climatronik błędy - co naprawić ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
climatronik błędy - co naprawić ?
mam takie błędy w climatroniku i niewiem jak sie zabrać do naprawy co wymieniać gdzie szukać tych elementów
01272 - motor klapy głównej powietrza V70
01273 - nawiew świerzego powietrza - V2
01274 - motor klapy nawiewunpowietrza - V71
dodam że spreżarka i wentylatory włanczają mi sie nawet jak dam na ciepłe powietrze a powinny chyba tylko na zimnym .
01272 - motor klapy głównej powietrza V70
01273 - nawiew świerzego powietrza - V2
01274 - motor klapy nawiewunpowietrza - V71
dodam że spreżarka i wentylatory włanczają mi sie nawet jak dam na ciepłe powietrze a powinny chyba tylko na zimnym .
Ostatnio zmieniony ndz wrz 16, 2007 20:27 przez maluch, łącznie zmieniany 2 razy.
Tu zobaczysz gdzie jest ,który silniczek.Błędy wykasuj i sprawdź ponownie po jakimś czasie,często wynikają one z nieumiejętnego odgrzybiania ,źle rozprowadzony preparat ,potrafi jednorazowo przyblokować te podzespoły na skutek tego wyskakują błędy ,które pozostają w pamięci komputera.Nie ma na razie powodu do obaw.Jeśli o sprężarkę idzie to załącza się ona każdorazowo w trybie AUTO,lub "ręcznym chłodzeniu" przełącz na ECON a będzie wyłączona Jak by Ci się chciało to zdemontuj schowek pasażera i popatrz czy przy ciegnach od silniczków nic ich nie blokuje. Podaj błędy które powrócą ,być może trzeba będzie przywrócić ustawienia fabryczne przez Vag-a.Pozdrawiam.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
dzieki kolego za pomoc powracają cały czas te błędy kasuje je i zaraz powracają spowrotem rozkrece ten schowek i posprawdzam właśnie byłem na odgrzybianiu klimy i może to zrypało sprawe
a napisz mi jak możesz przyprowadzic te ustawienia fabryczne zapomocą vaga moze to pomoże umnie niema właśnie guzika econ jest tylko AUTO i OFF noi przyciski do temp predkości nadmuchu i miejsca nadmuchu
jak daje nadmuch na nogi to sprężarka nie chodzi ale jak dam na szybe albo głowe to sie załancza coś jest zrypane ????
a napisz mi jak możesz przyprowadzic te ustawienia fabryczne zapomocą vaga moze to pomoże umnie niema właśnie guzika econ jest tylko AUTO i OFF noi przyciski do temp predkości nadmuchu i miejsca nadmuchu
jak daje nadmuch na nogi to sprężarka nie chodzi ale jak dam na szybe albo głowe to sie załancza coś jest zrypane ????
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 21:19 przez maluch, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wiem czy to dobry pomysł, chyba, że będziesz miał cale pudło klmatronika na stole istnieje ryzyko pozrywania uszczelek ,które są przyklejane do klap.Jak byś się zdecydował dmuchać to zwróć na to uwagę.maluch pisze:a da coś jak to porozbieram i przedmucham powietrzem może
Do przywracania ustawień fabrycznych musisz mieć full vaga ,to 1 a 2 to najpierw wykonaj test na zgaszonym silniku:blok 08(autohvac),03(output tests) i klikasz next z 30 sekundowymi przerwami (będziesz słyszał jak chodzą klapki itp) aż do zakończenia testu (vag poinformuje-END)wtedy powróć do 02(fault codes)wykasuj błędy.
po tym dasz znać czy wszystko chodziło według ciebie ok, dalej zobaczymy...
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
prościej nie da radydokładniej wytłumaczyć jak wejść w ten blok i zrobić ten test
Test wykonujesz na zgaszonym silniku:wybierasz "select" potem blok 08(autohvac),03(output tests) i klikasz start, następnie next z 30 sekundowymi przerwami (będziesz słyszał jak chodzą klapki itp) aż do zakończenia testu (vag poinformuje-END)wtedy powróć do 02(fault codes)wykasuj błędy, po tym dasz znać czy wszystko chodziło według ciebie ok (*#cenzura#* ruchy klapek i dmuchawy), dalej zobaczymy...
musisz mieć co najmniej 311,2 do full-a, czyli na zielono.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
zrobiłem ten test tak jak kazałeś i włanczają sie tylko wentylatory te z przodu więcej nic sie nie dzieje po jakimś czasie wyskakuje ERROR Function Not Available i powracają błedy za każdym razem jak skasuje 00779 00281 1272 1274 i co ztą sprężarką bo załancza sie za każdym razem nawet na ciepłym powietrzu
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 20:43 przez maluch, łącznie zmieniany 1 raz.
00281 Sensor prędkości pojazdu – brak sygnału (G68)
00779 Czujnik temperatury zewnętrznej – G17 (często występuje zwarcie + -)
01272 Motor klapy głównej powietrza – V70
01274 Motor klapy nawiewy powietrza – V71
błędy wskazują na panel klimatronika, wyjmij go i przeczyść wszystkie styki małym płaskim śrubokrętem ,możesz w nie psiknąć czymś do styków ale żebyś nie zalał.
Jeśli silniczki były by do wymiany,to ciężko bez demontażu pudła klimatronika ,czujnik temperatury zewnętrznej również do wymiany, super by było jak byś miał możliwość podmianki panela klimy z kimś do sprawdzenia,wykasować błędy i przeprowadzić test powtórnie.Na teraz przywrócenie ustawień fabrycznych nic nie da,zobacz jeszcze raz tu ,gdzie jaki silnik jest i zobacz w kostki, przejrzyj dokładnie każde połączenie (wtyczki),jak zdemontujesz schowek sprawdź czy nie są zblokowane ramiona silników poruszające w/w klapami, czasami wykładzina mogła się odchylić i przyblokować ramiona.
00779 Czujnik temperatury zewnętrznej – G17 (często występuje zwarcie + -)
01272 Motor klapy głównej powietrza – V70
01274 Motor klapy nawiewy powietrza – V71
błędy wskazują na panel klimatronika, wyjmij go i przeczyść wszystkie styki małym płaskim śrubokrętem ,możesz w nie psiknąć czymś do styków ale żebyś nie zalał.
Jeśli silniczki były by do wymiany,to ciężko bez demontażu pudła klimatronika ,czujnik temperatury zewnętrznej również do wymiany, super by było jak byś miał możliwość podmianki panela klimy z kimś do sprawdzenia,wykasować błędy i przeprowadzić test powtórnie.Na teraz przywrócenie ustawień fabrycznych nic nie da,zobacz jeszcze raz tu ,gdzie jaki silnik jest i zobacz w kostki, przejrzyj dokładnie każde połączenie (wtyczki),jak zdemontujesz schowek sprawdź czy nie są zblokowane ramiona silników poruszające w/w klapami, czasami wykładzina mogła się odchylić i przyblokować ramiona.
Poniżej 5°C następuje trwałe unieruchomienie klimy w aucie (czujnik temperatury zewnętrznej).Tak więc nie masz się czego obawiać,chyba, ze czujnik faktycznie zepsuty.Czy twój golfik to automat ?maluch pisze:i co ztą sprężarką bo załancza sie za każdym razem nawet na ciepłym powietrzu
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
...no teraz to mnie rozwaliłeś...maluch pisze:moje auto to passat b4 ok poszukam tego panela żeby podmienić
ZAPRASZAM
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości