pomoc przy nastawniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

pomoc przy nastawniku

Post autor: wawrzon » sob wrz 22, 2007 17:18

witam.
mam pytanie dotyczace czyszczenia nastawnika pompy.Kupiłem kabelek vag-usb z oprogramowaniem vag 2.5 pl i czy z tym programem i kabelkiem moge sie wziąć za jego czyszczenie? Znalazłem w tym programie taka dana:napięcie na pompie wtryskowej-0.80Volt i czy to jest ten parametr który jest potrzebny do przeprowadzenia czyszczenia?

I czy ktos z was już czyścił ten nastawnik samodzielnie i z jakim skutkiem?

Czy to jest łatwe, trudne czy bardzo trudne?

prosze tylko o konkretne odpowiedzi,a nie o dogryzanie :grin: :grin: :grin:

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob wrz 22, 2007 17:34

hmmmm a ja Ci podogryzam bo Cie sie szukac nie chce :P

na forum byla nawet instrukcja jak to zrobic :P nie powiem czyja...

odrobina dobrej woli i dasz rade

napiecie na nastawniku moze byc ok 0,740 (przy zalozonej pokrywce) dawke ustaw na ok 3.6 na cieplym i bedzie dobrze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » sob wrz 22, 2007 17:56

ok. ja znalazłem tą instrukcje czyszczenia nastawnika ale własnie mam pare nie jasności.
Jak mam nastawic te 0.74V i te dawke na 3.6? bo za pomoca mojego VAGa raczej nie idzie-on jest chyba wersja demo bo moge tylko sprawdzic ale nic zmienic.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob wrz 22, 2007 18:10

ehhh poczytaj dobrze instrukcje to bedziesz wiedzial, bo jesli takie pytania zadajesz poki co to nie bierz sie za nastawnik, bez obrazy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » sob wrz 22, 2007 18:57

troche sie do edukowałem w tej kwesti. napisz mi jeszcze tylko czy VAG 2.5 pl wystarczy-ale mysle ze wystarczy. czyli w skrócie:
1. zaznaczam połozenie nastawnika na pompie
2.odczytuje parametry z VAGa blok 1 wartości 2 i 3
3.odkręcam nastawnik
4.rozbieram go i czy czyszcze środek dokładnie
5.składam
6.ramie od RSW ustawiam tak by uzyskac 0.74volta(przed rozebraniem mam 0.80volta)
7.założyc nastawnik na pompe tak by wartosc 0.74 sie nie zmieniala
8. jesli jest ok uruchomic silnik nagrzac go
9.skorygowac dawkowanie przez przesuwanie nastawnika na pompie.
Tak to rozumie w skrócie ale nie wiem czy dobrze.
A co z tymi odczytami jesli RSW mam 0.80V to ustawiac na 0.74V czy jak?
I jak jesli np. dawkowanie bede miał 4 a powinno byc 3.6 to na jaka wartosc ustawiac?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 23, 2007 02:47

ad 1 . - mozesz sobie darowac :)
reszta ok

ramie czujnika ustawiasz zanim zalozysz nastawnik na pompe, wez pod uwage ze napiecie sie bedzie zmienialo jak bedziesz dokrecal srubke i zakladal pokrywke.

przy zakladaniu pamietaj zeby trafic w otworek kuleczka

jak juz trafisz to lepiej ustaw blizej strony rozrzadu i potem z kazdym razem przesuwaj kawalek w strone wyjsc na wtryski (odkrecasz, przesuwasz, dokrecasz, probujesz odpalic) i tak do odpalenia

lepiej jak nie odpali odrazu niz jak masz daz za wysoka dawke

jak juz odpalisz i chodzi w miare ok to rozgrzewasz do ok 80 - 90 st i ustawiasz zadana dawke dawka ok 4 mg to fabryczna wartosc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » ndz wrz 23, 2007 20:09

dzęki serdeczne za rozjasnienie mi tego w mojej "makówce" :grin: w sobote sie za to wezme jesli trzeba poswiecic temu troche czasu. W razie czegos jeszcze nie jasnego to bede sie pytal.
A ta KULECZKA to ten taki wypust na koncu nastawnika który wczodzi w otworek na wałku w srodku pompy? :helm:

[ Dodano: 23 Wrz 2007 20:42 ]
aha jezcze jedno pytanie? ale to juz nie o nastawniku tylko z nim zwiazane.
Vag wykrywa mi blad 550 regulacja kąta wtrysku-BŁĄD SPORADYCZNY. Taki wyskakuje? I czy mogą byc takie objawy jak przy brudnym nastawniku? Dodam ze po odłączeniu wtyczki licznika przy skrzyni biegów szarpanie auta jest wogóle nie odczuwalne. A silnik trzyma swoje obroty równo 890+-10obr/min.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 23, 2007 23:38

550 moze byc spowodowany zlym ustawieniem kola pompy wzgledem paska, lub szwankujacym zaworem rpzestawiacza kata wtrysku

zapodaj wartosc w grupie 000 pozycja 02 koniecznie z basic settings na wolnych obrotach


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » pn wrz 24, 2007 18:35

ten błąd usune póżniej bo on nie jest raczej powodem mojego szarpania autem to raz a dwa to ja mam program vag 2.5 pl który jest chyba namiastką orginalnego vag-com.
Sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz ten mój program i w BLOK 1 wartosc 1 to obroty silnika 2 to ilosc wtryskiwanego paliwa(i u mnie ta wartosc jest 33-pomiedzy powinien byc chyba przecinek ale go nie ma :goof: i nie ma tez jednostek dla tej wartosci w jakich jest mierzona) 3 to napięcie z pompy wtryskowej 4 to temp. silnika. I mnie do ustawienia nastawnika obchodza tylko 2 i3 ? :goof: Sory ze sie tak pytam ale ja jestem taki ze wole sie 10 razy cos spytac niz 1 raz cos spier.... tak ze naprawde sorki o te moje pytania.

[ Dodano: 24 Wrz 2007 18:46 ]
i jeszcze jedno po czym rozpoznac pompe vp37 od innych chodzi o to czy nam nastawnik taki jak w tym programie opisyjacym czyszczenie?



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » pn wrz 24, 2007 22:05

ok to i ja sie podepne pod temat bo jestem po czyszczeniu nastawnika i to naprawde zaden problem jak ktos troche kums i umie dobrze czytac a przy pomocy specjalisty
Adamm-a to czysta przyjemnosc a tak na marginesie nasz królu nastawników mówie oczywiscie o Adamm-ie przed rozebraniem miałem wartość 0.840V czujnika RSW czym to jest spowodowane i czy to dobrze??? skoro fabrycznie jest niby 0,8? i ustawia sie na 0,74v???



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 25, 2007 06:02

trudne pytania zadajesz :)

4/5 aut ktore robie ma ok 0,740 i tak ustawiam, jesli ustawisz za duzo szybciej skoncza CI sie obroty bo sie nastawnik oprze :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt wrz 25, 2007 06:58

powaga miałem 0.840 przed rozebraniem stad moje watpliwosci i tak bede jeszcze raz rozbierał bo po wyczyszczeniu i tak szarpie zapewne płytka do ustawienia bo moze przyciera ale zobaczymy wiec powiadasz ze ustawic na 0,740 ale normalnie po załozeniu pokrywki zeby było 074??? czy ze zdjeta??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 25, 2007 10:37

z zalozona pokrywka, i nie plytke popraw tylko polozenie cewki wzgledem wirnika


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » wt wrz 25, 2007 15:34

ok a jak ta cewka ma byc połozona ?jest w Twoim opsisie Adamm ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości