Problem z Overboostem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt wrz 11, 2007 21:29

Z tego widać że się zacina sztanga, nie działa sterowanie N75 albo trzeba wydłużyć sztangę o przynajmniej 2 obroty co przeniesie cały zakres regulacji ciśnienia dużo niżej.

[ Dodano: 11 Wrz 2007 21:33 ]
cowboy pisze:1. znowu widać wahlowanie gazem - musisz przez 10 sekund wytrzymać z gazem w podłodze
Na 3 biegu kolega dwa razy przyspieszał.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt wrz 11, 2007 21:34

Na zielono jest 1 pomiar, a na czerwono 2. Soft jakis tuner pisal, ale nie wiem dokladnie kto bo elektronik mi wszystko zalatwial. Wlasnie mnie tez dziwi 1980 mbar zadanego cisnienia. Jutro zrobie LOG z cisnieniem atmo, moze faktycznie cos sie stalo, ale naocznie nie bylo widac uszkodzen.

Dziwi mnie tez to ze wczesniej przed wirusowaniem wszystko bylo ok, mam logi, cisnienie bylo takie jak zadane, a przy sztandze nikt nie grzebal zapewniam wiec skad ta zmiana ?

[ Dodano: 12 Wrz 2007 07:43 ]
Wstawiam LOGi tak jak mowiliscie, cisnienie atmow normie wiec problem nie lezy w cisnieniu atmo

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 21:56 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr wrz 12, 2007 09:00

z logów widać że wszystko jest OK z doładowaniem, nie ma overboostów - bardzo łagodnie narasta doładowanie

juz ktoś pokazywał takie logi na forum gdzie wartość zadana przy logowaniu pozostała niezmieniona...

nie znam sie pewnie ktoś nie ruszył jakiejś mapay tylko jakiś limiter przesunął lub coś w tym stylu - niech sie wypowiedzą fachowcy :)

te logi to z wirusem czy bez bo juz sie gubie ?



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr wrz 12, 2007 09:20

To sa logi na ogyrinalnym programie. Cisnienie wynosi 2280 mbar przy wypelnieniu N75 94%, na oryginalnym programie powinno byc do 2000mbar, czyli mam 280mbar przeladowania. To duzo, jak wlacze rezystor to jest jeszcze wiecej bo 1,6 Bara. Dalem sterownik zeby poprawili lutowanie podstawek, moze to ma jakis wplyw na te przeladowania. W sumie od tego sie zaczely problemy z cisnieniem.

[ Dodano: 12 Wrz 2007 13:27 ]
Wlasnie wrocil sterownik od fachmana, jednak podstawki byly dobrze przylutowane. Juz nie wiem co mam robic.

Czy mozliwe jest ze po zapodaniu Wirusa turbina sie "oczyscila" z nagaru ?
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 09:21 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr wrz 12, 2007 20:46

Dario84 pisze:To duzo, jak wlacze rezystor to jest jeszcze wiecej bo 1,6 Bara.
Będzie większe bo więcej paliwa powoduje więcej spalin, a więcej spalin powoduje szybsze kręcenie się turbiny, więc i większe doładowanie.

Mam nieodparte wrażenie że sterowanie N75 nie dochodzi do zaworu N75 i mimo że sterownik chce zbić ciśnienie i daje wypełnienie maksymalne to N75 pozostaje nadal zamknięty.
Spróbuj podczas pracy silnika ściągnąc wtyczkę od N75 i zobacz czy sztanga opadnie.

Jeśli tak to wydłuż cięgno turbiny o dwa pełne (2x360 stopni) obroty. Zbijesz ciśnienie nawet jeśli N75 nie działa.
A na postoju jak ktoś przygazowuje rusza się ta sztanga na turbinie? Po zapaleniu napewno ją wciąga podciśnienie w kierunku gruszki, ale po przygazowaniu powinna ona trochę opadać.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr wrz 12, 2007 22:03

Dzis dokladnie przyjrzalem sie kierownicom spalin, sztanga chodzi bez zarzutu, gruszka po odpaleniu wciaga do konca sztange. Zrobilem tak jak napisales: wydluzylem o 2 pelne obroty ale niestety nic to nie dalo, cisnienie dalej daje tyle co dawalo. Mozliwe ze w kierownicach cos sie urwalo ? W sobote chyba rozbiore turbine zeby miec pewnosac czy z nia wszystko ok. Sprobuje tak jak mowisz z N75. Sztanga wydaje mi sie ze dziala bo jak ruszam z 1 biegu cisnienie idzie do 0,5 bara a pozniej jest zbijane do ok 0,2-0,3. W najblizszych dniach sprobuje inny sterownik zalozyc.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw wrz 13, 2007 00:56

Dario84 pisze:Dzis dokladnie przyjrzalem sie kierownicom spalin, sztanga chodzi bez zarzutu, gruszka po odpaleniu wciaga do konca sztange. Zrobilem tak jak napisales: wydluzylem o 2 pelne obroty ale niestety nic to nie dalo, cisnienie dalej daje tyle co dawalo. Mozliwe ze w kierownicach cos sie urwalo ? W sobote chyba rozbiore turbine zeby miec pewnosac czy z nia wszystko ok. Sprobuje tak jak mowisz z N75. Sztanga wydaje mi sie ze dziala bo jak ruszam z 1 biegu cisnienie idzie do 0,5 bara a pozniej jest zbijane do ok 0,2-0,3. W najblizszych dniach sprobuje inny sterownik zalozyc.
korekta softu cię czeka


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw wrz 13, 2007 07:02

mirass pisze:
Dario84 pisze:Dzis dokladnie przyjrzalem sie kierownicom spalin, sztanga chodzi bez zarzutu, gruszka po odpaleniu wciaga do konca sztange. Zrobilem tak jak napisales: wydluzylem o 2 pelne obroty ale niestety nic to nie dalo, cisnienie dalej daje tyle co dawalo. Mozliwe ze w kierownicach cos sie urwalo ? W sobote chyba rozbiore turbine zeby miec pewnosac czy z nia wszystko ok. Sprobuje tak jak mowisz z N75. Sztanga wydaje mi sie ze dziala bo jak ruszam z 1 biegu cisnienie idzie do 0,5 bara a pozniej jest zbijane do ok 0,2-0,3. W najblizszych dniach sprobuje inny sterownik zalozyc.
korekta softu cię czeka
Soft teraz caly czas w tej chwili jest oryginalny. Dzis na postoju odlaczylem wtyczke N75, sztanga opadla, co oznacza ze sygnal z ECU dochodzi do N75 (gdyby bylo inaczej wywalil by blad N75).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » czw wrz 13, 2007 08:13

Dario84 pisze:
mirass pisze:
Dario84 pisze:Dzis dokladnie przyjrzalem sie kierownicom spalin, sztanga chodzi bez zarzutu, gruszka po odpaleniu wciaga do konca sztange. Zrobilem tak jak napisales: wydluzylem o 2 pelne obroty ale niestety nic to nie dalo, cisnienie dalej daje tyle co dawalo. Mozliwe ze w kierownicach cos sie urwalo ? W sobote chyba rozbiore turbine zeby miec pewnosac czy z nia wszystko ok. Sprobuje tak jak mowisz z N75. Sztanga wydaje mi sie ze dziala bo jak ruszam z 1 biegu cisnienie idzie do 0,5 bara a pozniej jest zbijane do ok 0,2-0,3. W najblizszych dniach sprobuje inny sterownik zalozyc.
korekta softu cię czeka
Soft teraz caly czas w tej chwili jest oryginalny. Dzis na postoju odlaczylem wtyczke N75, sztanga opadla, co oznacza ze sygnal z ECU dochodzi do N75 (gdyby bylo inaczej wywalil by blad N75).
jeśli chodzi o kierownice to możliwe ze cos sie stało z nimi. jak będziesz rozbierał turbo to zwróć uwagę na kierownice czy czasem nie trą o obudowę - dwa przypadki w życiu miałem ze taka anomalia sie zdazyła....powodzenia


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw wrz 13, 2007 08:16

Hm no tak ale gdyby tarly o obudowe to sztanga by chodzila z zacieciami (chociaz malymi) a tutaj nic. Zdziwilo mnie tez ze wydluzenie sztangi o 2 obroty nic nie pomoglo, przeciez kierownice powinny sie wiecej otwierac teraz.

[ Dodano: 13 Wrz 2007 09:15 ]
Wydaje mi sie ze na N75 podczas tych przeladowan napiecie nie spada do 1V, kiedy wspolczynnik wypelnienia wynosi 95% napiecie powinno byc ok 1-2V na N75. Dzis postaram sie to sprawdzic.

[ Dodano: 13 Wrz 2007 12:32 ]
Wlasnie zrobilem maly test, wlaczylem zaplon, zmierzylem napiecie na N75, wynosilo 2,6V, wypelnienie N75 bylo 99,6%, pozniej odpalilem samochod i zmierzylem napiecie na odpalonym, wynioslo 3,8V przy wypelnieniu 24,7%, wydaje mi sie ze napiecie po wlaczeniu stacyjki powinno byc bliskie 0 bo wypelnienie jest maksymalne, dobrze mysle ? Czy te 2,6V jest dopuszczalne ? Zastanawia mnie jeszcze dlaczego na wolnych obrotach wypelnienie jest 24,7%, wydaje mi sie ze powinno byc bliskie 0 dobrze mysle ?

Dodam ze napiecie mierzylem miernikiem cyfrowym wysokiej klasy na zakresie zmiennego napiecia.

LOG:

Obrazek

Wlasnie zmierzylem tym samym przyzadem jeszcze raz ale na innym zakresie, po wlaczeniu zaplonu napiecie wynosi 2,6V, a po uruchomieniu silnika 12V. Rezystancja N75 to 15,8 Ohm. Co myslicie o tych wynikach ? Czy to napiecie 2,6V przy pelnym wspolczynniku nie powinno byc mniejsze ? I czy rezystancja N75 jest prawidlowa ?

[ Dodano: 13 Wrz 2007 16:23 ]
Panowie zrobilem maly test: wyjalem tez wezyk co idzie do gruszki i zaslepilem sruba, nastepnie pojechalem sie przejechac, turbina w ok 3tys obr dalej pompowala 1,4 bara. Czy jednak turbina, tylko co tam sie moglo zepsuc ??

Przeciez sztanga chodzi bez zaciec !

Oprocz tego jeszcze zauwazylem dziure w wezu pomiedzy turbo a IC, ale to chyba nie powinno miec wplywu na moja probe...
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 13:14 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw wrz 13, 2007 20:34

Dario84 pisze:Oprocz tego jeszcze zauwazylem dziure w wezu pomiedzy turbo a IC
Miałem napisać wczoraj że masz duże wartości powietrza jak na AFNa, ale później stwierdziłem że Twoja przepływka może być aż tak dobra i zrezygnowałem, a tu się okazuje że jednak jest dziura (niewielka, ale jest). :bigok:
Dario84 pisze:Zdziwilo mnie tez ze wydluzenie sztangi o 2 obroty nic nie pomoglo, przeciez kierownice powinny sie wiecej otwierac teraz.
A w którą stronę kręciłeś rzymską śrubą na sztandze?
Dario84 pisze:Zrobilem jeszcze 2 testy: sciagnalem wezyk z gruszki na turbinie i go zaslepilem, wogole nie bylo doladowania, a jak ominalem N75 mostkujac przewody to cisnienie szlo na maksa, co swiadczy o tym ze kierownice sa OK.

turbina w ok 3tys obr dalej pompowala 1,4 bara.
To które zdanie jest prawdziwe? :bajer:

[ Dodano: 13 Wrz 2007 20:39 ]
Dario84 pisze:W sobote chyba rozbiore turbine zeby miec pewnosac czy z nia wszystko ok
Jeśli napewno wydłużyłeś sztangę (powinieneś zrobić dwa pełne obroty rzymską śrubą przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) to raczej rozbieranie Cię nie minie.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw wrz 13, 2007 21:35

Dziura jest za turbo takze mierzone powietrze jest ok bo turbo duzo pompuje. Sruba wydluzylem sztange. Pierwszy test byl na postoju a drugi podczas jazdy, i dopiero tam wyszlo ze turbo tez przeladowuje bez sterowania podcisnieniowego. Sruba krecilem w lewo (albo w prawo patrzac z gory). W sobote rozbieranie i czyszczenie.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt wrz 14, 2007 08:32

Dario84 pisze:albo w prawo patrzac z gory
Obawiam się że sztangę skróciłeś zamiast wydłużyć.
Patrząc z góry trzeba kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

[ Dodano: 14 Wrz 2007 08:34 ]
Dario84 pisze:Dziura jest za turbo takze mierzone powietrze jest ok bo turbo duzo pompuje.
Jak zlikwidowałeś dziurę to zrób logi ponownie to zobaczysz o czym mówiłem. Spadnie wartość powietrza pokazywanego przez przepływkę.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt wrz 14, 2007 08:54

Grześko pisze:Obawiam się że sztangę skróciłeś zamiast wydłużyć.
Patrząc z góry trzeba kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
ja też :)

Obrazek

widać że żeby wydłuzyć sztangę trzeba jak napisał Grześko, kręcić w lewo...

[ Dodano: Pią Wrz 14, 2007 08:57 ]
cowboy pisze:widać że żeby wydłuzyć sztangę trzeba jak napisał Grześko, kręcić w lewo...
o cholera tak patrze i patrze na ten gwint i wychodzi że w prawo :)

w domu mam turbinke na stole to sprawdze bo sie zamieszałem :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 163 gości