rozladowywuje akumulator
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- agnesmarcin
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
- Lokalizacja: Głogów
rozladowywuje akumulator
witam.posiadam seata ibize z silnikiem golfa 3 1.9 tdi i tak jak w temacie zaczelo mi rozladowywac akumulator i nie jest to wina akumulatora gdyz sprawdzalem na nowym i go tez rozladowalo. pierwsze moje pytanie to takie ze ja przejade jakies 25 kilometry i jak odlacze klamre od akumulatora to nie zawsze ale slychac stuk tak jakby cos opadlo w alternatorze. czy to moze byc spowodowane alternatorem ze rozladowywuje. drugie pytanie to czy da rady sprawdzic co rozladowywuje podlaczajac auto pod kompa i jakie powinno byc napiecie na akumulatorze bo u mnie jak podlaczylem auto pod kompa jest niecale 14v.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 18:27 przez agnesmarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 176
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Leon 1M 1.4 16V
- Silnik: AXP
Podłączałeś na chodzącym silniku czy nie? Jak na chodzącym to ciut za mało, ładowanie ma dawać 14-14,4V. Wepnij amperomierz w obwód AQ na wyłączonym kluczu i wyjdzie ile prądu ucieka. Może jakieś zwarcie, myszy instalacje wpieprzają. Jakiś magik w instalacji grzebał i nacudował. A altku nie ma co opadać. Może uzwojenia mają przebicie.
Taki test. Na noc odłącz klemę od AQ, rano sprawdź czy AQ rozładowane, jak nie to AQ dobre, następna noc, odepnij przewody od alternatora (wzbudzenie i gruby od ładowania- byle do mas nie dotknęło), jak rano AQ nie rozładowane to masz alternator do roboty/wymiany, jak rozładowane to coś w instalacji siedzi a to już problem.
Taki test. Na noc odłącz klemę od AQ, rano sprawdź czy AQ rozładowane, jak nie to AQ dobre, następna noc, odepnij przewody od alternatora (wzbudzenie i gruby od ładowania- byle do mas nie dotknęło), jak rano AQ nie rozładowane to masz alternator do roboty/wymiany, jak rozładowane to coś w instalacji siedzi a to już problem.
Ostatnio zmieniony pt wrz 21, 2007 01:16 przez ajni, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślcie ludzie to nie boli!!!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!
nie zdiagnozujesz "kompem" czy coś pobiera prąd w stanie spoczynku .
Napięcie w okolicach 14V jest prawidłowe
Aby sprawdzić obciążenie akumulatora należy podłączyć szeregowo amperomierz (no to szeregowo to akurat zbedne słowo jeśli wiemy jak działa amperomierz , ale co mi tam) między jedną z klem a zaciskiem akumulatora - pobór rzędu 200 mA jest normalny (alarm itp) powyżej 500 mA to już podejrzane , zepsuty alternator "ciągnie" z reguły powyżej 1.5 A - sprawdzić można to odłączając czerwony gruby kabel od alternatora i dokonując ponownego pomiaru
Napięcie w okolicach 14V jest prawidłowe
Aby sprawdzić obciążenie akumulatora należy podłączyć szeregowo amperomierz (no to szeregowo to akurat zbedne słowo jeśli wiemy jak działa amperomierz , ale co mi tam) między jedną z klem a zaciskiem akumulatora - pobór rzędu 200 mA jest normalny (alarm itp) powyżej 500 mA to już podejrzane , zepsuty alternator "ciągnie" z reguły powyżej 1.5 A - sprawdzić można to odłączając czerwony gruby kabel od alternatora i dokonując ponownego pomiaru
Kleić , Taśmić , Trytytkować ...
- agnesmarcin
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 21:55
- Lokalizacja: Głogów
to samo znowu...dział techniczny z takimi sprawami a nie diesel. raz że mniej ludzi tu zagląda a 2 że robi sie niepotrzebny tłok
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 228 gości