Problem z silnikiem. Brak dynamiki w AFT

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dyguś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Problem z silnikiem. Brak dynamiki w AFT

Post autor: Dyguś » śr wrz 19, 2007 08:47

Czy te silniki są takie mulaste? jakoś dziwnie się zbiera
Juz mi rece opadaja mam golfa 1.6 Aft . Mój golfik ma straszne slabe osiagi:/ ktos tam pisal ze jechal juz takim golfem 190 a mój ledwie co 170 poszedl:/ gdy ruszam z miejsca nastepuje takie chwilowe zadlawienie(szczególnie jak wcisne mu caly gaz) i puzniej wyszych obrotach jest to samo odnoszę wrażenie, że brakuje mu mocy.:/wogóle nie ciagnie :/jak by paliwa nie bylo najgorsze jest to ze to raz jest raz tego nie ma:/ nie mam pojecia co moze go tak mulic wlozylem juz kupe kasy i zero poprway ( wymienione kable beru z kopułkom i palcem rodzilacza , nowe świece ngk , wszystkie filtry wymienione, olej i rozrzad na kompie byl podpiety 2 razy pokazuje ze sada , przeplywomierz itp sprawne. Nie wali zadnymi bledami). moj kolega ma golfa 2 z 1.3 i wydaje mi sie ze jest bardziej zrywniejszy :/ prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 11:16 przez Dyguś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr wrz 19, 2007 08:54

skoro VAG pokazuje że sonda to moze byc walnięta



Dyguś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Dyguś » śr wrz 19, 2007 09:11

sąda sprawna przyeplywomierz tez sprawny bylem osatnio u mechanika i mi to sprawdzil na kompie a po czym rozlozyl rece i powiedzial ze nie ma pojecia co tu moze byc przyczyna tego mulenia bo wedlug niego od strony technicznej wszystko jest w pozadku :/ a ja mam wrazenie jak bym podmaska mial 1.0 palacy jak 1.6



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » śr wrz 19, 2007 09:59

VAG nie wykarze sondy lambda, powinienes sprawdzić napięcia na sondzie , tam z tylu za kolektorem pod maską jest wtyczka sondy. Powinna byc wartosc wachajaca sie (parabola), nie wiem dokladnie jaka .

Tez mam 1.6 AFT i aktualnie przymierzam sie do zakupu sondy dedykowanej (nie uniwersalna) , mam juz przygotowane nr katalgowe Bosch, Beru i Magnet Marelli.



Dyguś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Dyguś » śr wrz 19, 2007 10:33

Czy to moze byc wina sądy? jak sprawdzic czy jest sprawna ? ktos mi napisze dokladnie jak zmiezyc napiuecie tej sady ?



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » śr wrz 19, 2007 11:00

Technicznie diagnozą jest sprawdzenie napieć ale jak auto duzo pali i nei ma mocy to też wniosek.

Sprawdz na kompie MFA ile ci pokazuje L/100 ?
U mnie jest 12 czasami 16L.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 19, 2007 15:22

Jeśli jest zamulony na rozrzanym silniku to sonda. Jeśli na zimnym też słabo chodzi to sonde sobie odpuść bo ona do działania zimnego silnika nie ma nic! NIeprawidłowe dzisłanie przepływki nie zawsze wyjdzie w błędach. Wiem, że był przypadek kiedy to braki w mocy powodowała nieoryginalna przepływka. Sprawa druga to regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu przy pomocy komputera i lampy.



Dyguś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Dyguś » śr wrz 19, 2007 18:09

tak obiawy sa oczuwalne szczegulnie na zimnym silniku.przeplywomierz jest orginalny! spalanie mi pokazuje jak odpalam 20 pare litrow ale jak jade to schodzi do 10 l. czyli co radzicie ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 18:14 przez Dyguś, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 19, 2007 23:31

Sonda może być uszkodzona swoją drogą jeśli pokazuje ją komp. O sprawności sond możesz przekonać się odczytując wykres jej pracy. Chyba to już potrafi każdy elektromechanik. Jeśli natomiast dławi się na zimnym to z tym sonda nie ma nic wspólnego. Sonda powoduje od czusu do czasu sporadyczne błędy i to jest normalne a potrafi tych błędów zrobić więcej kiedy będzie przestawiony zapłon lub nie taki czas wtrysku. To jest jedno z drugim ściśle związane. Na początek jedź na szrot i podmień przepływke. Jak się nic nie zmieni to oddaj i załóż starą. Jak to nie pomoże można spróbować ustawić wyczyścić przepustnicę, zaadoptować ją i ustawić zapłon na kompie. Znam właściciela AFNa, któremu silnik wariował poprzez uszkodzonego halla ale u niego objawiało się to takim poszarpywaniem i niemożliwością utrzymania stałej prędkości jazdy bo auto szarpało kiedy był lekko gaz wciśnięty. Sprawdź też rozrząd. To że był wymieniany może świadczyć o tym, że ktos pomylił się o ząbek. Jeśli sam nie umiesz a mechanik u którego to robisz zapewnia Cię ze jest dobrze poproś kogoś kto się zna niech jeszcze raz stwierdzi. Do mnie kiedyś przyjechał kolega którego mechanik zapewniał, że rozrząd jest ok. Jak się okazało rozrząd był przestawiony o ząbek bo mechanik patrzył na inny punkt :) Także widzisz pomysłów jest dużo a to jak sobie z nimi poradzisz zależy od Ciebie



Dyguś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Dyguś » czw paź 04, 2007 14:51

po problemie mechanik mi odkrecil przpelywomierz i wyczyscil dwa takie male druciki bo podobno byl maly nalot na nich. wymienil tez rurki od nadcisnienia. autko teraz chodzi jak zegarek



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » czw paź 04, 2007 14:54

czyli jednak przepływka, wiec dobrze kombinowałem tylko takich pierdołek jak styki nikt przez internet Ci nie wskarze bo wskazując na samą przepływkę dajemy Ci do zrozumienia, że tak trzeba szukać.



Dziudzio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 14:04
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: Dziudzio » czw paź 04, 2007 19:18

Panowie podpowiedzcie mi gdzie sie znajduje ta przepływka bo mój Golfik tez taki troche zamulony jeździ??



Dyguś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Dyguś » czw paź 04, 2007 20:20

W AFT jest po lewej stronie jak otworzysz maske. Zaraz przed filtrem powietrza taka czarna kostka



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz paź 07, 2007 11:36

w moim AFT jest to aluminiowa czesc dokrecona do filtra powietrza odkrecasz ta czarna czesc ktura ma kostke z kablami wyciagasz i delikatnie czyscisz te preciki i po sprawie oczywiscie jak przeplywka jest sprawna



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 351 gości