Polo 1Z stuka przy ruszaniu, szarpie przy gaszeniu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Polo 1Z stuka przy ruszaniu, szarpie przy gaszeniu
POLO Classic wersja Beverline 1.9 TDI 1Z 1997r. - problemy i jak sobie z nimi poradzić?
Problem nr 1 - Podczas ruszania coś stuka bądź szarpie (dokładnie nie mogę tego określić), gdy już się ruszy ustaje. Czytałem temat odnośnie podobnego problemu, że podczas ruszania trzęsło autem i problemem najprowdopodobniej były poduszki, acz nizupełnie do końca na pewno, podejżenia również padły na sprzęgło, lecz w moim przypadku sprzęgło działa idealnie, nie bierze ani za wysoko ani za nisko. Czy może to być przyczyny wyrobionych gum na stabilizatorze?
Problem nr 2 - Gdy wyłączam silnik strasznie nim rzuca na boki, czy to mogą być poduszki na silniku i czy może to mieć związek z problemem nr 1?
Problem nr 3 - Auto nie jest wyposażone w ABS. Podczas hamowania pedał hamulca mi pulsuje a podczas ostrego hamowania to prawie nogi nie urwie. Czy to mogą być zwichrowane tarcze hamulcowe czy jakiś inny problem np. klocki hamulcowe? Jaki jest koszt tarcz hamulcowych?
Problem nr 4 - Wspomaganie kierownicy jest prawie takie jakby jego w ogóle nie było i podczas maksymalnego skrętu kierownicą na boki piszczy pasek. Czy wymiana paska od wspomagania przywróci działanie wspomagania tak jak powinno. Dodam, że u mnie w passacie wspomaganie działa super kręcę kierownicą jednym palcem.
Problem nr 5 - Nawiewy - jak włącze nawiew na 4 bieg to wiatrak mało nie wyskoczy od obrotów, ale prawie w ogóle nie dmucha czuć jedynie naprawdę leciutki powiew i to we wszystkich pozycjach - czy na szybę czy boki czy do środka. Ktoś mówił mi, że jest tam jakiś filtr i on na pewno jest zapchany dlatego nie "wieje" tak jak powinno. Czy to prawda z tym filtrem?
Problem nr 1 - Podczas ruszania coś stuka bądź szarpie (dokładnie nie mogę tego określić), gdy już się ruszy ustaje. Czytałem temat odnośnie podobnego problemu, że podczas ruszania trzęsło autem i problemem najprowdopodobniej były poduszki, acz nizupełnie do końca na pewno, podejżenia również padły na sprzęgło, lecz w moim przypadku sprzęgło działa idealnie, nie bierze ani za wysoko ani za nisko. Czy może to być przyczyny wyrobionych gum na stabilizatorze?
Problem nr 2 - Gdy wyłączam silnik strasznie nim rzuca na boki, czy to mogą być poduszki na silniku i czy może to mieć związek z problemem nr 1?
Problem nr 3 - Auto nie jest wyposażone w ABS. Podczas hamowania pedał hamulca mi pulsuje a podczas ostrego hamowania to prawie nogi nie urwie. Czy to mogą być zwichrowane tarcze hamulcowe czy jakiś inny problem np. klocki hamulcowe? Jaki jest koszt tarcz hamulcowych?
Problem nr 4 - Wspomaganie kierownicy jest prawie takie jakby jego w ogóle nie było i podczas maksymalnego skrętu kierownicą na boki piszczy pasek. Czy wymiana paska od wspomagania przywróci działanie wspomagania tak jak powinno. Dodam, że u mnie w passacie wspomaganie działa super kręcę kierownicą jednym palcem.
Problem nr 5 - Nawiewy - jak włącze nawiew na 4 bieg to wiatrak mało nie wyskoczy od obrotów, ale prawie w ogóle nie dmucha czuć jedynie naprawdę leciutki powiew i to we wszystkich pozycjach - czy na szybę czy boki czy do środka. Ktoś mówił mi, że jest tam jakiś filtr i on na pewno jest zapchany dlatego nie "wieje" tak jak powinno. Czy to prawda z tym filtrem?
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 11:04 przez mr_simon, łącznie zmieniany 1 raz.
Volskwagen - Das Auto.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [POLO] Kilka problemów z POLO Classic TDI 1Z
poduchy, sprzeglo lub cos w zawieszeniu. ostatecznie przegubmr_simon pisze:Problem nr 1 - Podczas ruszania coś stuka bądź szarpie...
ma prawo sobie szarpnac, jesli tylko nie lata cala buda, to jest ok. w innym przypadku przyjrzec sie poduchommr_simon pisze:Problem nr 2 - Gdy wyłączam silnik strasznie nim rzuca na boki...
a jak delikatnie hamujesz to wyczuwasz nierowna prace hamulcy? to znaczy czy czujesz, ze jedno kolo lapie mocniej i popuszcza czy hamuje dobrze?mr_simon pisze:Problem nr 3
pasek napedza pompe, jesli piszczy to trzeba wymienic/naciagnac. sprawdz poziom plynu. jesli jest syf to wymien na nowy. pompa pracuje cicho? wspomaganie w pasku bedzie lepsze, bo pewnie jest mocniejsza pompa zamontowana, ale w polo powinno pracowac normalnie, tak zeby dalo sie jedna reka skrecic na postoju.mr_simon pisze:Problem nr 4 - Wspomaganie kierownicy jest prawie takie jakby jego w ogóle nie było
wymien filtr przeciwpylkowy na podszybiu, bo pewnie juz na nim glony rosnamr_simon pisze:Problem nr 5 - Nawiewy
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
mr_simon, po 1 sprawdź te poduszki pod silnikiem !! bo nr 1 i 2 to najprawdopodobniej od niech jest
co do 3 to nic Ci nie pozostaje jak sprawdzić ściągnąć koło popatrzeć na klocki i tarcze
Jak tarcza jest krzywa troszke to przy chamowaniu kierownica drzy np
Co mozna załatwić u tokarza choć jak tobie odbija hamulec to raczej tokarz nic nie poradzi...
co do 3 to nic Ci nie pozostaje jak sprawdzić ściągnąć koło popatrzeć na klocki i tarcze
Jak tarcza jest krzywa troszke to przy chamowaniu kierownica drzy np
Co mozna załatwić u tokarza choć jak tobie odbija hamulec to raczej tokarz nic nie poradzi...
a płynu od wspomy masz dośc ???mr_simon pisze:Problem nr 4
Dzięki za odpowiedź w temacie.
Sprzęgło odpada, gdyż jest wszystko OK z nim, co poduch i zawieszenie biorę pod uwagę.poduchy, sprzeglo lub cos w zawieszeniu. ostatecznie przegub
Buda nie lata jedynie silnik po jego wyłączeniu, rzuca nim na boki.SouleR pisze:ma prawo sobie szarpnac, jesli tylko nie lata cala buda, to jest ok. w innym przypadku przyjrzec sie poduchom
Hamulce hamują dobrze, nawet bardzo dobrze, tylko to pulsowanie pedała hamulca podczas hamowania.SouleR pisze:a jak delikatnie hamujesz to wyczuwasz nierowna prace hamulcy? to znaczy czy czujesz, ze jedno kolo lapie mocniej i popuszcza czy hamuje dobrze?
Wymienię pasek i płyn, pompa pracuje cicho.SouleR pisze:pasek napedza pompe, jesli piszczy to trzeba wymienic/naciagnac. sprawdz poziom plynu. jesli jest syf to wymien na nowy. pompa pracuje cicho? wspomaganie w pasku bedzie lepsze, bo pewnie jest mocniejsza pompa zamontowana, ale w polo powinno pracowac normalnie, tak zeby dalo sie jedna reka skrecic na postoju.
Czyli już wiem, w czym problemwymien filtr przeciwpylkowy na podszybiu, bo pewnie juz na nim glony rosna
Jak tokarz nic nie poradzi to wymiana zostaje. i kosztyJak tarcza jest krzywa troszke to przy chamowaniu kierownica drzy np
Co mozna załatwić u tokarza choć jak tobie odbija hamulec to raczej tokarz nic nie poradzi...
Volskwagen - Das Auto.
Koszty ok 160 za tarcze i ok 70 za klocki (kpl.)mr_simon pisze:Jak tokarz nic nie poradzi to wymiana zostaje. i koszty
zastanawia mnie ten pulsacyjny pedał bo gdyby to dot. tarczy powinny byc dość mocno odczuwane drgania na kierownicy. Ja proponuje CI sprawdzić dokręcenie tylny łożysk - o ile posiadasz bębny).
Co do braku wiatru to 100% filtr kabinowy koszt 12 zł
Byłem na przeglądzie auta i muszę wymienic całe zawieszenie i tarcze z przodu, gumy itp. koszt części wraz z robocizną 1000zł także OK liczyłem na więcej. Co do nawiewu, odziwo jak dobrałem się do wymiany filtra to się okazało, że go w ogóle nie mam i nie ma tej zaślepki od obudowy filtra, dlatego nie wiało do środka.
Volskwagen - Das Auto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 164 gości