Jaka jest charakterystyka Garret T2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Jaka jest charakterystyka Garret T2

Post autor: skarredasch » śr wrz 12, 2007 12:15

może już było,ale nie znalazłem...
jak powinno pracować moje turbo?
tzn jak przyspieszam(1,2,3,4 i 5) to powinno w miarę dochodzić do wartości przy której wg się otwiera i tak trzymać?
z pomiarów wyszło mi 0,94 Bara na 3 biegu. krótko mierzyłem, ale to była maksymalna wartość. na innych biegach było mniej. więcej chyba nie ma sensu wyciskać z małej turbawki, ale czy nie powinna ona dawać maksymalne ustawione ciśnienie od pewnych obrotów i tak trzymać?
i ostatnie - jak skutecznie przetestować i pomierzyć jakie ciśnienie produkuje turbo i skąd wziąć info jakie powinno być? jakaś charakterystyka albo coś takiego.
dzięki za pomocne odpowiedzi...
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 22:59 przez skarredasch, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Waluch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2567
Rejestracja: czw lip 06, 2006 12:28
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Waluch » śr wrz 12, 2007 12:34

Zmieniałeś ciśnienie doładowania ? czy takie masz na serii ? :chytry:



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr wrz 12, 2007 13:45

0,94 raczej na serii nie ma, musiał zmienić


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » śr wrz 12, 2007 21:34

zmieniałem...jak tylko zmieniłem pin...;)

[ Dodano: 12 Wrz 2007 23:03 ]
wracając do pytania - wie ktoś jak powinno działać turbo?
czy daje max ciśnienie przy ok 2000 obr/min i utrzymuje je czy nie?



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt wrz 14, 2007 22:34

mi wogole zaczyna sia załaczac przy 2500 no moze troszke mniej


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt wrz 14, 2007 22:58

Chyba troszkę więcej niż mniej, do 2500 niewiele sie dzieje na fabrycznej dawce.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob wrz 15, 2007 14:53

Zoltecek pisze:załaczac
hehehe :grin: turbo sie włacza razem z rozruchem silnika, dopiero pod obciżeniem zaczyna wydajniem pracowac(czyt. sprężać) :bigok:


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » pn wrz 17, 2007 12:02

tomogolf2, tak tak...wiem...ale jak powinno sprężać?



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » pn wrz 17, 2007 13:05

Najlepiej sprawdzać na 5-tym biegu od niskich obrotów wciskając pedał w podłogę i obserwować ciśnienie i obroty (nagrac np. kamerką). Na 5-tym biegu obciążenie silnika jest największe. na 1-szym, 2-gim biegu turbo moze nie napompowac do wartści max. Cos podobnie jak robi sie diagnoze dynamiczna vagiem lub pomiar mocy na hamowni. Jesli pompa nie była przerabiana to w górnym zakresie obrotów ciśnienie moze spadać.
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2007 13:08 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » pn wrz 17, 2007 23:07

ventil, ok...sprawdzę w taki sposób ile pompuje, ale czy powinna nadmuchać do powiedzmy 0,8 bara i tak trzymać od momentu "wkręcenia sie" (w moim przypadku 2100) do np 4000 obr/min czy ciśnienie powinno sie zmieniać?
inaczej - czy ciśnienie doładowania powinno być stałe a nadmiar wypuszcza wg czy też nie...



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn wrz 17, 2007 23:11

skarredasch, tak jak juz nadmucha max cisnienie to bedzie je trzymac az do około 4000 obr potem moze delikantie spasc ale nie koniecznie.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 17, 2007 23:24

lub moze tez gwałtownie spadac jeśli zawór bezpieczeństwa nie jest dobrze zakręcony :) bo takie ciśnienie to jest więcej niz seria :)



skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » pn wrz 17, 2007 23:27

wiem, troszke wiecej niz seria...do 1 bara chce dojsc i wystarczy...
bede jeszcze mierzyl jak pompuje, tylko co zrobic jak nie bedzie trzymalo stalego cisnienia - wg czyscic?...da sie?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt wrz 18, 2007 00:30

skarredasch pisze:wg czyscic?...da sie?
chyba jest nie rozbieralne ..choć moge sie mylić :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości