Jakie mocniejsze sprzeglo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie mocniejsze sprzeglo
Witam. Konsekwencją czytania tematów związanych z podkręcaniem 1,6TD był dość znaczny przyrost mocy mojego 1V (nie mierzonej na hamowni) a następnie uczcie że sprzęgło kończy swój żywot w moim aucie. Na 4-tym i 5-tym biegu przy wciskaniu gazu coraz częściej przestaje przenosić napęd (silnik wkręca się na obroty, a auto nie przyśpiesza). A może to wina linki?
I tu moje pytanie: jakie kupić sprzęgło, ewentualnie linkę?
Będę wymieniał komplet (tarcza, docisk, łożysko), słyszałem kiedyś że do mk2 TD można wstawić tarczę o większej średnicy (może od 1,9 TD), próbowałem znaleźć temat na forum ale ta wyszukiwarka pozostawia wiele do życzenia (a może to ja nie potrafię jej odpowiednio wykorzystać?).
Proszę o wszelkie informacje na ten temat.
I tu moje pytanie: jakie kupić sprzęgło, ewentualnie linkę?
Będę wymieniał komplet (tarcza, docisk, łożysko), słyszałem kiedyś że do mk2 TD można wstawić tarczę o większej średnicy (może od 1,9 TD), próbowałem znaleźć temat na forum ale ta wyszukiwarka pozostawia wiele do życzenia (a może to ja nie potrafię jej odpowiednio wykorzystać?).
Proszę o wszelkie informacje na ten temat.
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 11:18 przez maro_dr, łącznie zmieniany 1 raz.
white golfenstein
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Największe sprzęgło do 1.6 TD ma średnicę 210 mm, tarcza + docisk kosztuje w zależności od producenta i sklepu 250-350 zł, wystarczy ci w zupełności. Niektórzy stosują linkę bez samoregulacji, ale osobiście nie miałbym ochoty co jakiś czas jej podciągać, ale to już twoja decyzja.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
Sam ćwiczyłem ponad rok temu temat sprzęgła w moim SB(jakiś pajac zamontował w nim 200mm i nie dawało rady...) próbowałem znaleźć oryginalne od SB-najbardziej zależało mi na kole zamachowym...niestety nie znalazłem...w związku z tym po kilku godzinach spędzonych w katalogach, książkach itd postanowiłem zamontować 210mm od 1,9TD. Kupiłem używany komplet(200-250zł), dałem do regeneracji(150zł) zamontowałem i gitarra do dzisiaj, a przeżyło niemało:P Zwróć uwagę na to,ze koło 200 mm mocowane jest na 6 śrub a 210mm na 9, a żeby było śmieszniej nie są to takie zwykłe śrubki, dlatego warto zaopatrzyć się wcześniej:]
PS sprzęgło od 1,9 TD wytrzyma bardzo wiele-znam vento z AAZ podciągniętym do 101KM i niesamowitym momentem i przez kilka lat nie dzieje się z tym kompletnie nic!
PS2 co do linki to mam u siebie oryginalną z samoregulacją i zestaw(linka od SB+sprzegło od 19TD)jest mocny niesamowicie a pracuje przy tym może odrobinkę ciężej niż oryginał od SB.
PS sprzęgło od 1,9 TD wytrzyma bardzo wiele-znam vento z AAZ podciągniętym do 101KM i niesamowitym momentem i przez kilka lat nie dzieje się z tym kompletnie nic!
PS2 co do linki to mam u siebie oryginalną z samoregulacją i zestaw(linka od SB+sprzegło od 19TD)jest mocny niesamowicie a pracuje przy tym może odrobinkę ciężej niż oryginał od SB.
Kaczor, Mam możliwość dorwania koła od silnika 1,8 90ps, ale nie wiem jak jest z masą tych kół? Nie ukrywam że wolałbym jeździć z cięższym, nie lubię wysokich obrotów diesla.
vwlubek, No to Twoje doświadczenia będą mi bardzo potrzebne:) Chciałbym zamontować koło od SB i tarcze od SB czyli 210mm, ale teraz wbiłeś mi "klina" z mocowaniem na 9 śrub. Mam rozumieć że wał też jest inny? Czy w zapasie ma standardowo 9 otworow? Jeszcze nie miałem okazji tego rozbierać ale czaka mnie to lada dzień, chcę się do tego przygotować (dzięki WAM) w 100%
vwlubek, No to Twoje doświadczenia będą mi bardzo potrzebne:) Chciałbym zamontować koło od SB i tarcze od SB czyli 210mm, ale teraz wbiłeś mi "klina" z mocowaniem na 9 śrub. Mam rozumieć że wał też jest inny? Czy w zapasie ma standardowo 9 otworow? Jeszcze nie miałem okazji tego rozbierać ale czaka mnie to lada dzień, chcę się do tego przygotować (dzięki WAM) w 100%
white golfenstein
maro_dr pisze:Kaczor, Mam możliwość dorwania koła od silnika 1,8 90ps, ale nie wiem jak jest z masą tych kół? Nie ukrywam że wolałbym jeździć z cięższym, nie lubię wysokich obrotów diesla.
vwlubek, No to Twoje doświadczenia będą mi bardzo potrzebne:) Chciałbym zamontować koło od SB i tarcze od SB czyli 210mm, ale teraz wbiłeś mi "klina" z mocowaniem na 9 śrub. Mam rozumieć że wał też jest inny? Czy w zapasie ma standardowo 9 otworow? Jeszcze nie miałem okazji tego rozbierać ale czaka mnie to lada dzień, chcę się do tego przygotować (dzięki WAM) w 100%
te koła będą identik , nie przejmowałbym się (co do wagi )
a teraz wątpliwość nr 2 - wyobraź sobie skoro nigdy nie widziałeś na oczy że sprzęgło w mk II jest postawione na głowie - docisk jest przykręcony do wału na 6 śrub i to jest konstant , a koło zamachowe do docisku - te 9 śrub jest po obwodzie , gwint M7 - do kupienia w ASO po 1.50 zl sztuka
Kleić , Taśmić , Trytytkować ...
Kaczor,
Czyli w moim 1V docisk jest obecnie przykręcony po obwodzie do koła 6x M7, a w SB jest po obwodzie 9x M7?
Coś chyba pomieszałeś (albo ja źle zrozumiałem) docisk nie może być przykręcony do wału tylko do koła zamachowego, tak?Kaczor pisze:docisk jest przykręcony do wału na 6 śrub i to jest konstant , a koło zamachowe do docisku - te 9 śrub jest po obwodzie
Czyli w moim 1V docisk jest obecnie przykręcony po obwodzie do koła 6x M7, a w SB jest po obwodzie 9x M7?
white golfenstein
maro_dr pisze:Coś chyba pomieszałeś (albo ja źle zrozumiałem) docisk nie może być przykręcony do wału tylko do koła zamachowego, tak?
Nie pomieszałem - jest dokładnie jak napisałem - rozłożysz , zobaczysz
[ Dodano: Pią Wrz 21, 2007 00:43 ]
prawie że - tyle że koło do docisku - niewyobrażalne a jednak - docisk do wału za to na 6 śrub M11maro_dr pisze:Czyli w moim 1V docisk jest obecnie przykręcony po obwodzie do koła 6x M7, a w SB jest po obwodzie 9x M7?
zakręcone , co ? proste stanie się po pierwszym samodzielnym rozłożeniu
Kleić , Taśmić , Trytytkować ...
Kaczor, Dzięki za wyjaśnienia. Wymieniałem w życiu 2x sprzęgło raz w kadettcie (to było dawno i nie pamiętam), a z 3tyg temu w Uno 1,4 i tam było tak: koło zamachowe przykręcone do wału korbowego (nie zwróciłem uwagi na ile śrub i jakich, następnie sprzęgło "nakryte" dociskiem który był przykręcony na 6 śrub na klucz 10 albo 11 (nie pamiętam).
W Golfie jest jakoś inaczej? Sorki za drążenie tematu ale trzeba się przygotować
Qurde już widzę jak to wygląda, znowu dzięki forum:) wrzucam zdjęcie ze słynnej ksiązki, może komuś pomoże
W Golfie jest jakoś inaczej? Sorki za drążenie tematu ale trzeba się przygotować
Qurde już widzę jak to wygląda, znowu dzięki forum:) wrzucam zdjęcie ze słynnej ksiązki, może komuś pomoże
Ostatnio zmieniony pt wrz 21, 2007 01:01 przez maro_dr, łącznie zmieniany 1 raz.
white golfenstein
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości