gibajace koło pasowe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

gibajace koło pasowe

Post autor: PROGRAF » czw sie 02, 2007 00:02

witam
wymieniłem przy wymianie rozrządu te kółko które sie gibało

ale mam pytanie co ile je trzeba wymieniać ??
czy w momencie zauważenia ze ma luz i sie giba??

czy może przy wymianie paska rozrządu??

mój spec od diesli stwierdził że ostatecznym sygnałem są problemy z rozruchem silnika

jak wy to widzicie??

pozdro



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » czw sie 02, 2007 00:11

Piszesz o kole pasowym wału korbowego? Jeżeli jest dokręcone odp. mocno, to wytrzyma bardzo długo. Sprawdz ewentualnie co jakiś czas czy się nie odkręca. :bajer: :bajer:


michal0604

PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

Post autor: PROGRAF » pt sie 03, 2007 00:18

tak dokładnie o tym kole

jak sprawdzic czy sie nie odkręca??
na oko tnz czy sie nie buja???



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » pt sie 03, 2007 02:08

Jak się zacznie bujać to już po ptokach. Klucz nasadowy 19 (dwunastokątny), i sprawdź śrubę centralną. Potem imbus 6 i dla spokoju 4 śruby koła pasowego, ale te się nie luzują. Najważniejsza śruba centralna. :bajer: :bajer:


michal0604

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pt sie 03, 2007 04:11

W benzynie taki objaw to powinien wzbudzić panikę , co dopiero w TDI - jest 50 % szans że to tłumik dragań się rozleciał ,ale równie 50 % że szlag trafił klin w kółku zębatym paska rozrządu - sprawdzanie śruby niewiele da - mi raz ścięło klin , a śrube musiałem odkręcać dwumetrową rurą tak była zapieczona - robić i to już


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz wrz 23, 2007 23:28

dołacze sie do pytania czy potrzeban jest jego wymiana jezeli nie widac drgan? kontrolowac sroby? czy jak bedziemy dokrecac to zmianiac sróbyt na nowe i klej czy nie?
ile kosztuj to koło + śróby+ pasek rozrzadu z napinaczem?


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » ndz wrz 23, 2007 23:36

matko boska , śruby , śrUUUUby ....

nie chodzi o te 4 małe śruby mocujące kółko do koła zębatego a o tą dużą centralną - najlepiej wymienić , zastosować anerobowy klej do gwintów i mamy spokojny sen


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz wrz 23, 2007 23:58

chce na dniach zmienic rozrzrzad co oprócz paska i rolki mam jeszcze wymienic, kupić nowa srobe centralna? jak sprawdzic jakies gumy ktore parcieja i sa jendna z przyczyn gibanie gdzie sie znajduja te gumy?


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pn wrz 24, 2007 00:04

koło pasowe jest z dwóch elementów - wewnętrznego (to co się przykręca do zębatki na wale na 4 małe śruby) i zewnętrznęgo elementu na który nałożony jest pasek klinowy a jedno z drugim jest połączone gumą (bardzo twardą ) - jedynie organoleptycznie można obejrzeć czy nie jest ona popekana lub nienaturalnie wystająca itp


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

vagin5

Post autor: vagin5 » pn wrz 24, 2007 01:02

nie chodzi o te 4 małe śruby mocujące kółko do koła zębatego a o tą dużą centralną - najlepiej wymienić , zastosować anerobowy klej do gwintów i mamy spokojny sen
Proponuję jeszcze obspaawać elektrodą dla pewności, a tak jednym słowem to chyba jakaś ciekawostka, że kliny się ścinają tylko w silnikach TDI. W żadnej innej marce, z silnikiem Diesla nie spotkałem się z podobnymi objawami. Taką wadę techniczną mają tylko i wyłącznie silniki koncernu VW, ale idzie to przeżyć.



pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » pn wrz 24, 2007 07:19

o matko .....mam golfa 10 dni i już mam stres z tym kółkiem bo mi coś chodzi na boki..wrrr kur...powiem tylko że kiedyś miałem bxsa 1.9 d i te koło na trasie mi sie odkręciło,dokręciłem ale krzywo .a póżniej sie rozchuśtało i poszedł pasek...itd zawory,głowica



PROGRAF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn cze 04, 2007 00:25
Lokalizacja: płock

Post autor: PROGRAF » pn wrz 24, 2007 08:23

vagin5 pisze:
nie chodzi o te 4 małe śruby mocujące kółko do koła zębatego a o tą dużą centralną - najlepiej wymienić , zastosować anerobowy klej do gwintów i mamy spokojny sen
Proponuję jeszcze obspaawać elektrodą dla pewności, a tak jednym słowem to chyba jakaś ciekawostka, że kliny się ścinają tylko w silnikach TDI. W żadnej innej marce, z silnikiem Diesla nie spotkałem się z podobnymi objawami. Taką wadę techniczną mają tylko i wyłącznie silniki koncernu VW, ale idzie to przeżyć.
myślałem że ta wada dotyczy tylko zwykłych ropniaków i TD

słyszałem że w TDI już tego nie ma :-k



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pn wrz 24, 2007 08:56

no własnie chciałem sie zapytac czy na przykład tego klina nie mozna na siłe przyspawac? moze to głupie to piszcie
ja na szczescie na razie nie zauwazyłem zeby mi sie gibało moze nie widac tego gołym okiem
i teraz pytanie
jezeli sie nie giba to zmieniac srube, tak dla pewnosci?

[ Dodano: Pon Wrz 24, 2007 09:54 ]
apropo rozrzadu kiedy nalezy zmieniac napinacz, jakie sa objawy przepraszam jezeli moje pytania sa idiotyczne ale jest to moj pierwszy samocho i to w dodatku dieasl a jak poczytałem o tym gibaniu to chce to zrobic raz a dobrze i po problemie


Garett T3 ready to aplication :D

k_grzesiu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 21:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: k_grzesiu » sob wrz 29, 2007 21:37

Słyszałem że czasowo da się przykleić to koło...

Słyszałem takze że jak mocno lata to trzeba to trzeba to naprawiać...bo pasek..rozrząd może ...trafić.

Także slyszałem że jedenym trwalym sposobem naprawienia tego kiwania się koła jest wyciąganie wału..napawanie na niego stali..przetaczanie i zakładanie ponownie koła..zapewne nowego ( wszystko razem kooosztuje), zatem inne od tych działan są tylko prowizorką...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości