i resztą.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » śr cze 15, 2005 13:46

igor002 pisze:tak, ale ja bym go wtedy nie nazywał PN tylko jak coś RP/PN albo coś takiego bo wtrysk z RP sie pakuje razem z kompem i resztą.
no w sumie to masz racje :grin:


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Awatar użytkownika
replay
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pn sty 31, 2005 02:40
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: replay » śr cze 15, 2005 13:48

a wracajac jeszcze do tematu.. spora jest róznica ceny pomiedzy silnikami 1.8 z GTI i 1.8 RP (90PS), bo moze warto by qpic RP.. mysle ze nie bedzie az tak zajechany jak GTI a motem go modyfikowac i podnosic moc.
Lookalem jeszcze na allegro na ceny silnikow.. tam pisze ze sa to ceny silnikow bez osprzetu. Co to znaczy? Co sie traktuje za osprzet? (skrzynia biegow? i co jeszcze? )


Życie zaczyna się po ... wyżej momentu obrotowego

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości