Na co zwrócić uwage przy silniku 1.6TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
krzysiek82, Jeżeli nie ma obrotka a jest to TD to zapewne jest to silnik 1V czyli 60PS. Mac coś takiego -idealna sprawa do modów, takie silniki nie są wysilone i spośród wszystkich TD często najmniej zużyte. Z mojego oryginalnego 1V i 60PS zrobiła sie już przyzwoita rakieta podejrzewam w nim jakieś 75PS kosztem ok 300zł (pompa, pasek rozrz., wskaźnik boost, regulacje). Spalanie we Wrocławiu przy mojej jeździe ok. 9l w trasie można spokojnie osiągnąć 6l a nawet mniej.
white golfenstein
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Generalnie nie chce w nim dłubać, bo to dla dzieczyny. Ja sam teraz mam dylemat czy sprzedać mojego mk3 i kupić sobie MK2 w dieslu i troche w nim podłubać. A ten którego oglądałem mam 80KM. Sam nie wiem co zrobić, moje mk3 jest dopieszczone pod względem technicznym ale jednak coś mnie ciągnie do MK2 w dieslu, a najbardziej to chyba mnie ciągnie więcej miejsca w bagażniku na sprzęt audio, bo teraz mam gaz w kole i kolo zapasowe miejsce zajmuje
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnikaDjeight pisze:Jak wali dym spod korka to kaplica, ?
dlaczego niby, z korka oleju znaczy się , mi się wydaje że ten dym spod korka to opary oleju , takie opary zbierają się w skrzyni korbowej już od zapłonu, i jak korek odkręcisz to zamiast odmą idą przez korek
Poprawcie sie jeśli sie mylę ,
u mnie takie opary występują , silnik chodzi bardzo dobrze , nie łyka oleju ani nie łyka płynu chłodniczego , nie kopci na fioletowo z tłumika,
silnik 1,5D
czyli jak z tym jest , chyba że w 1,6TD jest inaczej
Garett T3 ready to aplication :D
W takim razie do czego służy odma ?? czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej od oparów .
ja twierdze że dymienie spod korka nic nie oznacza, mam silnik po remoncie [ ok 8 tys po i 31bar na każdym z cylindrów] i dymi , a dym jest oleisy, to nie są spaliny, ten sam dymek idzie odmą do filtru powietrza
"nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnika"
w takim razie powiedz mi czym jest ten dymek jak nie oparami , i czym się objawia zużycie silnika w tym przypadku kiedy jest dymek??
ja twierdze że dymienie spod korka nic nie oznacza, mam silnik po remoncie [ ok 8 tys po i 31bar na każdym z cylindrów] i dymi , a dym jest oleisy, to nie są spaliny, ten sam dymek idzie odmą do filtru powietrza
"nie masz racji zadnych oparów nie ma od oleju dymienie spod korka wlewu oleju oznacza zuzycie sie silnika"
w takim razie powiedz mi czym jest ten dymek jak nie oparami , i czym się objawia zużycie silnika w tym przypadku kiedy jest dymek??
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 10:13 przez Djeight, łącznie zmieniany 1 raz.
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
hmm 80KM i bez obrotka? cos tu nie pasuje intercooler mial ? wszytskie plasiki byly kapletnie od niego?krzysiek82 pisze:A ten którego oglądałem mam 80KM
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
1V GTD? to by bylo bez sensu nie wierze ze takie sątomcio pisze:A może być 1V w wersji GTD z wypasem, różnie to bywało.
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
-
- Turbo Inside
- Posty: 119
- Rejestracja: śr lut 16, 2005 15:26
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
miałem 1.6 TD JR
i niestety kupiłem je zajechane, co ciekawe okazało się że to była rzeźba i buda była od PN czyli 1.6 benzyna. Doprowadzałem je potem do stanu używalności. Rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę:
1. Tak jak koledzy mówią nie może bymić nic na biało spod korka i chlapać olejem.
2. Niech sprzedający odpali go zimnego przy Tobie. Zwróć uwagę czy po zapaleniu nie kopci na niebiesko. Najlepiej byłoby zrobić mu na zimno kompresję, ale pewnie nie macie jak.
3. Ważny jest stan turbiny. Regeneracja jej sporo kosztuje.
4 Przy ostrym odejściu nie powinien dymić na czarno ( Jeśli dymi to wtryski leją pewnie, choć i to nie reguła )
5. Zwróć uwagę czy nie jest świeżo po wymianie oleju. Sprzedający często dolewają wtedy motodoktorów Olej w dieslach szybko robi się czarny.
6. Nie powinno byc nigdzie wycieków oleju, silnik powinien byc suchutki. Zwróc uwagę czy uszczelki nie były niedawno wymieniane - świadczy to o jakichś niedomaganiach podrobionych na sprzedaż.
7. Na zimno powinien odpalić od kopa, a nie kręcić i kręcić. Jak długo kręci to zwalone świece żarowe, ewentualnie słaba kompresja.
Powodzenia
1. Tak jak koledzy mówią nie może bymić nic na biało spod korka i chlapać olejem.
2. Niech sprzedający odpali go zimnego przy Tobie. Zwróć uwagę czy po zapaleniu nie kopci na niebiesko. Najlepiej byłoby zrobić mu na zimno kompresję, ale pewnie nie macie jak.
3. Ważny jest stan turbiny. Regeneracja jej sporo kosztuje.
4 Przy ostrym odejściu nie powinien dymić na czarno ( Jeśli dymi to wtryski leją pewnie, choć i to nie reguła )
5. Zwróć uwagę czy nie jest świeżo po wymianie oleju. Sprzedający często dolewają wtedy motodoktorów Olej w dieslach szybko robi się czarny.
6. Nie powinno byc nigdzie wycieków oleju, silnik powinien byc suchutki. Zwróc uwagę czy uszczelki nie były niedawno wymieniane - świadczy to o jakichś niedomaganiach podrobionych na sprzedaż.
7. Na zimno powinien odpalić od kopa, a nie kręcić i kręcić. Jak długo kręci to zwalone świece żarowe, ewentualnie słaba kompresja.
Powodzenia
T o M
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości