[Mk2] jak wymienic łożysko McPersona

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fido

[Mk2] jak wymienic łożysko McPersona

Post autor: fido » śr cze 08, 2005 14:58

Mam do wymiany ten element i nie wiem jak się za to zabrać.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo inaczej zajmie mi to wieki.
Mam jeszcze łożyko w kole do wymiany(przod) jeśli ktoś ma dobry sposób na łożyska bardzo proszę o pomoc.
Szukałem na forum ale o wymianie jako takiej nie bylo wiele

Dzięki i pozdro



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [Mk2] jak wymienic łożysko McPersona

Post autor: Borys » śr cze 08, 2005 15:00

fido pisze:Mam do wymiany ten element i nie wiem jak się za to zabrać.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo inaczej zajmie mi to wieki.
Mam jeszcze łożyko w kole do wymiany(przod) jeśli ktoś ma dobry sposób na łożyska bardzo proszę o pomoc.
Szukałem na forum ale o wymianie jako takiej nie bylo wiele

Dzięki i pozdro

odnosnie McPersina cza wyjac cały amorek i dopiero wtedy idzie wymienic sprezyne

a co do łozyska z przodu, trzeba wyjac całą zwrotnicę, i wycisnac łozysko na prasie


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr cze 08, 2005 16:04

wymieniałem właśnie niedawno taki komplet z obydwóch stron :) co do łożyska mcpersona trzeba poluzować nakrętke na górze w kielichu. potem trza zdjąć koło, i odkręcić 2 śróby od mocowania dolnego do zwrotnicy.( najlepiej zaznaczyć miejsca nakrętek bo potem trza sie wybrać na geometrie ) potem sie odkręca górną nakrętkę. wtedy cała kolumna MP zejdzie w dół. można wyjąć. dalej trzeba sprężyne unieruchomić jakoś, żeby sie nie rozciągnęła przy rozkręcaniu, jakimiś ściskami ( ja to zrobiłem stolarskimi ale NIE POLECAN BO TO NIEBEZPIECZNE !!!!!!!!!!! ) jak jest spięta to można odkręcić taka śmieszną nakrętkę w łożysku przy pomocy specjalnego klucza albo dużego śróbokręta i młotka :)
składać w odwrotnej kolejności
a z łożyskiem piasty jest większy problem. jak jest wyjęty MP to trzeba odkręcić nakrętke piasty, taką blache na obudowie łożyska ( 3 lub 4 śróbki na klucz 10 :) ) wykręcić śróbę z nakrętką swożnia zwrotnicy ( na dole obudowy ) 17 lub 19 klucz chyba. jak to jest poluzowane to trza wyjąć końcówke drążka ze zwrotnicy ( też można przy okazji wymienić, jak nie ma nakrętki kontrującej przy końcu drążka to znaczy że jest to stary typ i nie da sie wymienić samej gałki, tylko trzeba nowy drążek kupić ). jak już wszystko to obudowa łożyska powinna już wyjść razem z piastą. teraz kwestia wybicia piasty, na pewno łożysko sie wysypie. potem trzebaby wycicnąć reszte tego łożyska, ale można to też zrobić młotkiem i malzlem, bo i tak to już złom. na obudowę tylko trza uważać,żeby nie uszkodzić. jak jest wyjdzie to można wkładać nowe łożysko, najlepiej prasą. można też duuużym imadłem, ale musi prosto wchodzic bo lubi sie psuć. można też zrobić jak ja...podnieść lewarkiem samochód marki liaz, podłożyć obudowe i delikatnie opuszczać i wciskać :) ale to dość duży problem.teraz wypadałoby zbić reszte łożyska ze starej piasty. jak już jest łożysko w obudowie to można załadować do niego piastę, najlepiej też na wcisk.jak jest złożone w komplet to można montować w odwrotnej kolejności, na końcu założyć MP,przykręcić dół( na stere znaki ) góre i można jeździć :) wypadałoby jechać na geometrie ale jak dobrze poznaczyszto nie powinno być źle
gdybyś musiał kupić łożysko i piaste, to mam do sprzedania, bo kupiłem ale sie okazało przy montażu że mam zwrotnice z nowszego modelu i nie pasuje... dałem 100 za komplet, za 60 sprzedam, nie używane ...
UFF ale sie napisałem, i to wszystko z głowy :rotfl:
pozdro i przyjemnej jazdy. jak coś to wal na gg


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

fido

Post autor: fido » śr cze 08, 2005 18:36

Wszystko spoko pytanie tylko czy muszę odkręcać McPersona żeby wymienic łożysko w kole bo w kole mam padakę z prawej strony,a na McPersonie z lewej. Sorry za te szczegóły ale jak w piątek się za to wezmę to nie będę mial możliwości o nic zapytać z powodu braku netu
dlatego chcę możliwie najwięcej szczegołów zebrać do jutra wieczór.
Swoją drogą dzięki Cinek.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr cze 08, 2005 22:09

nie, żeby zmienić łożysko w kole to musisz odkręcić MP na dole od zwrotnicy, bo to wszystko musisz wyjąć


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

tayger

Post autor: tayger » czw cze 09, 2005 01:22

licz sie z tym ze stare lozysko przy wyciaganiu napewni sie rozpadnie! a ma bardzo cienkie scianki! mi sie udalo bez prasy za pomoca imadla, mlotka i dobrego czujnika do zbijania!

powodzenia!

ps. tylko wymien dobra strone! mi huczalo z prawej a okazalo sie ze lewe lozysko tak przenosi! podnies na lewarku jedna strone i ruszaj, wtedy bedziesz wiedzial na 100%



fido

Post autor: fido » czw cze 09, 2005 19:20

Hej Tayger, a gdzie kupowałeś to łożysko, bo tak się składa, że z tego samego city jestem :pub: , a wymieniam chyba jutro albo w sobotę więc może skożystam z podpowiedzi. :bigok:

Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości