Wyciek oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michal@gdynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 25, 2007 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Wyciek oleju

Post autor: michal@gdynia » pn wrz 17, 2007 07:45

Witam wszystkich.

Jestem dosyć ostrożnym użytkownikiem MK IV AXR i ostatnio ze zdziwieniem zauważyłem wyciek oleju /pocenie się/ w górnym lewym rogu plastykowej pokrywy silnika. Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić :hmm: ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.

Czy możecie poradzić jak temu zaradzić i co może być powodem? Dbam o to aby nie cisnąć auta zanim silnik osiągnie temp. pracy i daję odpocząć turbawce po ostrzejszej jeździe.

Z góry dzięki za wszystkie porady.
Ostatnio zmieniony pn wrz 17, 2007 14:31 przez michal@gdynia, łącznie zmieniany 1 raz.


The Power of Ti Di Aj ;-)

ziutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 11:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: ziutek » pn wrz 17, 2007 07:53

kolego każda turbinka po jakimś tam przebiegu zaczyna puszczać olej, narazie bym sie tym nie martwił na twoim miejscu, ja jeździłem ponad 20 tys km na takiej i padła mi tydzień temu, koszt regeneracji we wrocławiu 800-1000 (zalerzy czy wirnik bedzie cały, ja założyłem sobie turbo od 130 konnej jednosti tdi, i nie brałem regenerowanego tylko nówke za 1400zł i musiałem zostawić swoją starą w rozliczeniu. pytałem dobrego turbiarza u nas i muwił że na nowej przejedzie sie około 100tys.km. a na regeneroanej ok 80. no ale niema reguły jedni robią mniej a inni więcej zalerzy od użytkownika, ale generalnie ponoć turbo w takich silnikach przewidziane jest na ok 100tyskm



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr wrz 19, 2007 17:12

michal@gdynia pisze:Jestem dosyć ostrożnym użytkownikiem MK IV AXR
Byleby nie przesadnie ostrożnym bo te silniki trzeba od czasu do czasu dobrze na trasie "odkurzyć". jak dużo oleju nie zjada to nie ma czym sie przejmować

[ Dodano: 19 Wrz 2007 17:16 ]
ziutek pisze:ale generalnie ponoć turbo w takich silnikach przewidziane jest na ok 100tyskm
E tam coś za mało !!! Chyba że te nowe co we włoszech produkowane. :grin:



ziutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 11:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: ziutek » śr wrz 19, 2007 19:10

tam gdzie brałem turbo to właściciel muwi że turba wymieniają już w golfach V z przebiegiem nawet 75 000



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr wrz 19, 2007 22:01

Im nowsze auto tym gorzej wykonane bo nastawiają sie na zysk z wymiany cześci takie jest moje zdanie.
A co do samego pytania,to ja bym się zainteresował bardziej problemem bo jeśli podaje Ci olej to któregoś pięknego dnia może Ci się przekręcić silnik :bajer:


Obrazek

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr wrz 19, 2007 22:08

michal@gdynia pisze: Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.
Normalne!!!
Trochę oleju pochodzi z mgły olejowej w turbinie, więcej z odmy skrzyni kobowej. Daj do wyczyszczenia EGR i kolektor dolotowy i śmigaj śmiało dalej :grin:
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 22:34 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » śr wrz 19, 2007 22:24

jaro4444 pisze:
Normalne!!!
Trochę oleju pochodzi z mgły olejowej w turbinie, więcej z odmy skrzyni biegów. Daj do wyczyszczenia EGR i kolektor dolotowy i śmigaj śmiało dalej :grin:
chyba skrzyni korbowej :satan:


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr wrz 19, 2007 22:35

kopciuch pisze:chyba skrzyni korbowej
Masz rację, przejęzyczenie, nie wiem o czym myślałem jak to pisałem :blush:
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 22:36 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

michal@gdynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 25, 2007 16:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: michal@gdynia » czw wrz 20, 2007 11:29

jaro4444 pisze:
michal@gdynia pisze: Nie znam się zbytnio jeszcze na silnikach PD ale zauważyłem, że olej wycieka na połączeniu węża do IC z zaworem EGR (i tu mogę się grubo mylić ) W każdym razie na połączeniu węża do IC z pierwszym metalowym urządzeniem po jego prawej stronie.
Normalne!!!
Trochę oleju pochodzi z mgły olejowej w turbinie, więcej z odmy skrzyni kobowej. Daj do wyczyszczenia EGR i kolektor dolotowy i śmigaj śmiało dalej :grin:
Czy czyszczenie EGr i kolektora mozna zrobić samemu? Nie znam żadnego mechaniora co zna się na dieslach a nie chcę oddawać auta partaczowi. Na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę?


The Power of Ti Di Aj ;-)

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt lis 06, 2007 20:55

Czy czyszczenie EGr i kolektora mozna zrobić samemu? Nie znam żadnego mechaniora co zna się na dieslach a nie chcę oddawać auta partaczowi. Na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę?
Można jak najbardziej. Demontujesz kolektor i EGR. Rozkręcasz 3 śruby i oddzielasz zespół EGR-klapa gasząca. Potem zalewasz na noc kolektor naftą/ropą/ środkiem czyszczącym. Podobnie czynisz ze środkiem EGR. Rano najpierw patykiem usuwasz wstępnie warstwy syfu, na bieżąco płucząc w nafcie przedmioty. Czyścisz aż osiągniesz zadowalający poziom. Po wszystkim odłuszczasz kolektor i EGR za pomocą benzyny ekstrakcyjnej i suszysz sprężarką.
Przydatne narzędzia do czyszczenia to kawałek listewki drewnianej, giętka mosiężna szczotka taka jak wycior do broni, duże wiadro, browar na cierpliwość :helm:
Warto kupić nową uszczelkę pod kolektor.

P.S. Jeśli olej wycieka Ci dwoma dziurkami pod siłownikiem EGR znaczy, że puściły uszczelnienia na grzybku od EGR. Jak masz zamknięty na stałe EGR to możesz wysokotemperaturowym silikonem uszczelnić ośkę w miejscu, gdzie wchodzi w odlew przepustnicy. Jak masz działający EGR to cóż albo wymiana albo olać to sączenie się.
Pozdrawiam i powodzenia.
Poczytaj jeszcze tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... lektor+awx
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 22:16 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Pawlito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 12:27
Lokalizacja: piła

Post autor: Pawlito » pt lis 23, 2007 15:29

czy EGR można odciąc blachą podspodem bo tak mam zrobione



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości