Witam
Czasem nie gaśnie mi kontrolka temperatury płynu w chłodnicy i cały czas miga, potem wyłącze silnik i zaczekam aż sama zgaśnie po paru sekundach i zapalam silnik i jest ok???Płynu jest dobrze w chłodnicy a nie wiem za bardzo gdzie jest ten czujnik co tym kieruje?
Kontrolka płynu chłodzącego w mk II 1,6 D
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Witam, miałem coś takiego w poprzednim Golfie (MK I 1,6D). Okazało się, że pomimo istnienia przygotowanej instalacji dla czujnika poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym, zbiornik takiego czujnika nie posiadał, być może kiedyś miał, lecz poprzedni właściciel z takich czy innych powodów wymienił zbiornik na taki bez czujnika, lub ta wersja nie miała takiego, lecz wtyczka wisiała sobie luzem.
Czujnik działa na zasadzie sondy konduktancyjnej (przewodnościowej), wykonany jest w postaci dwu odizolowanych od siebie szpilek, które po zanurzeniu w wodzie (płynie) wraz z nią tworzą układ zamknięty i odpowiedni sygnał przekazują do wskaźnika temperatury na desce. wskaźnik ten zawiera układ elektroniczny, reagujący na rozwarcie szpilek (niski poziom płynu) oraz przekroczenie progu krytycznego temperatury silnika.
Jeżeli całość jest OK, to po włączeniu stacyjki lampka (dioda) pomruga kilka (naście?) sekund i gaśnie, jeżeli płynu za mało mruga dalej.
Jeżeli macie zbiornik bez czujnika, spróbujcie zewrzeć kawałkiem drutu wtyczkę wiszącą pod zbiornikiem (mogą być dwie- druga do czujnika poziomu płynu hamulcowego, o ile tego czujnika też nie ma; on działa na zasadzie pływaka z kontaktronem- stykiem magnetycznym).
Wtyczki te to płaskie, ogumowane wtyczki z dwoma otworkami na cienkie płaskie sztyfty.
Po zwarciu wtyczki od zbiornika wyrównawczego, sygnalizacja temperatury powinna działać normalnie.
A czujnik poziomu płynu chłodzącego jest na ogół mocowany w zagłębieniu na górze zbiornika, nie na korku wlewu.
V.
Czujnik działa na zasadzie sondy konduktancyjnej (przewodnościowej), wykonany jest w postaci dwu odizolowanych od siebie szpilek, które po zanurzeniu w wodzie (płynie) wraz z nią tworzą układ zamknięty i odpowiedni sygnał przekazują do wskaźnika temperatury na desce. wskaźnik ten zawiera układ elektroniczny, reagujący na rozwarcie szpilek (niski poziom płynu) oraz przekroczenie progu krytycznego temperatury silnika.
Jeżeli całość jest OK, to po włączeniu stacyjki lampka (dioda) pomruga kilka (naście?) sekund i gaśnie, jeżeli płynu za mało mruga dalej.
Jeżeli macie zbiornik bez czujnika, spróbujcie zewrzeć kawałkiem drutu wtyczkę wiszącą pod zbiornikiem (mogą być dwie- druga do czujnika poziomu płynu hamulcowego, o ile tego czujnika też nie ma; on działa na zasadzie pływaka z kontaktronem- stykiem magnetycznym).
Wtyczki te to płaskie, ogumowane wtyczki z dwoma otworkami na cienkie płaskie sztyfty.
Po zwarciu wtyczki od zbiornika wyrównawczego, sygnalizacja temperatury powinna działać normalnie.
A czujnik poziomu płynu chłodzącego jest na ogół mocowany w zagłębieniu na górze zbiornika, nie na korku wlewu.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
czesta przypadlosc w golfach II
temat walkowany wzdluz i wszerz na forum...
tak naprawde nikt nie wie czemu tak jest...
zmasuj porzadnie silnik...
mialem przeboje z kontrolka od zarowych i plynu chlod.
pomoglo... tzn plyn zapala sie tylko na pocz. jak zimny po zagrzaniu juz jest OK ale czasem jest i na zimnym OK
oryginalnie przewod masowy idzie na skrzynke biegow od nadwozia czasami niema go... tzn ktos skladal auto albo cos robil i nie zalozyl u mnie tak bylo
pozdrawiam
temat walkowany wzdluz i wszerz na forum...
tak naprawde nikt nie wie czemu tak jest...
zmasuj porzadnie silnik...
mialem przeboje z kontrolka od zarowych i plynu chlod.
pomoglo... tzn plyn zapala sie tylko na pocz. jak zimny po zagrzaniu juz jest OK ale czasem jest i na zimnym OK
oryginalnie przewod masowy idzie na skrzynke biegow od nadwozia czasami niema go... tzn ktos skladal auto albo cos robil i nie zalozyl u mnie tak bylo
pozdrawiam
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Dzięki wszystkim, juz kumam o co chodzi, u mnie w zbiorniczku jest ten czujnik i płynu jest ok, ale może ta masa nie jest ok!!!! Auto mam juz 19 lat więc wszystko jest możliwe tym bardziej z elektryką
Wiem że nie mam nowego samochodu dlatego mnie to nie denerweuje tylko wolę wiedzieć co mu siedzi w głowie. pozdrawiam
Wiem że nie mam nowego samochodu dlatego mnie to nie denerweuje tylko wolę wiedzieć co mu siedzi w głowie. pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości