Witam.
Mam pytanie do wszystkich czy jest gdzieś na forum fotoporada wymiany popychaczy ( szklanek ( silnik 1.8 jetta)) lub czy ktos ma jakiegoś linka gdzie to znajde bo mam zamiar sam się za to zabrać, ale chciał bym mieć jakiś plan działania ... odrazu mowie że zakupiłem 8 popychaczy, zimering, i takie gumki czy to wszystko ?? czy mam cos dokupic zanim zaczne rozkręcać ??
z góry wielkie dzieki :]
pozdrawiam !!
Wymiana popychaczy 1.8
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Gumki?
Chodzi ci o te uszczelki po dekiel od zaworow.
Przydaloby sie rowniez wymienic napinacz i pasek rozrzadu przy okazji, chyba ze wymieniales go juz wczesniej.
Ja przed wymiana popychaczy spuszczam olej i po wlozeniu nowych wlewam nowego.
Wymiana popychaczy jest prosta.
Ustawiasz punkty na rozrzadzie- na kole na gorze jest punkt i na dole na kole pasowym od walu.
Musisz sciagnac kolo pasowe(od paska od alternatora) od walu zebys mogl wasdzic pasek od rozrzadu.Poluzniasz srube ktora trzyma kolo do walka rozrzadu. Poluzniasz napinacz i sciagasz pasek, odme i linke od gazu,zdejmujesz pokrywe od zaworow i odkrecasz 6 nakretek ktore trzymaja mocowania walka, UWAZAJ ZEBYS NIE POMYLIL PRZY ZAKLADANIU MOCOWAN OD WALKA, MUSZA BYC PRZYKRECONE W TYM SAMYM MIEJSCU CO BYLY, najlepiej jakbys sobie je oznaczyl ktore w jakie miejsce i zebys ich nie obrocil o 180 stopni. Walek mozesz juz wyciagnac i wlozyc nowe popychacze, zakladasz nowy zimering i skrecasz.
Nie daciagaj za mocno mocowan od walka bo mozesz gwinty pozrywac. Nakladasz pasek i naciagasz go napinaczem. Do naciagania napinacza jest przyrzad ktory wchodzi w 2 otwory w napinaczu- ja sobie zrobilem taki z drutu stalowego. Sprawdzasz punkty czy sie zgadzaja na kolach i zakladasz pokrywe od walka i ja przykrecasz (ja zawsze po sprawdzeniu punktow obracam reka wal o 2 obroty i sprawdzam czy sie punkty zgadzaja)
Nie zapomnij zalozyc plastikowej pokrywy od walka przed zalozeniem metalowego dekla.Mozesz przed zalozeniem uszczelki odtluscic blok silnika i pokrywe.
Zaloz nowa uszczele i dokrec ja tylko troszeczke, nie przesadzaj z dociganiem bo wyslizgnie sie ona spod pokrywy i bedzie ciekl ci olej.
W ksiazce zalecane jest odpalenie silnika dopiero po ok pol godz od zlozenia silnika zeby nie uszkodzic popychaczy.
Ja zakladam zimering i uszczelke na silikon dla pewnosci ale nie nalezy tu przesadzac z iloscia silikonu
Chodzi ci o te uszczelki po dekiel od zaworow.
Przydaloby sie rowniez wymienic napinacz i pasek rozrzadu przy okazji, chyba ze wymieniales go juz wczesniej.
Ja przed wymiana popychaczy spuszczam olej i po wlozeniu nowych wlewam nowego.
Wymiana popychaczy jest prosta.
Ustawiasz punkty na rozrzadzie- na kole na gorze jest punkt i na dole na kole pasowym od walu.
Musisz sciagnac kolo pasowe(od paska od alternatora) od walu zebys mogl wasdzic pasek od rozrzadu.Poluzniasz srube ktora trzyma kolo do walka rozrzadu. Poluzniasz napinacz i sciagasz pasek, odme i linke od gazu,zdejmujesz pokrywe od zaworow i odkrecasz 6 nakretek ktore trzymaja mocowania walka, UWAZAJ ZEBYS NIE POMYLIL PRZY ZAKLADANIU MOCOWAN OD WALKA, MUSZA BYC PRZYKRECONE W TYM SAMYM MIEJSCU CO BYLY, najlepiej jakbys sobie je oznaczyl ktore w jakie miejsce i zebys ich nie obrocil o 180 stopni. Walek mozesz juz wyciagnac i wlozyc nowe popychacze, zakladasz nowy zimering i skrecasz.
Nie daciagaj za mocno mocowan od walka bo mozesz gwinty pozrywac. Nakladasz pasek i naciagasz go napinaczem. Do naciagania napinacza jest przyrzad ktory wchodzi w 2 otwory w napinaczu- ja sobie zrobilem taki z drutu stalowego. Sprawdzasz punkty czy sie zgadzaja na kolach i zakladasz pokrywe od walka i ja przykrecasz (ja zawsze po sprawdzeniu punktow obracam reka wal o 2 obroty i sprawdzam czy sie punkty zgadzaja)
Nie zapomnij zalozyc plastikowej pokrywy od walka przed zalozeniem metalowego dekla.Mozesz przed zalozeniem uszczelki odtluscic blok silnika i pokrywe.
Zaloz nowa uszczele i dokrec ja tylko troszeczke, nie przesadzaj z dociganiem bo wyslizgnie sie ona spod pokrywy i bedzie ciekl ci olej.
W ksiazce zalecane jest odpalenie silnika dopiero po ok pol godz od zlozenia silnika zeby nie uszkodzic popychaczy.
Ja zakladam zimering i uszczelke na silikon dla pewnosci ale nie nalezy tu przesadzac z iloscia silikonu
Wielkie dzieki ale powiem szczrze ze nigdy tak nie zagladalem głęboko do silnika
po Twoim opisie troche mniej sie obawiam ale musze sprobowac bo juz ktoras osoba mi mowi ze to proste .... po robocie dam znac jak poszło
see ya i jeszcze raz dzieki
[ Dodano: 01 Paź 2007 08:09 ]
Jestem zawiedziony ponieważ popychacze wymienilem zgodnie z tym co Mi agrala napisał ale usterka nie mineła dalej przy dodawaniu gazu silnik wydaje odglos jakby plukanie gardła wodą z sola to jednak nie byly szklanki, a propo szklanek to juz cichutko chodzą i chciał bym podziekowac za porade agrala .... chcialem poznac przyczyne tego co tak chalasuje i wydaje takie dzwieki wiec sciagnolem paski od wspomagania, alternatowa i od pompy wody i odpalilem na chwilke zeby sie nie zagotowal i dalej to samo juz nie wiem co to moze byc ;(
Pomocy !!
po Twoim opisie troche mniej sie obawiam ale musze sprobowac bo juz ktoras osoba mi mowi ze to proste .... po robocie dam znac jak poszło
see ya i jeszcze raz dzieki
[ Dodano: 01 Paź 2007 08:09 ]
Jestem zawiedziony ponieważ popychacze wymienilem zgodnie z tym co Mi agrala napisał ale usterka nie mineła dalej przy dodawaniu gazu silnik wydaje odglos jakby plukanie gardła wodą z sola to jednak nie byly szklanki, a propo szklanek to juz cichutko chodzą i chciał bym podziekowac za porade agrala .... chcialem poznac przyczyne tego co tak chalasuje i wydaje takie dzwieki wiec sciagnolem paski od wspomagania, alternatowa i od pompy wody i odpalilem na chwilke zeby sie nie zagotowal i dalej to samo juz nie wiem co to moze byc ;(
Pomocy !!
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 08:09 przez Puszak7, łącznie zmieniany 1 raz.
:)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
kolego, proponuje ci zalozyc nowy temat poniewaz przyznales mi punk i dziekuje ci bardzo za to ale osoby czytajace forum widza ze przyznales punkt poniewaz kolor posty zmienil sie z niebieskiego na kremowy i go nie czytaja. Piszac nowy temat predzej uzyskasz jakies porady.
Co do twojej usterki to nic mi nie przychodzi do glowy. Ubywa ci plyny lub cos innego sie jeszcze dzieje, samochod nie chodzi tak jak powinien?
Jak napiszesz nowy temat to prosze cie o podanie mi linku do niego, pomysle jeszcze i sprubuje ci pomoc
Co do twojej usterki to nic mi nie przychodzi do glowy. Ubywa ci plyny lub cos innego sie jeszcze dzieje, samochod nie chodzi tak jak powinien?
Jak napiszesz nowy temat to prosze cie o podanie mi linku do niego, pomysle jeszcze i sprubuje ci pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 96 gości