Nierówna praca silnika. Silnik AFT
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nierówna praca silnika. Silnik AFT
Witam.
Mam nastepujacy problem w sowim samochodzie: Szarpie mi silnik gdy chce gwaltownie przyspieszyc gdy jade na pól gazu szarpie tylko jak jest nie rozgrzany( przy 90 stopniach jest to mneij odczuwalne ) ale jak mu wcisne do maxa to nagle tak dziwnie sie zadlawi a za jakies 2-3 sekundy wchodzi na odpowienie obrodty ale gdy jest nie rozgrzany przy wcisnieciu gazu pojawia sie szarpanie i jest duzo slabszy! Przy rozgrzanym silniku jest to mniej odczuwalne dopiero gdy silnik osiagnie gedzies tak 4,5 tys obrotów znowu pojawia sie chwilowe zadlawienei tak jak bym mu spuscil na 2 sekundy noge z gazu a za chwile wchodzi na obroty.
Jest to silnik AFT wymienilem juz kable zaplonowe i kopulke. Prosze moze ktos mial identyczny przypadek i mi pomoze!
Mam nastepujacy problem w sowim samochodzie: Szarpie mi silnik gdy chce gwaltownie przyspieszyc gdy jade na pól gazu szarpie tylko jak jest nie rozgrzany( przy 90 stopniach jest to mneij odczuwalne ) ale jak mu wcisne do maxa to nagle tak dziwnie sie zadlawi a za jakies 2-3 sekundy wchodzi na odpowienie obrodty ale gdy jest nie rozgrzany przy wcisnieciu gazu pojawia sie szarpanie i jest duzo slabszy! Przy rozgrzanym silniku jest to mniej odczuwalne dopiero gdy silnik osiagnie gedzies tak 4,5 tys obrotów znowu pojawia sie chwilowe zadlawienei tak jak bym mu spuscil na 2 sekundy noge z gazu a za chwile wchodzi na obroty.
Jest to silnik AFT wymienilem juz kable zaplonowe i kopulke. Prosze moze ktos mial identyczny przypadek i mi pomoze!
Re: Nierówna praca silnika. Silnik AFT
Przyjrzyj się filtrowi paliwa i wydajności pompy paliwa - może tu coś nie tak. Czy jak dodasz gazu delikatnie to idzie OK ? Czy masz kłopoty z zapalaniem ? A jak się mają świece ? Zajrzyj pod fajki od kabli czy wszystkie mają dobry styk ...
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 09:18 przez ppoll27, łącznie zmieniany 2 razy.
TDPower
tak jesli jezdze po miescie zpokojnie na póg gazu to dlawienie jest praktycznie nieodczuwalne dopiero gdy jade pod góre albo chce gwaltownie pyspieszyc jest to odczuwalne. Mechani mi powiedzial ze świece sa nowe nie ma sensu wymieniac ( widocznie poprzedni wlasciciel wymienil) wszystkie filtry miesiac temu wymienialem. Z zapalaniem nie mam problemu.
A jak mam sprawdzic czy pompa paliwa jest odpowienio wydajna ? czy to mzoe byc tym spowodowane? aha dziaj zauwazylem jeszcze jedna dziwna zecz wskazówka na wskazniku teperatury obok pretkosciomierza jest juz na 90 stopniach a komputer pokazjuje dopiero 64 stopnie. Czy to normalne ?
A jak mam sprawdzic czy pompa paliwa jest odpowienio wydajna ? czy to mzoe byc tym spowodowane? aha dziaj zauwazylem jeszcze jedna dziwna zecz wskazówka na wskazniku teperatury obok pretkosciomierza jest juz na 90 stopniach a komputer pokazjuje dopiero 64 stopnie. Czy to normalne ?
Kurcze nie wiem jak to jest w mk3, ale w Audicy 80 dokładnie taki problem był spowodowany przez zaprany filtr paliwa, po wymianie filtra było już OK.
Myślę że może być coś na rzeczy z tą temperaturą i z kolei z drugiej strony go zalewa bo się mu ciągle wydaje że jest zimny... pewnie trzeba się przyjrzeć temu czujnikowi
Myślę że może być coś na rzeczy z tą temperaturą i z kolei z drugiej strony go zalewa bo się mu ciągle wydaje że jest zimny... pewnie trzeba się przyjrzeć temu czujnikowi
TDPower
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Tak jak kol. wyżej proponuje plus sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu. Podepnij się pod kąpa, na rozgrzanym silniku, wejdź w nastawy podstawowe i przy odpowiednich obrotach (ustalonych przez ECU) świeć stroboskopem na koło pasowe. Lampa ma być ustawiona na 6 stopni.
Do sprawdzenia pozostaje też przepływka. Nie tak dawno pisalem z kolegą, który miał problem z AFT. Cała wina braku osiągów leżała w nieoryginalnej przeplywce. Twoja może być uszkodzona. Da się to odczytać z bloków wartości mierzalnych ale jeśli nie trafisz na bystrego mechaniora radziłbym założyć drugą na próbę. Tylko wtedy gdy powyższe czynności plus rady kolegi ppoll27 nie pomogą
Do sprawdzenia pozostaje też przepływka. Nie tak dawno pisalem z kolegą, który miał problem z AFT. Cała wina braku osiągów leżała w nieoryginalnej przeplywce. Twoja może być uszkodzona. Da się to odczytać z bloków wartości mierzalnych ale jeśli nie trafisz na bystrego mechaniora radziłbym założyć drugą na próbę. Tylko wtedy gdy powyższe czynności plus rady kolegi ppoll27 nie pomogą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 306 gości