Swap na TDI w Polo - dużo z tym zachodu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap na TDI w Polo - dużo z tym zachodu?
Witam
Mam pytanie, narazie teoretyczne ale może niedługo przerodzi się w praktykę
Otóż mam możliwość zakupu bardzo tanio samochodu VW Polo Classic, rocznik 2000, przebieg 51 tyś km. Auto 100% pewne, właścicielem jest teść który zakupił je w salonie.
Niestety, jego bolączką jest silnik, a mianowicie siedzi tam 1.4 16v 75KM.
Jak dla mnie zupełnie niewystarczający, auto to nie ma zupełnie żadnych osiągów, a pali sporo paliwa (oczywiście silnik nigdy nie widział LPG).
Chciałbym się dowiedzieć czy możliwa jest zmiana silnika w tym samochodzie na TDI/SDI, jakie byłyby koszto, jak z opłacalnością i czy wogóle jest sens w coś takiego się bawić?
Co należałoby zmienić żeby to auto działało bez problemów?
- silnik
- komputer
- skrzynie biegów (??)
- wskaźniki
- sprzęgło (??)
i pewnie coś jeszcze?
W każdym razie będę wdzięczny za opinie.
Jak widzicie auto jest prawie nowe, bardzo rzadko jeżdżone, teść jeździ coraz gorzej i nie potrzebne mu to auto, a dla mnie jak znalazł Bo przecież szkoda byłoby sprzedawać taki samochód z takim przebiegiem, w który i tak pewnie większość kupujących nie uwierzy...
Mam pytanie, narazie teoretyczne ale może niedługo przerodzi się w praktykę
Otóż mam możliwość zakupu bardzo tanio samochodu VW Polo Classic, rocznik 2000, przebieg 51 tyś km. Auto 100% pewne, właścicielem jest teść który zakupił je w salonie.
Niestety, jego bolączką jest silnik, a mianowicie siedzi tam 1.4 16v 75KM.
Jak dla mnie zupełnie niewystarczający, auto to nie ma zupełnie żadnych osiągów, a pali sporo paliwa (oczywiście silnik nigdy nie widział LPG).
Chciałbym się dowiedzieć czy możliwa jest zmiana silnika w tym samochodzie na TDI/SDI, jakie byłyby koszto, jak z opłacalnością i czy wogóle jest sens w coś takiego się bawić?
Co należałoby zmienić żeby to auto działało bez problemów?
- silnik
- komputer
- skrzynie biegów (??)
- wskaźniki
- sprzęgło (??)
i pewnie coś jeszcze?
W każdym razie będę wdzięczny za opinie.
Jak widzicie auto jest prawie nowe, bardzo rzadko jeżdżone, teść jeździ coraz gorzej i nie potrzebne mu to auto, a dla mnie jak znalazł Bo przecież szkoda byłoby sprzedawać taki samochód z takim przebiegiem, w który i tak pewnie większość kupujących nie uwierzy...
Ostatnio zmieniony wt wrz 11, 2007 20:03 przez klekocix, łącznie zmieniany 1 raz.
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Duuuużo zachodu. TDI to zupełnie inna historia. Jesli trafisz okazyjnie silnik to i tak koszt kilku tys zł. Inna skrzynia i oczywiście sprzęgło, zawieszenie, półosie, inne hamulce, pewnie bak, pompka, a napewno wlew do baku. Sprawa raczej nieopłacalna. Jeśli możesz ten samochód kupić okazyjnie to kup a później sprzedaj i kup TDI wyjdzie pewnie taniej a bedzesz miał cos pewnego a nie składaka w którym wiele rzeczy moze później nie zadziałać. To moje zdanie ale może lubisz sie z tym bawic to twoja decyzja
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]
Obecnie sam jeżdżę Golfem 3 TDI, tyle że auto jest już starsze i wiadomo - chciałbym mieć coś nowszegopszczyna pisze:Jeszcze bak[głównie wlew]+ pompę przespawać uszy mocujące silnik w komoże silnikowej
koszt jest niebagatelny więc czy nie warto te pieniądze przeznaczyć na TD-TDI??
A to Polo jest pewne pod względem stanu technicznego i przebiegu, więc może warto się tym zainteresować
Zastanawiam się czy w 5k zmieściłbym się??
- daniel2505
- Użytkownik
- Posty: 291
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
http://www.allegro.pl/item230772604_sil ... p_agr.htmlklekocix pisze:Obecnie sam jeżdżę Golfem 3 TDI, tyle że auto jest już starsze i wiadomo - chciałbym mieć coś nowszegopszczyna pisze:Jeszcze bak[głównie wlew]+ pompę przespawać uszy mocujące silnik w komoże silnikowej
koszt jest niebagatelny więc czy nie warto te pieniądze przeznaczyć na TD-TDI??
A to Polo jest pewne pod względem stanu technicznego i przebiegu, więc może warto się tym zainteresować
Zastanawiam się czy w 5k zmieściłbym się??
Watpię że zmieścisz sie w 5000. Na górze pierwszy z brzegu silnik bez osprzętu za 3500. A reszta gratów szkoda gadać. Poza tym piszesz że Polo jest w idealnym stanie. Po przeróbce już nie będzie. NIe wiadomo jaki trafisz silnik, jak to potem poskładasz. Poza tym masz w dowodzie silnik 1,4 a w samochodzie TDI trzeba będzie to wyprostowac a to przy ewentualnej odsprzedaży później płoszy klientów
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 22:33
- Lokalizacja: Psary k. Będzin
- Kontakt:
Moim zdaniem szkoda zachodu. Jak masz pewny przebieg, to zostaw taki silnik jaki jest. Bo ten co kupisz najprawdopodobniej nie bezie w lepszej kondycji. Nie wiem jak ten silnik reaguje na gaz (ale myślę że inni koledzy pomogą w tej kwestii), ale nie ma z gazem problemów to to jest najlepsze wyjście. Masz pewny silnik, jeździsz na taniej i na pewno jest on mocniejszy niż SDI-ik. A po co ingerować w coś co jest dobre i pewne??
Kiedys o tym tez myslalem ale nie ma sensu za duze koszta a i bedzie problem z mechanikiem DOBRYM ktory ci to zrobi(pewnie bedzie ich kilku nawet) chyba ze sam jestem mechanikiem dosc "kumatym" i dasz rade to wszystko poskladac.Jesli chodzi wlasnie o samo skladanie to pół biedy,pózniej zaczynaja sie schody,nie koniecznie to bedzie dzialac jak ta lala i dochodzenie co jest nie tak,eliminowanie usterek bedzie czasochlonne i dosc kosztowne.Więc naprawde pomysl 2 razy a jak sie juz zdecydujesz to pomysl jeszcze 3ci raz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości