Zamulony AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz wrz 16, 2007 13:09

darkob pisze:jeżeli będzie za mało wydajna to może kopcić też na czarno?
Auto nawet z ustawioną na max. dawką na pompie ledwo dymka puściło.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 16, 2007 13:16

darkob pisze:A jeżeli pompa jest za mało wydajna to nie mozna zobaczyć tego w grupie 004 pod obciążeniem?
Tam jest tylko kąt wtrysku który na padniętej mojej pompie był idealny. :bajer:
darkob pisze:jeżeli będzie za mało wydajna to może kopcić też na czarno?
Powiem tak - raczej nie powinien, chociaż jak miałem chipa na padniętej pompie (około 108KM) i zapodałem mu jeszcze oporniczek (coś około 460 om) to kopcił nieźle, wszedł w awarię a i tak miał moć sporo mniejszą niż teraz.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2007 13:19 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



darkob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: darkob » ndz wrz 16, 2007 13:21

A czy ciśnienie w pompie można ustawić tylko u pompiarza czy można samemu regulować na zasadzie brób i błędów regulując tą chyba śrubą między kołem pompy a nastawnikiem?



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » ndz wrz 16, 2007 14:26

Moim zdaniem bardziej trzeba przyjrzeć sie pompie wtryskowej niż wtryskiwaczom, ponieważ z tego co wcześniej wyczytałem była przestawiona o 180 stopni co mogło ją nadwyrężyć. Możliwe że ktoś jeszcze grzebał coś przy nastawniku i mógł go źle spozycjonować co może objawiać sie tym, że rzeczywista dawka wtryskiwanego paliwa jest mniejsza niż "myśli" ECU. (wystarczy przesunąć niewiele cały nastawnik pompy względem obudowy i mamy mniejszą lub większą dawkę rzeczywistą niż wynikałoby to z położenia czujnika różnicowego wewnątrz nastawnika)



darkob
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: darkob » ndz wrz 16, 2007 15:41

A może być tak że pompa będzie przestawiona o 180stopni a kąt wtrysku będzie OK?jest taka możliwość?



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 16, 2007 17:44

arturo pisze:Możliwe że ktoś jeszcze grzebał coś przy nastawniku i mógł go źle spozycjonować co może objawiać sie tym, że rzeczywista dawka wtryskiwanego paliwa jest mniejsza niż "myśli" ECU.
Jeśli był u uysego to ta opcja napewno odpada. U niego diagnostyka to podstawa. :bigok:

[ Dodano: 16 Wrz 2007 17:46 ]
darkob pisze:A może być tak że pompa będzie przestawiona o 180stopni a kąt wtrysku będzie OK?jest taka możliwość?
Przecież wtedy będzie (chyba) pchała paliwo nie do tych cylindrów co trzeba?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » ndz wrz 16, 2007 18:23

Jeśli był u uysego to ta opcja napewno odpada. U niego diagnostyka to podstawa.
No tak tyle że tego vagiem nie zdiagnozujesz

[ Dodano: 16 Wrz 2007 18:29 ]
Grześko pisze:Przecież wtedy będzie (chyba) pchała paliwo nie do tych cylindrów co trzeba?
Też tak myśle tylko zastanawia mnie to, że pompa była przestawiona o 180 i silnik chodził, a w ogóle to jakim cudem mogla zastac tak przestawiona przeciez w kole napedzającym jest dziura na blokadę



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz wrz 16, 2007 19:40

Przed ustawieniem pompy przy wymianie rozrządu kąt wtrysku nie mieścił się w skali w ogóle wartość pomiędzy 95-100. Dodać trzeba że auto mimo tego pięknie odpalało.
arturo pisze:Możliwe że ktoś jeszcze grzebał coś przy nastawniku i mógł go źle spozycjonować co może objawiać sie tym, że rzeczywista dawka wtryskiwanego paliwa jest mniejsza niż "myśli" ECU. (wystarczy przesunąć niewiele cały nastawnik pompy względem obudowy i mamy mniejszą lub większą dawkę rzeczywistą niż wynikałoby to z położenia czujnika różnicowego wewnątrz nastawnika)
To też sprawdził Uysy.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 16, 2007 20:01

arturo pisze:No tak tyle że tego vagiem nie zdiagnozujesz
Jak nie?
Pozycję nastawnika sprawdzasz po włączeniu zapłonu w bloku 001, dawkę paliwa też w bloku 001 a kat wtrysku w bloku 004 (nie mówię o statycznym który sprawdzasz w bloku 000). :bajer:

[ Dodano: 16 Wrz 2007 20:06 ]
Kris-THC pisze:Przed ustawieniem pompy przy wymianie rozrządu kąt wtrysku nie mieścił się w skali w ogóle wartość pomiędzy 95-100
Był za wczesny ale to tylko przy zapalaniu i nie jakoś tragicznie przestawiony. Jeśli elektronika później na wolnych obrotach nie mogła go opóźnić to powodowało tylko twardszą pracę, bo podczas przyspieszania elektronika już da go radę wyregulować.

[ Dodano: 16 Wrz 2007 20:08 ]
Tak więc coraz bardziej zbliżamy się jednak do pompy. Ja proporcje pompy z wtryskami oceniałbym 50/50.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2007 20:03 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn wrz 17, 2007 00:33

ech, nuuuudy...
rzecz pierwsza... Alby Krystian się przesłyszał albo coś mu naściemniali - 180stopni ;) Prawda pewno jest pośrodku i odczytał ktoś 255 nibystopni z ósmego bloku grupy000 ;)
Dwa: Oczywiście, że jest możliwość zdiagnozowania błędnych odczytów stellwerku bez zapinania pomnpy na kosmicznie drogim stole... jest to cholernie uciążliwe ale fakt faktem.
3. Grześ ma rację stawiając 50/50... ja wiem, że pompa była zmieniana i widziałem bloki więc zacznę od szpryc. (poza tym ich wymiana kosztuje tylko pracę a wymiana pompy - pasek)



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » pn wrz 17, 2007 09:44

Zobaczymy co wyjdzie. W tym tygodniu auto musi już banglać.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » pn wrz 17, 2007 18:51

Grześko pisze:Pozycję nastawnika sprawdzasz po włączeniu zapłonu w bloku 001
Zgadza sie ale to jest pozycja "ramienia czujnika"
Grześko pisze:dawkę paliwa też w bloku 001
Tak ale to tylko dawka którą komp obliczył na podstawie położenia "ramienia czujnika"
Generalnie chodzi mi o to czy dawka paliwa która widać w bloku 001 rzeczywiście jest wtryskiwana do gara w ilości takiej jak widać w 001, bo wydaje mi sie że jak będzie przestawiony cały nastawnik to będzie różnica.
Tak mi sie wydaje. Jeżeli źle myśle to mnie poprawcie :bajer:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn wrz 17, 2007 19:16

arturo pisze:Generalnie chodzi mi o to czy dawka paliwa która widać w bloku 001 rzeczywiście jest wtryskiwana do gara w ilości takiej jak widać w 001, bo wydaje mi sie że jak będzie przestawiony cały nastawnik to będzie różnica.
Tak mi sie wydaje. Jeżeli źle myśle to mnie poprawcie
Nie będzie różnicy, a to z tego powodu, że aby silnik pracował na wolnych obrotach (np. 900) musi mieć wtryśniętą odpowiednią dawkę paliwa. Załóżmy że 5mg/skok.
Jeśli nastawnik ustawisz nieodpowiednio, czyli np za małą dawkę paliwa to komputer będzie musiał podciągnąć tę dawkę aby uzyskać te 900 obrotów i dawka w tym bloku będzie wynosiła załóżmy 9 mg/skok.
Jeśli natomiast ustawisa za dużą dawkę to komp aby uzyskać 900 obrotów będzie musiał zabrać paliwo z tych 5 mg/skok na np 1 mg/skok. Też uzyska 900 obrotów i ilość paliwa będzie jednakowa jak poprzednio przy 900 obrotach a mimo wszystko komp widzi strasznie różne wskazania.
Można też przesadzić i dać jeszcze większą dawkę, taką że komp zjedzie odczytem do 0 mg/skok a obroty silnika będą większe niż 900. :helm:
Podsumowując. Jeśli obrotów masz 900 i dawkę paliwa 3,5-4,0 mg/skok, nie ma możliwości żeby nastawnik był źle ustawiony (pod warunkiem że po włączeniu zapłonu ramię nastawnika ustawisz bodajże na 0,7 V).


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 21, 2007 14:23

Słyszałem, że jednak okazało się że wtryski były do bani.... w co mi sie wczesniej nie chciało wierzyć...

a jednak, wtryski były chyba jakieś zapchane, skoro 110 konny AHF hamował sie na 65 KM ..

poszły wtryski 216-tki, wirus by uysy i podobno przybyło pare koników od ostatniego hamowania :P :bigok:

ale to niech sie Kris-THC już wypowie jak wrażenia z jazdy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości