1.6 SR, klimatronik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gogo75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 08:51
Lokalizacja: małopolska

1.6 SR, klimatronik

Post autor: gogo75 » śr wrz 19, 2007 20:40

Po sprawdzeniu wyskakuje coś takiego:

"444 02"

na wyświetlaczu klimy.

Jeszcze jednno poprzejsciu do trybu ECON wentylatory chłodnicy się wyłączją tzn pracują normalnie, natomiast włączenie klimatyzacji w tryb auto powoduje natychmiastowe załączanie obydwu wentylatorów.


Mam problem z klimtronikiem od wczoraj, jak się włączyły wentylatory klimy to pracują cały czas w trybie AUTO. Podejrzewam, że to przekaźniki (sterowniki) wentylatorów ? Czy może coś innego? Jeśli zdiagnozuję vag'iem, czy wykaże co się zepsuło (muszę kupić kabel). Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 09:46 przez gogo75, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » śr wrz 19, 2007 21:04

witam
takie objawy sa tez jesli jednostka sterujaca silnikiem zapamieta blad czujnika temperatury silnika.jezeli sprawdzisz vagiem bledy i pokaze ci jakis blad z czujnikiem temperatury to wymien czujnik nawet jesli bedzie to sporadyczny blad.a po wymianie i skasowaniu bledow powinno byc ok.
pozdrawiam


camels

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » śr wrz 19, 2007 21:10

nie musisz kupować vag-a by zdiagnozować błędy klimatronika...
na włączonym zapłonie wciśnij jednocześnie obieg zamknięty i Econ, przytrzymaj parę sekund, pokażą się błędy, ogrzewaniem idziesz dalej aż dojdziesz do "000" ,krótkim naciśnięciem Econ wychodzisz z trybu diagnostyki.
...lub inaczej... wyłącz zapłon wciśnij jednocześnie obieg zamknięty i Econ, przytrzymaj, włącz zapłon puść przyciski, rozpocznie się diagnoza klimy ,dalej jak wyżej.
błędy zapodaj.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » śr wrz 19, 2007 23:01

od kiedy czujnik temp.silnika włącza wentylator chłodnicy ????? chłopie zastanów sie nim coś napiszesz ,nabijasz posty ???


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » śr wrz 19, 2007 23:17

witam
nie wiem czy wiesz ale w nowszych autach ktore maja sterownik odpowiedzialny za wentylatory chlodnicy impuls do ich zalanczania miedzy innymi wysyla sterownik silnika i niestety przy usterce czujnika temp silnika takie rzeczy sie dzieja jak wyzej opisalem.I jezeli nie orientujesz sie w tym temacie to ty sie zastanow o czym wogole piszesz.


camels

Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » śr wrz 19, 2007 23:21

nie interesują mnie inne samochody tylko ten o którym mowa
czy golf 4 ma sterownik silnika ,który jest odpowiedzialny na włączanie wentylatora ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 23:23 przez MAREK 74, łącznie zmieniany 1 raz.


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

gogo75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 08:51
Lokalizacja: małopolska

Kod błędu z klimtronica 444 02

Post autor: gogo75 » czw wrz 20, 2007 09:51

Kod błędu z klimtronica 444 02



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » czw wrz 20, 2007 14:19

MAREK 74 pisze:nie interesują mnie inne samochody tylko ten o którym mowa
czy golf 4 ma sterownik silnika ,który jest odpowiedzialny na włączanie wentylatora ?
witam
chcialem wyjasnic ta sytuace.mam przed soba schemat instalacji elektrycznej z golfa 4 oznaczenie nadwozia 1J silnik 1.6 SR i jest tutaj cos takiego jak J293 i nazywa sie jednostka sterujaca wentylatorami chlodnicy i sa podpiete do niej dwie kostki jedna 14 pinow a druga 4 piny. przewod nr 3 z 14 pinowej idzie do jednostki sterujacej silnika.i jezeli ta jednostka zapamieta jakis blad zwiazany z ukladem chlodzenia czyli sa to czujniki temp to dzieje sie tak jak wczesniej opisalem. i nie rob zametu z czegos czego nie jestes pewien.
pozdrawiam


camels

gogo75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sie 12, 2007 08:51
Lokalizacja: małopolska

Juz ok.

Post autor: gogo75 » czw wrz 20, 2007 18:28

Dziękuję wszystkim za pomoc, sprawa już rozwiązana wymieniłem, przekaźniki te z przodu koło podłużnicy i wszystko ok :)



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » czw wrz 20, 2007 19:42

ja akurat jestem tego pewien i nie potrzeba mi schematu


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 200 gości