Zmiana pompy oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana pompy oleju

Post autor: szatanek » pt wrz 21, 2007 01:00

Witam .Panowie mam takie pytanie, czy ktoś z was zmienial w TDI-ku pompe oleju. Pytam bo podejrzewam ze mam cos z cisnieniem oleju nie tak. Chodzi mi o to czy miał ktos z was problemy ze zbyt niskim ciśnieniem oleju i czy po wymianie pompy oleju ciśnienie wzrosło?
Narazie mam zamiar zmierzyć sobie ciśnienie oleju i potem bede sie dalej martwił.
Jeśli ktoś z was borykał sie z takim problemem to napiszcie. I jesli juz bede mial pompe do wymiany to jakiej firmy byście ją polecali i jaki to koszt? Z góry dzięki, pzdr.



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pt wrz 21, 2007 01:03

skąd podejrzenie zbyt niskiego ciśnienia ? jaki objaw ?


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt wrz 21, 2007 01:26

A no objaw taki, ze jak go odpalam, po ok 3 sek. popychacze sie wyciszają i pracuje ładnie, ale jak złapie ok. 70 - 80 st.C popychacze zaczynaja klepać, na zimnym jest ok, po rozgrzaniu popychacze dają o sobie znac.



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pt wrz 21, 2007 01:36

a miska nie miała spotkania z glebą ? często lekkie stukniecie przybija dno do smoka , w dodatku kruszy plastikowy "łapacz fali" i jest taki efekt


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt wrz 21, 2007 01:49

nie nic z tych rzeczy miska nie miala zadnego bliskiego spotkania :)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt wrz 21, 2007 03:48

Napisz na jakim oleju jezdzisz i czy pilnujesz stanu oleju bo to tez ma znaczenie .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt wrz 21, 2007 14:02

Śmigam na Valvoline Max life Diesel 10W-40, a do oleju zaglądam praktycznie raz w tygodniu. Wygląda to tak jakby po rozgrzaniu spadało cisnienie oleju i popychacze zaczynają klepać. Podczas odpalania na zimnym kontrolka oleju mia u mnie 3 razyzanim zgaśnie , jak odpalam ciepły mignie raz, ale u wielu na forum tak jest w MK3 więc to chyba normalne.



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » pt wrz 21, 2007 15:21

niezbyt zdrowy objaw - wygląda na zawór zwrotny w pompie - pompa aż tak droga nie jest , jeśli mechanicznie jak już napaisałeś nie oberwała to lepiej zmienić - pierwszy stopień w dalszym poszukiwaniu


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob wrz 22, 2007 14:20

No właśnie tez myslałem o zaworze, bo o odpowiednie cisnienie w układzie dba chyba ten zawór ? i nie pozwala na cofaniesie oleju, tylko nie wiedziałem gdzie sie on konkretnie znajduje, jesli mowisz ze w pompie to jest mozliwość wymiany samego zaworu?
A czy zmierzenie cisnienia oleju powie coś o niesprawnosci zaworu zwrotnego?



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » sob wrz 22, 2007 14:43

diagnoza manometrem na pewno konieczna , zawór jest integralny z pompą


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz wrz 23, 2007 13:24

Jesli juz pompa do wymiany to jaką byście polecali ??



vagin5

Post autor: vagin5 » ndz wrz 23, 2007 20:31

olejową?

pompa jest pompą przecież... i zdaje się że tylko producent produkuje dane pompy pod dany typ silnika, a nawet idzie ją tylko kupić w serwisie, chyba ze używkę ze szrotu. bo na nową zdaje się żę twoja wypłata by nie starczyła jak za pompę do renówy wołali Mi 1400 zł... barany z serwisu... to po prostu przeczyściłem zawór i podłożyłem podkładkę, i ciśnienie oleju wruciło do normy. ;] ale takie kombinacje to czysta prowizorka, ale czasami skuteczna na przedłużanie agoni silnika.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 20:32 przez vagin5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » ndz wrz 23, 2007 21:21

vagin5 pisze:olejową?

pompa jest pompą przecież... i zdaje się że tylko producent produkuje dane pompy pod dany typ silnika, a nawet idzie ją tylko kupić w serwisie, chyba ze używkę ze szrotu. bo na nową zdaje się żę twoja wypłata by nie starczyła jak za pompę do renówy wołali Mi 1400 zł... barany z serwisu... to po prostu przeczyściłem zawór i podłożyłem podkładkę, i ciśnienie oleju wruciło do normy. ;] ale takie kombinacje to czysta prowizorka, ale czasami skuteczna na przedłużanie agoni silnika.

Przyszedłeś , bzdur powypisywałeś , w dodatku z błędami ...

Daruj sobie , ok ?
W kwestii formalnej - nowa pompa oleju do VW kosztuje od 180 do 220 zl - kochaj dalej swoje żaby , ale nie tutaj


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

vagin5

Post autor: vagin5 » pn wrz 24, 2007 00:55

Przyszedłeś , bzdur powypisywałeś , w dodatku z błędami ...

Daruj sobie , ok ?
W kwestii formalnej - nowa pompa oleju do VW kosztuje od 180 do 220 zl - kochaj dalej swoje żaby , ale nie tut
Przerzuciłem się na japończyki, do renówki pompa kosztuje około 1400 zł a tak btw. Poszanowanie forumowiczów Ci chyba obce!.. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości