Wyciek oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
Wyciek oleju
Witam wszystkich.
Jestem dosyć ostrożnym użytkownikiem MK IV AXR i ostatnio ze zdziwieniem zauważyłem wyciek oleju /pocenie się/ w górnym lewym rogu plastykowej pokrywy silnika. Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.
Czy możecie poradzić jak temu zaradzić i co może być powodem? Dbam o to aby nie cisnąć auta zanim silnik osiągnie temp. pracy i daję odpocząć turbawce po ostrzejszej jeździe.
Z góry dzięki za wszystkie porady.
Jestem dosyć ostrożnym użytkownikiem MK IV AXR i ostatnio ze zdziwieniem zauważyłem wyciek oleju /pocenie się/ w górnym lewym rogu plastykowej pokrywy silnika. Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.
Czy możecie poradzić jak temu zaradzić i co może być powodem? Dbam o to aby nie cisnąć auta zanim silnik osiągnie temp. pracy i daję odpocząć turbawce po ostrzejszej jeździe.
Z góry dzięki za wszystkie porady.
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2007 14:31 przez michal@gdynia, łącznie zmieniany 1 raz.
The Power of Ti Di Aj ;-)
kolego każda turbinka po jakimś tam przebiegu zaczyna puszczać olej, narazie bym sie tym nie martwił na twoim miejscu, ja jeździłem ponad 20 tys km na takiej i padła mi tydzień temu, koszt regeneracji we wrocławiu 800-1000 (zalerzy czy wirnik bedzie cały, ja założyłem sobie turbo od 130 konnej jednosti tdi, i nie brałem regenerowanego tylko nówke za 1400zł i musiałem zostawić swoją starą w rozliczeniu. pytałem dobrego turbiarza u nas i muwił że na nowej przejedzie sie około 100tys.km. a na regeneroanej ok 80. no ale niema reguły jedni robią mniej a inni więcej zalerzy od użytkownika, ale generalnie ponoć turbo w takich silnikach przewidziane jest na ok 100tyskm
Byleby nie przesadnie ostrożnym bo te silniki trzeba od czasu do czasu dobrze na trasie "odkurzyć". jak dużo oleju nie zjada to nie ma czym sie przejmowaćmichal@gdynia pisze:Jestem dosyć ostrożnym użytkownikiem MK IV AXR
[ Dodano: 19 Wrz 2007 17:16 ]
E tam coś za mało !!! Chyba że te nowe co we włoszech produkowane.ziutek pisze:ale generalnie ponoć turbo w takich silnikach przewidziane jest na ok 100tyskm
Normalne!!!michal@gdynia pisze: Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.
Trochę oleju pochodzi z mgły olejowej w turbinie, więcej z odmy skrzyni kobowej. Daj do wyczyszczenia EGR i kolektor dolotowy i śmigaj śmiało dalej
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 22:34 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Masz rację, przejęzyczenie, nie wiem o czym myślałem jak to pisałemkopciuch pisze:chyba skrzyni korbowej
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 22:36 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 16:32
- Lokalizacja: Gdynia
Czy czyszczenie EGr i kolektora mozna zrobić samemu? Nie znam żadnego mechaniora co zna się na dieslach a nie chcę oddawać auta partaczowi. Na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę?jaro4444 pisze:Normalne!!!michal@gdynia pisze: Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.
Trochę oleju pochodzi z mgły olejowej w turbinie, więcej z odmy skrzyni kobowej. Daj do wyczyszczenia EGR i kolektor dolotowy i śmigaj śmiało dalej
The Power of Ti Di Aj ;-)
Można jak najbardziej. Demontujesz kolektor i EGR. Rozkręcasz 3 śruby i oddzielasz zespół EGR-klapa gasząca. Potem zalewasz na noc kolektor naftą/ropą/ środkiem czyszczącym. Podobnie czynisz ze środkiem EGR. Rano najpierw patykiem usuwasz wstępnie warstwy syfu, na bieżąco płucząc w nafcie przedmioty. Czyścisz aż osiągniesz zadowalający poziom. Po wszystkim odłuszczasz kolektor i EGR za pomocą benzyny ekstrakcyjnej i suszysz sprężarką.Czy czyszczenie EGr i kolektora mozna zrobić samemu? Nie znam żadnego mechaniora co zna się na dieslach a nie chcę oddawać auta partaczowi. Na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę?
Przydatne narzędzia do czyszczenia to kawałek listewki drewnianej, giętka mosiężna szczotka taka jak wycior do broni, duże wiadro, browar na cierpliwość
Warto kupić nową uszczelkę pod kolektor.
P.S. Jeśli olej wycieka Ci dwoma dziurkami pod siłownikiem EGR znaczy, że puściły uszczelnienia na grzybku od EGR. Jak masz zamknięty na stałe EGR to możesz wysokotemperaturowym silikonem uszczelnić ośkę w miejscu, gdzie wchodzi w odlew przepustnicy. Jak masz działający EGR to cóż albo wymiana albo olać to sączenie się.
Pozdrawiam i powodzenia.
Poczytaj jeszcze tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... lektor+awx
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 22:16 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości