Zmiana silnika w Syncro z 1.6 D na TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Zmiana silnika w Syncro z 1.6 D na TD

Post autor: paja » wt wrz 11, 2007 16:17

Więc, powiedzmy że jestem w trakcie zakupu golfa mk2 z napędem na 4 koła. No i mam kilka pytań, po pierwsze na co zwrócić uwagę, bo szczerze mówiąc o syncro niewiele wiem. czy byłby problemy ze swapem na 1,6 TD, bo ten to niestety 1,6D i jeszcze jakie ewentualnie mogę napotkać trudności.
Ostatnio zmieniony śr wrz 12, 2007 10:41 przez paja, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt wrz 11, 2007 16:47

Inna skrzynia biegów jest, inne sprzęgło.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt wrz 11, 2007 16:51

paja pisze:czy byłby problemy ze swapem na 1,6 TD, bo ten to niestety 1,6D
problemow nie bedzie zadnych..... wyjmujesz D i wstawiasz TD . a to ze ma na 4 naped to fajna sprawa ale slabiej bedzie ci sie zbieral....bo moc na 4 kola trzeba rozłozyc....... ano i tak jak napisal kolega wyzej z tym sprzeglem......
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 16:52 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt wrz 11, 2007 16:56

Czyli ogólnie silniki plug&play, tylko sprzęgło będę musiał wymienić na większe??


Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt wrz 11, 2007 17:17

paja pisze:będę musiał wymienić na większe??
tak.....najlepiej 210mm dobrej firmy.....tylko mnie ciekawi ta skrzynia bo to jest syncro.....i tu moze byc jakis problem ale niech sie specjalisci jeszcze wypoiwedza


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt wrz 11, 2007 17:29

tak.....najlepiej 210mm dobrej firmy.....tylko mnie ciekawi ta skrzynia bo to jest syncro.....i tu moze byc jakis problem ale niech sie specjalisci jeszcze wypoiwedza
NO właśnie, ja też nie wiem, trzeba poczekac na kogoś kto się orientuje


Obrazek

Gabrych
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob cze 30, 2007 21:17
Lokalizacja: Politz
Kontakt:

Post autor: Gabrych » wt wrz 11, 2007 22:33

siemka ja robilem 2 tygodnie temu swapa u siebie i zajelo mi to 1 popoludnie takze problemow zeby zalozyc td nie ma lapy i cala reszta pasuje tylko do tych gratow co wyzej sa napisane musisz jeszcze dokupic wieksza chlodnice zeby nie przegrzac silnika a przy zakupie nowego silnika szczegolna uwage zwroc na turbo czy nie leje sie z niego olej i czy lopatki od turbiny nie maja luzu bo jesli maja luz to turbo jest watre tyle ile wazy :bigok:


Objade calibre tel. 663.... :DD

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » wt wrz 11, 2007 23:17

mówiąc krótko - mk II syncro nie występowały w dieslu to raz , tak samo jak country - ten diesel to samoróba i nie jest powiedziane że nie trafiona .

jedna sprawa - skrzynia w syncro (chodzi o syncro zwykłe , ze skrzynią na wodzik , nie na linki , tak jak w G60) ma przełozenie głowne 4,2 - zwykły 1.6 D całkiem znośnie na tym pojedzie , 1.6 TD będzie się męczył , chyba żeby zmienić przełożenie główne w skrzyni - do 3,66 da się ( koszty ok 600 zl na materiały w tym 300 za specjalne śruby z aso do skręcania dyfra ,jeśli wiemy jak to zrobić - ja wiem -robiłem to pod 2.0 16V w benzynie , v max na oryginalnym przełożeniu to jakieś 160 km/h, odpadło płacenie kolejnej kasy mechanikom itp) - TD wtedy pojeździ (przełożenia wyjdą mniej wiecej jak w skrzyni 4T)

Sprzęgło w każdym syncro mk II miało 210 mm , 2 rodzaje skrzyń - 4Z i ATZ (identik , różnica w rocznikach produkcji)

No chyba że to jest tzw syncro "bez syncro" już ogołocone z napedu - to inna para kaloszy - radze sprawdzić czy jest wał pod spodem :helm:


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » wt wrz 11, 2007 23:32

No i pozostaje jeszcze problem początkowej części układu wydechowego którą będziesz musiał dorobicć pod silnik TD. Tak jak kolega napisał powyżej syncro występowało tylko z silnikiem benzynowym 1,8 o mocy 90KM i 98KM (nie wliczając G60 i rallye i wersji limitowanej z silnikiem 3G o mocy 210KM /KR+G-lader/). Tak więc jeśli tam jest 1.6D to coś musiało być dłubane. Ale przekładka jest jak najbardziej możliwa. Skrzynia oczywiście jeśli chodzi o mocowanie będzie pasowała.
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 23:35 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr wrz 12, 2007 00:09

Gabrych pisze:czy lopatki od turbiny nie maja luzu bo jesli maja luz to turbo jest watre tyle ile wazy :bigok:
chyba chodzi Ci o wirnik :PP
i luz moze mieć ale minimalny dosłownie ledwo wyczówalny bo raczej kazde uzywane turbo ma leciuteńki luz :) jeśli luz jest zbyt duzy wiadomo co jest grane :PPP

Rob z tym bedzie fajne TD syncro :D:D :bigok:



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr wrz 12, 2007 00:18

To_mas pisze:Rob z tym bedzie fajne TD syncro :D :D
Tylko jakie koszty. To juz nie będzie low budżetowy TD, przynajmniej jak dla mnie. Poza tym nie mam warunków na takie dłubanie przy aucie. Jeszcze zrzucenie silnika i wymiana czyli jakieś dwa dni, dałoby rade, ale to już jak dla mnie zaduża zabawa i koszty, więc raczej sobie odpuszczę. Szkoda


Obrazek

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » śr wrz 12, 2007 01:17

a wogole były syncro w dieslu?? bo ktos mi ostatnio tłumaczył ze tego nie było


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr wrz 12, 2007 01:29

Zoltecek pisze:a wogole były syncro w dieslu?? bo ktos mi ostatnio tłumaczył ze tego nie było
No bo nie było, ale tu jest i raczej sprawne.


Obrazek

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr wrz 12, 2007 08:32

paja pisze:
Zoltecek pisze:a wogole były syncro w dieslu?? bo ktos mi ostatnio tłumaczył ze tego nie było
No bo nie było, ale tu jest i raczej sprawne.
jak wszystko jest sprawne i skrzynia od diesla to bierz :)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości