Silnik pracuje tylko na 3 cylindrach? - zrobilem VAG
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik pracuje tylko na 3 cylindrach? - zrobilem VAG
Kupiłem kabel i zrobiłem pierwszy raz vaga... wszystko niby ok, ale w bloku pomiarowym silnika pokazuje mi dane tylko z 3 cylindrów! co jest grane? czy to znaczy, ze 4 cylinder nie chodzi? jak mozna to jeszcze sprawdzić?
Wydaje mi sie, ze silnik chodzi normalnie, normalne obroty itp.
Wydaje mi sie, ze silnik chodzi normalnie, normalne obroty itp.
Ostatnio zmieniony pt wrz 21, 2007 20:39 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Wszystko jest OK, w grupie 13 pokazywane są dawki korekcyjne na poszczególne cylindry, jest tylko 3 bo czwarty gar jest jako wzorzec. Jak chcesz mieć pewność czy wszystko OK, to wklej tu logi z grupy 000, 01, 02, 03 i 04 na biegu jałowym i 04, 08, 011 i 010 na obciążeniu i będzie wiadomo wszystko o Twojej motorowni
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
więc zamieszczam poniżej moje logi prosze o przeglądnięcie
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-002-003-004.CSV
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-003-001-002.CSV
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-004-008-011.CSV
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-006-005-010.CSV
Pierwsze dwa logi z tego co pamiętam na jałowym bez obciązenia - dwa pozostałem na obciążeniu.
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-002-003-004.CSV
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-003-001-002.CSV
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-004-008-011.CSV
http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-006-005-010.CSV
Pierwsze dwa logi z tego co pamiętam na jałowym bez obciązenia - dwa pozostałem na obciążeniu.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
O matko święta. co to jest??????????
logi pod obciążeniem są do dup*, robi się je tak, ustawiasz kompa wbijasz 3 lub 4 bieg i od około 1,6 tyś obr wciskasz pedał gazu do podłogi aż do 4,5 tyś obr. Co tak się boisz go ciągnąć wyżej niż 3 tyś?
Z tych logów nic nie widać, jedno co to tylko że masz źle podpięty wężyk od MAPa zamiast do kolektora ssącego za IC to masz zaraz za filtrem i zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa.
Aha logi robi sie na nagrzany silniku a nagrzany to powyżej 80 stopni a nie 62 stopnie.
logi pod obciążeniem są do dup*, robi się je tak, ustawiasz kompa wbijasz 3 lub 4 bieg i od około 1,6 tyś obr wciskasz pedał gazu do podłogi aż do 4,5 tyś obr. Co tak się boisz go ciągnąć wyżej niż 3 tyś?
Z tych logów nic nie widać, jedno co to tylko że masz źle podpięty wężyk od MAPa zamiast do kolektora ssącego za IC to masz zaraz za filtrem i zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa.
Aha logi robi sie na nagrzany silniku a nagrzany to powyżej 80 stopni a nie 62 stopnie.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
fajneajni pisze:zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa
a tak na poważnie to co się dzieje jak komputer nie może odczytać poprawnego ciśnienia doładowania, gdy np. wężyk jest źle podpięty.
Auto wchodzi w tryb awaryjny ?
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 11:15 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
mariachi, w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
Nodle,
wężyki mają być tak podpięte:
rozpiska z mojego golfa AHU:
- z komputera (MAP) do kolektor ssący za IC
- kolektor ssący (plastikowa rura od filtra) do N75 od samego dołu (tam gdzie jest też ten poprzeczny)
- z N75 pod kątem do gruszki zaworu westgate
- Z N75 góra do "pipki" turba koło ssącego
- N18 z samego dołu (z prawej tam gdzie są 2 rurki) do silnika (poniżej głowicy przy 4 cylindrze wystaje coś z silnika z płaską powierzchnią tam idzie wąż do serwa i do tego węża podpięte- vacum pompa?)
- N18 środek (z prawej tam gdzie 2 tylko wyżej) do gruszki zaworu EGR
- N18 góra (w lewą stronę) do puszki filtra powietrza
- vacum (patrz opis wyżej) idą 3 wężyki jeden na dół N18, drugi gruby do serwa i trzeci na dół do jakiegoś zaworka z 2 kablami- sterowani obiegu zamkniętego
- góra zaworka od obiegu zamkniętego idzie w ścianę działową koło przewodów od nagrzewnicy (w innym silniku widziałem podpięte do filtra powietrza)
Rozpiskę wężyków i zdjęcia masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1381502
Nodle,
wężyki mają być tak podpięte:
rozpiska z mojego golfa AHU:
- z komputera (MAP) do kolektor ssący za IC
- kolektor ssący (plastikowa rura od filtra) do N75 od samego dołu (tam gdzie jest też ten poprzeczny)
- z N75 pod kątem do gruszki zaworu westgate
- Z N75 góra do "pipki" turba koło ssącego
- N18 z samego dołu (z prawej tam gdzie są 2 rurki) do silnika (poniżej głowicy przy 4 cylindrze wystaje coś z silnika z płaską powierzchnią tam idzie wąż do serwa i do tego węża podpięte- vacum pompa?)
- N18 środek (z prawej tam gdzie 2 tylko wyżej) do gruszki zaworu EGR
- N18 góra (w lewą stronę) do puszki filtra powietrza
- vacum (patrz opis wyżej) idą 3 wężyki jeden na dół N18, drugi gruby do serwa i trzeci na dół do jakiegoś zaworka z 2 kablami- sterowani obiegu zamkniętego
- góra zaworka od obiegu zamkniętego idzie w ścianę działową koło przewodów od nagrzewnicy (w innym silniku widziałem podpięte do filtra powietrza)
Rozpiskę wężyków i zdjęcia masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1381502
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
ajni tylko AHU ma chyba zmienna geometrie i uklad podcisnienia
kolega ma 1Z
wezyk od ECU (komputer) idzie do kolektora ssacego
czerwony wezyk (od strony zimnej turbiny) idzie do n-75 do metaloego krucca
niebieski wezyk (od gruszki turbiny) idzie do n-75 do plastikowego krucca (tylko nie pamietam czy na osi z czerwonym czy nie)
i czarny idzie z dolotu do n-75
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2007 2:14 pm ]
kolega ma 1Z
wezyk od ECU (komputer) idzie do kolektora ssacego
czerwony wezyk (od strony zimnej turbiny) idzie do n-75 do metaloego krucca
niebieski wezyk (od gruszki turbiny) idzie do n-75 do plastikowego krucca (tylko nie pamietam czy na osi z czerwonym czy nie)
i czarny idzie z dolotu do n-75
[ Dodano: Sob Wrz 22, 2007 2:14 pm ]
troszke sie mylisz, jesli bedzie mial uszkodzony wezyk do ECU to nie bedzie pompowal, z tego co pamietam kolega Pruszkowiak mial podpiety wezyk od ECU do pompki VACu i mu wcale auto nie chcialo jechacajni pisze:w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
nie prawda rozwalony waz do ECU = tryb awaryjny. u siebie tak mialemajni pisze:mariachi, w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Adamm, AHU ma westgate, to jest poprawiony 1Z, praktycznie wszystko to samo.
Co do awaryjnego to możliwe, ale miałem auto z podpiętym wężem od mapa do filtra, jechało i awaryjnych nie było. A jak podłączysz mapa do vacum to się nie dziwie że nie jedzie, skoro komp widzi mniej niż w atmosferze jest, sam bym zgłupiał.
Co do awaryjnego to możliwe, ale miałem auto z podpiętym wężem od mapa do filtra, jechało i awaryjnych nie było. A jak podłączysz mapa do vacum to się nie dziwie że nie jedzie, skoro komp widzi mniej niż w atmosferze jest, sam bym zgłupiał.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 171 gości