Polo 1Z stuka przy ruszaniu, szarpie przy gaszeniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Polo 1Z stuka przy ruszaniu, szarpie przy gaszeniu

Post autor: mr_simon » ndz wrz 09, 2007 11:43

POLO Classic wersja Beverline 1.9 TDI 1Z 1997r. - problemy i jak sobie z nimi poradzić?

Problem nr 1 - Podczas ruszania coś stuka bądź szarpie (dokładnie nie mogę tego określić), gdy już się ruszy ustaje. Czytałem temat odnośnie podobnego problemu, że podczas ruszania trzęsło autem i problemem najprowdopodobniej były poduszki, acz nizupełnie do końca na pewno, podejżenia również padły na sprzęgło, lecz w moim przypadku sprzęgło działa idealnie, nie bierze ani za wysoko ani za nisko. Czy może to być przyczyny wyrobionych gum na stabilizatorze?

Problem nr 2 - Gdy wyłączam silnik strasznie nim rzuca na boki, czy to mogą być poduszki na silniku i czy może to mieć związek z problemem nr 1?

Problem nr 3 - Auto nie jest wyposażone w ABS. Podczas hamowania pedał hamulca mi pulsuje a podczas ostrego hamowania to prawie nogi nie urwie. Czy to mogą być zwichrowane tarcze hamulcowe czy jakiś inny problem np. klocki hamulcowe? Jaki jest koszt tarcz hamulcowych?

Problem nr 4 - Wspomaganie kierownicy jest prawie takie jakby jego w ogóle nie było i podczas maksymalnego skrętu kierownicą na boki piszczy pasek. Czy wymiana paska od wspomagania przywróci działanie wspomagania tak jak powinno. Dodam, że u mnie w passacie wspomaganie działa super kręcę kierownicą jednym palcem.

Problem nr 5 - Nawiewy - jak włącze nawiew na 4 bieg to wiatrak mało nie wyskoczy od obrotów, ale prawie w ogóle nie dmucha czuć jedynie naprawdę leciutki powiew i to we wszystkich pozycjach - czy na szybę czy boki czy do środka. Ktoś mówił mi, że jest tam jakiś filtr i on na pewno jest zapchany dlatego nie "wieje" tak jak powinno. Czy to prawda z tym filtrem?
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 11:04 przez mr_simon, łącznie zmieniany 1 raz.


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [POLO] Kilka problemów z POLO Classic TDI 1Z

Post autor: souler » ndz wrz 09, 2007 12:07

mr_simon pisze:Problem nr 1 - Podczas ruszania coś stuka bądź szarpie...
poduchy, sprzeglo lub cos w zawieszeniu. ostatecznie przegub
mr_simon pisze:Problem nr 2 - Gdy wyłączam silnik strasznie nim rzuca na boki...
ma prawo sobie szarpnac, jesli tylko nie lata cala buda, to jest ok. w innym przypadku przyjrzec sie poduchom
mr_simon pisze:Problem nr 3
a jak delikatnie hamujesz to wyczuwasz nierowna prace hamulcy? to znaczy czy czujesz, ze jedno kolo lapie mocniej i popuszcza czy hamuje dobrze?
mr_simon pisze:Problem nr 4 - Wspomaganie kierownicy jest prawie takie jakby jego w ogóle nie było
pasek napedza pompe, jesli piszczy to trzeba wymienic/naciagnac. sprawdz poziom plynu. jesli jest syf to wymien na nowy. pompa pracuje cicho? wspomaganie w pasku bedzie lepsze, bo pewnie jest mocniejsza pompa zamontowana, ale w polo powinno pracowac normalnie, tak zeby dalo sie jedna reka skrecic na postoju.
mr_simon pisze:Problem nr 5 - Nawiewy
wymien filtr przeciwpylkowy na podszybiu, bo pewnie juz na nim glony rosna


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 09, 2007 12:10

mr_simon, po 1 sprawdź te poduszki pod silnikiem !! bo nr 1 i 2 to najprawdopodobniej od niech jest :)
co do 3 to nic Ci nie pozostaje jak sprawdzić ściągnąć koło popatrzeć na klocki i tarcze :)
Jak tarcza jest krzywa troszke to przy chamowaniu kierownica drzy np :)
Co mozna załatwić u tokarza :) choć jak tobie odbija hamulec to raczej tokarz nic nie poradzi...
mr_simon pisze:Problem nr 4
a płynu od wspomy masz dośc ???



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » pn wrz 10, 2007 10:32

Dzięki za odpowiedź w temacie.
poduchy, sprzeglo lub cos w zawieszeniu. ostatecznie przegub
Sprzęgło odpada, gdyż jest wszystko OK z nim, co poduch i zawieszenie biorę pod uwagę.
SouleR pisze:ma prawo sobie szarpnac, jesli tylko nie lata cala buda, to jest ok. w innym przypadku przyjrzec sie poduchom
Buda nie lata jedynie silnik po jego wyłączeniu, rzuca nim na boki.
SouleR pisze:a jak delikatnie hamujesz to wyczuwasz nierowna prace hamulcy? to znaczy czy czujesz, ze jedno kolo lapie mocniej i popuszcza czy hamuje dobrze?
Hamulce hamują dobrze, nawet bardzo dobrze, tylko to pulsowanie pedała hamulca podczas hamowania.
SouleR pisze:pasek napedza pompe, jesli piszczy to trzeba wymienic/naciagnac. sprawdz poziom plynu. jesli jest syf to wymien na nowy. pompa pracuje cicho? wspomaganie w pasku bedzie lepsze, bo pewnie jest mocniejsza pompa zamontowana, ale w polo powinno pracowac normalnie, tak zeby dalo sie jedna reka skrecic na postoju.
Wymienię pasek i płyn, pompa pracuje cicho.
wymien filtr przeciwpylkowy na podszybiu, bo pewnie juz na nim glony rosna
Czyli już wiem, w czym problem :)
Jak tarcza jest krzywa troszke to przy chamowaniu kierownica drzy np
Co mozna załatwić u tokarza choć jak tobie odbija hamulec to raczej tokarz nic nie poradzi...
Jak tokarz nic nie poradzi to wymiana zostaje. :( i koszty :(


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » pn wrz 10, 2007 11:13

mr_simon pisze:Jak tokarz nic nie poradzi to wymiana zostaje. :( i koszty :(
Koszty ok 160 za tarcze i ok 70 za klocki (kpl.)

zastanawia mnie ten pulsacyjny pedał bo gdyby to dot. tarczy powinny byc dość mocno odczuwane drgania na kierownicy. Ja proponuje CI sprawdzić dokręcenie tylny łożysk - o ile posiadasz bębny).

Co do braku wiatru to 100% filtr kabinowy koszt 12 zł



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » pn wrz 10, 2007 11:19

Co do drgań kierownicy jakieś tam występują, ale nie tak mocne, żeby mi z rąk wyrwało kierownicę. Z tyłu mam bębny, muślisz, że to może być problem?


Volskwagen - Das Auto.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 10, 2007 15:37

mr_simon, tak wogole to tez sprawdź sobie szczeki chamulcowe bo moze coś tez z nimi być nei teges :)



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » czw wrz 13, 2007 16:53

Byłem na przeglądzie auta i muszę wymienic całe zawieszenie i tarcze z przodu, gumy itp. koszt części wraz z robocizną 1000zł także OK liczyłem na więcej. Co do nawiewu, odziwo jak dobrałem się do wymiany filtra to się okazało, że go w ogóle nie mam i nie ma tej zaślepki od obudowy filtra, dlatego nie wiało do środka. :bigok:


Volskwagen - Das Auto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 164 gości