Post
autor: agrala » wt wrz 25, 2007 17:41
Gumki?
Chodzi ci o te uszczelki po dekiel od zaworow.
Przydaloby sie rowniez wymienic napinacz i pasek rozrzadu przy okazji, chyba ze wymieniales go juz wczesniej.
Ja przed wymiana popychaczy spuszczam olej i po wlozeniu nowych wlewam nowego.
Wymiana popychaczy jest prosta.
Ustawiasz punkty na rozrzadzie- na kole na gorze jest punkt i na dole na kole pasowym od walu.
Musisz sciagnac kolo pasowe(od paska od alternatora) od walu zebys mogl wasdzic pasek od rozrzadu.Poluzniasz srube ktora trzyma kolo do walka rozrzadu. Poluzniasz napinacz i sciagasz pasek, odme i linke od gazu,zdejmujesz pokrywe od zaworow i odkrecasz 6 nakretek ktore trzymaja mocowania walka, UWAZAJ ZEBYS NIE POMYLIL PRZY ZAKLADANIU MOCOWAN OD WALKA, MUSZA BYC PRZYKRECONE W TYM SAMYM MIEJSCU CO BYLY, najlepiej jakbys sobie je oznaczyl ktore w jakie miejsce i zebys ich nie obrocil o 180 stopni. Walek mozesz juz wyciagnac i wlozyc nowe popychacze, zakladasz nowy zimering i skrecasz.
Nie daciagaj za mocno mocowan od walka bo mozesz gwinty pozrywac. Nakladasz pasek i naciagasz go napinaczem. Do naciagania napinacza jest przyrzad ktory wchodzi w 2 otwory w napinaczu- ja sobie zrobilem taki z drutu stalowego. Sprawdzasz punkty czy sie zgadzaja na kolach i zakladasz pokrywe od walka i ja przykrecasz (ja zawsze po sprawdzeniu punktow obracam reka wal o 2 obroty i sprawdzam czy sie punkty zgadzaja)
Nie zapomnij zalozyc plastikowej pokrywy od walka przed zalozeniem metalowego dekla.Mozesz przed zalozeniem uszczelki odtluscic blok silnika i pokrywe.
Zaloz nowa uszczele i dokrec ja tylko troszeczke, nie przesadzaj z dociganiem bo wyslizgnie sie ona spod pokrywy i bedzie ciekl ci olej.
W ksiazce zalecane jest odpalenie silnika dopiero po ok pol godz od zlozenia silnika zeby nie uszkodzic popychaczy.
Ja zakladam zimering i uszczelke na silikon dla pewnosci ale nie nalezy tu przesadzac z iloscia silikonu