SWAP MK1/2 - problem z półosiami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- hubertsk
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 08:23
- Lokalizacja: /dev/null || 3Miasto
- Kontakt:
SWAP MK1/2 - problem z półosiami
Witam,
jestem nowy na tym forum, ale mam dość pilne pytanko, mianowicie:
Stałem się posiadaczem Golfa MK1 z silnikiem od MK2 - 1.8 na gaźniku, w aucie jest też skrzynia biegów od MK2 -> 5-gear od GTI.
Problem polega na tym że dość szybko poleciały mi przeguby - a co najdziwniejsze poleciał przegub od strony skrzyni. Teraz stukają mi zew. przeguby - zwłaszcza lewy [stuka jak auto jedzie prosto, na skręconych jest OK].
Podczas wymiany przegubu wew. w lewej strony zauważyłem że nie mogę włożyć półosi do piasty - była chyba za długa.
Wymieniony przezemnie przegub wew. był bardzo mocno służyty od strony skrzyni - tak jak by go wpychała za długa półoś. Potem sie dowiedziałem że w na początku była tam skrzynia 4ka, a dopiero później została zainstalowana 5-ka.
Moje pytanie jest takie czy jest możliwe że te skrzynie różnią sie długością półosi?
Wydaje mi sie że obecne półosie są za długie - i dlatego lecą mi przeguby.
Czy może ktoś podać mi długość półosi w MK2 z skrzynią 4 i 5 biegową?
Bardzo prosze o pomoc, dzięki z góry!
jestem nowy na tym forum, ale mam dość pilne pytanko, mianowicie:
Stałem się posiadaczem Golfa MK1 z silnikiem od MK2 - 1.8 na gaźniku, w aucie jest też skrzynia biegów od MK2 -> 5-gear od GTI.
Problem polega na tym że dość szybko poleciały mi przeguby - a co najdziwniejsze poleciał przegub od strony skrzyni. Teraz stukają mi zew. przeguby - zwłaszcza lewy [stuka jak auto jedzie prosto, na skręconych jest OK].
Podczas wymiany przegubu wew. w lewej strony zauważyłem że nie mogę włożyć półosi do piasty - była chyba za długa.
Wymieniony przezemnie przegub wew. był bardzo mocno służyty od strony skrzyni - tak jak by go wpychała za długa półoś. Potem sie dowiedziałem że w na początku była tam skrzynia 4ka, a dopiero później została zainstalowana 5-ka.
Moje pytanie jest takie czy jest możliwe że te skrzynie różnią sie długością półosi?
Wydaje mi sie że obecne półosie są za długie - i dlatego lecą mi przeguby.
Czy może ktoś podać mi długość półosi w MK2 z skrzynią 4 i 5 biegową?
Bardzo prosze o pomoc, dzięki z góry!
- hubertsk
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 08:23
- Lokalizacja: /dev/null || 3Miasto
- Kontakt:
Generalnie tam jest skrzynia od MK2 (5-tka) a była (4-ka) więc z tego co mówisz to różnica jest, pytanie o ile?Bezzdura:)))), roznica jest IMo, tak samo jak w mk2(o ile jest tak samo jak w mk2)
Ale jako że samochód jest troszke bardziej skomplikwany potrzebuję wymiarów [długości] bo inaczej to za chiny nie dojde co jest grane?
Więc - czy ktoś wie o ile różnią sie półosie od MK1 i od MK2, no i jaka jest różnica w długości pomiędzy skrzyniami 4 i 5 bieg.?
A może jest jakiś pewniejszy sposób na dobranie długości półosi niż kombinowanie z czego tu powinny być? - tylko od kąd do kąd to mierzyć?
@marek29
no i właśnie - ja podejrzewam że są za długię o ok 8 - max 18 mm - bo o tyle za daleko jest wywalony przegub wewnętrzny.co prawda niewielkie rzędu do 8mm ,ale są na 100%.
Postaram sie dziś zrobić fotke tego co z przegubu zostało - lookniecie.
Cheers,
Hubert
- hubertsk
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 08:23
- Lokalizacja: /dev/null || 3Miasto
- Kontakt:
ok - a skrzynia [a właściwie dyfer] jest w tym samym miejscu ?cyarnz pisze:trzeba dac polosie z mk1 5S - biegow w sensie i bedzie dobrze, z mk2 nie nadadza sie bo mk1, mk2 maja rozne rozstawy kol
Zeby nie różniło sie to długościa?
Wiesz może jakie długie są te półosie - chciałbym porównać z tym co mam zanim wydam kolejną kase.
- hubertsk
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: pt maja 27, 2005 08:23
- Lokalizacja: /dev/null || 3Miasto
- Kontakt:
ok - rozumiem, ale niestety nie wiem od czego ja mam te półosie - nie ja to składałem
Więc ponownie apeluje o wymiary
Co do autka, to ostatnio byłem u mechanika i doszlismy do wniosku ze to wcale nie muszą być za długie półosie, ale silnik jest chyba przesunięty za bardzo do przodu, tzn łapy są chyba źle zrobione, bo półosie po wyjsiciu ze skrzyni są przesunięte skośnie do tyłu - nie sa prostoladłe do długości auta, tak jak powinny.
Teraz tylko pytanie które łapy musze przerobić - i czy gdzieś widzieliscie może jakieś wymiary i ew. fotki, bo te z tematu o SWAPie dużo mi nie pomagają.
Pozdro
Więc ponownie apeluje o wymiary
Co do autka, to ostatnio byłem u mechanika i doszlismy do wniosku ze to wcale nie muszą być za długie półosie, ale silnik jest chyba przesunięty za bardzo do przodu, tzn łapy są chyba źle zrobione, bo półosie po wyjsiciu ze skrzyni są przesunięte skośnie do tyłu - nie sa prostoladłe do długości auta, tak jak powinny.
Teraz tylko pytanie które łapy musze przerobić - i czy gdzieś widzieliscie może jakieś wymiary i ew. fotki, bo te z tematu o SWAPie dużo mi nie pomagają.
Pozdro
e stary nie gadaj bo mk1 z motorm 1,3 ma dłuzszą os lewą patrz w kierunku jazdy a motor 1,6 i 1,8 ma krutszą.wiem o tym bo jak wymieniłem silniora to i oske zmieniałem bo rozpinało ja na zakrętach.sprawdz doładnie taz:)szcuneczek. co do klegi hubertsk jezeli nie zmieniany był uchwyt silnika to wszycho jest ok.załurz oski od mk1 1,6lub1,8 i bendzie gitara sam ma krzyrzówke mk1 ze zmienianym motorem i znam te ata jak swą kieszeń a jak chcesz doladne wymiary to ci je napisze jutro:)
bertt
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 287 gości