Problem z automatyczną skrzynią biegów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z automatyczną skrzynią biegów
Witam,
Znajomy przyprowadził w zeszłym tygodniu golfika. przyprowadził prawie takiego samego tylko srebrnego i rok młodszego. Tak samo jak mój to jest automat. Zachwalałem mu jak fajnie się jeździ automatem, dałem mu nawet troszkę pojeździć żeby sam się przekonał i teraz mi głupio bo polecałem mu takie auto a okazuje się że coś nawala...
Przyjechał min na kołach i wszytsko było ok. Po kilku dniach pojawił się problem: po odpaleniu auta i wrzuceniu biegu "D" auto rusza normalnie, jak już troszkę się rozpędzi to zmienia bieg na drugi, a potem kiszka..... nie potrafi sam zmienić biegu na trójkę, jak się da żeby samemu przerzucać biegi to też trójka nie wchodzi ( można zredukować na 1 i potem wrócić na 2 ale na 3 już nie wchodzi).
Podobno po ponownym uruchomieniu silnika, czsami po dwóch, jest ok, ale chyba tak nie powinno być.
proszę o pomoc bo w pewnym sensie "czuję się odpowiedzialny" za to... glupio mi że przeze mnie ma taki problem, może jak coś mu doradzę to jakoś się "zrewanżuję".
czekam na jakiekolwiek info
Znajomy przyprowadził w zeszłym tygodniu golfika. przyprowadził prawie takiego samego tylko srebrnego i rok młodszego. Tak samo jak mój to jest automat. Zachwalałem mu jak fajnie się jeździ automatem, dałem mu nawet troszkę pojeździć żeby sam się przekonał i teraz mi głupio bo polecałem mu takie auto a okazuje się że coś nawala...
Przyjechał min na kołach i wszytsko było ok. Po kilku dniach pojawił się problem: po odpaleniu auta i wrzuceniu biegu "D" auto rusza normalnie, jak już troszkę się rozpędzi to zmienia bieg na drugi, a potem kiszka..... nie potrafi sam zmienić biegu na trójkę, jak się da żeby samemu przerzucać biegi to też trójka nie wchodzi ( można zredukować na 1 i potem wrócić na 2 ale na 3 już nie wchodzi).
Podobno po ponownym uruchomieniu silnika, czsami po dwóch, jest ok, ale chyba tak nie powinno być.
proszę o pomoc bo w pewnym sensie "czuję się odpowiedzialny" za to... glupio mi że przeze mnie ma taki problem, może jak coś mu doradzę to jakoś się "zrewanżuję".
czekam na jakiekolwiek info
nigdy nie obrażam się za "plusy" ;)
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/174142.html][img]http://images.spritmonitor.de/174142_5.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/174142.html][img]http://images.spritmonitor.de/174142_5.png[/img][/url]
nie wiem czy wymieniał, zapytam...
a co do poziomu oleju to nie wiem jak sprawdzić, u mnie przynajmniej chyba nie ma żadego wskaźnika poziomu oleju... on ma chyba taką samą skrzynię.
słyszałem że to są skrzynie "bezobsługowe" nie można sprawdzić samemu oleju ani uzupełnić. a duży koszy jest wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów?
a co do poziomu oleju to nie wiem jak sprawdzić, u mnie przynajmniej chyba nie ma żadego wskaźnika poziomu oleju... on ma chyba taką samą skrzynię.
słyszałem że to są skrzynie "bezobsługowe" nie można sprawdzić samemu oleju ani uzupełnić. a duży koszy jest wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów?
nigdy nie obrażam się za "plusy" ;)
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/174142.html][img]http://images.spritmonitor.de/174142_5.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/174142.html][img]http://images.spritmonitor.de/174142_5.png[/img][/url]
- Remigiusz78
- Ma gadane
- Posty: 211
- Rejestracja: czw wrz 21, 2006 15:03
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
podepnij pod vaga i sprawdz skrzynie. Automatyczne skrzynie nie sa bezobsługowe. Wejdz na forum www.automat.pl i poszukaj podobnego przypadku!
Reballing układów BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!
Naprawy konsol XBOX, PS3, laptopów oraz wszelkich urządzeń z układami BGA!
byłem dwa razy na VAGu,
za pierwszym razem odczytano i skasowano błędy.
nie poprawiło to nic. dalej te same objawy. okazało się że auto nie przerzuca nawet na drugi bieg, jest tylko jedynka (ale jak w czasie jazdy wrzuci się tryb tiptronic to pokazuje że to drugi bieg).
po tygodniu kolejna wizyta na VAGu.
błąd: 00652 Monitorowania biegu - spodarycznie: Nieprawidłowy sygnał
za pierwszym razem odczytano i skasowano błędy.
nie poprawiło to nic. dalej te same objawy. okazało się że auto nie przerzuca nawet na drugi bieg, jest tylko jedynka (ale jak w czasie jazdy wrzuci się tryb tiptronic to pokazuje że to drugi bieg).
po tygodniu kolejna wizyta na VAGu.
błąd: 00652 Monitorowania biegu - spodarycznie: Nieprawidłowy sygnał
nigdy nie obrażam się za "plusy" ;)
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/174142.html][img]http://images.spritmonitor.de/174142_5.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/174142.html][img]http://images.spritmonitor.de/174142_5.png[/img][/url]
Warto sie udac do serwicsu automatycznych skrzyń biegów we Wrocławiu jest ich kilka. Wg mnie jest to usterka elektroniki. Zapewne jeden z elektrozaworów nie dostaje sygnału z kompa o konieczności zmiany biegu. Na początek sprawdz wszystkie przewody dochodzące do skrzyni lubia sie one łamac. jesli to nic nie da to juz tylko warsztat (ASO omijaj). Ciezko jest sprawdzic olej bez kanału w ASB.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
szukam dobrego serwisu
jak w temacie dobry sprawdzony serwis we Wrocławiu, który wymieni olej i filtr w tiptronicu
A zakładał alarm/immobiliser albo coś w tym stylu?
Skrzynia prawdopodobnie pracuje w trybie awaryjnym.
Miałem podobnie u siebie jak "fachowiec" od alarmów założył mi immobiliser.
Tyle, że sterownik skrzyni nie dostawał właściwego impulsu ze sterownika silnika i stąd tryb awaryjny. Prawidłowo działa to tak, że po włączeniu zapłonu sterownik silnika wysyła sygnał do sterownika skrzyni i jest wszystko ok.
U mnie po włączeniu zapłonu sterownik silnika był odcięty, musiałem wbić kod, dopiero dostawał sygnał, ale wysyłał do sterownika skrzyni błędny sygnał.
Sprawdziłbym połączenia na sterowniku silnika/skrzyni. Być może styki na wtyczce zaśniedziały i stąd taka sytuacja, że raz jest dobrze, a za innym razem jest tryb awaryjny.
No a jak to nie pomoże to serwis automatycznych skrzyń biegów, bo w VW to Ci nic nie pomogą, bo tym się nie zajmują. Mogą Ci co najwyżej sprzedać nową skrzynię lub sterownik..
Skrzynia prawdopodobnie pracuje w trybie awaryjnym.
Miałem podobnie u siebie jak "fachowiec" od alarmów założył mi immobiliser.
Tyle, że sterownik skrzyni nie dostawał właściwego impulsu ze sterownika silnika i stąd tryb awaryjny. Prawidłowo działa to tak, że po włączeniu zapłonu sterownik silnika wysyła sygnał do sterownika skrzyni i jest wszystko ok.
U mnie po włączeniu zapłonu sterownik silnika był odcięty, musiałem wbić kod, dopiero dostawał sygnał, ale wysyłał do sterownika skrzyni błędny sygnał.
Sprawdziłbym połączenia na sterowniku silnika/skrzyni. Być może styki na wtyczce zaśniedziały i stąd taka sytuacja, że raz jest dobrze, a za innym razem jest tryb awaryjny.
No a jak to nie pomoże to serwis automatycznych skrzyń biegów, bo w VW to Ci nic nie pomogą, bo tym się nie zajmują. Mogą Ci co najwyżej sprzedać nową skrzynię lub sterownik..
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości