Poduszki - jak sprawdzić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slonik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt maja 29, 2007 01:13
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Poduszki - jak sprawdzić?

Post autor: slonik » sob wrz 08, 2007 21:40

Witam!
Przeszukuje forum i widze, że różne dziwne rzeczy potafią z poduszkami ludzie zrobić. Już nie chodzi o to, że auto może być nietłuczone, ale nawet o to, że ktoś te poduszki po prostu wykręcił sam przed sprzedażą (np komis) a w miejsce walnął opornik czy cuś.
W jaki najprostszy amatorski sposób poznać czy poduszki są na miejscu ? Tzn deska i np. fotele.
Doczytałem się również, że niekoniecznie kolor "zaślepki" musi być idealnie taki sam jak deski, gdyż jest zrobiony z innego materiału.
U siebie jak patrzyłem to z boku fotela coś jest twardego (na pewno nie gazety :helm: ) a patrząc na poduszkę kierowcy zauważam, że górna jej osłona lekko odstaje (ale ten typ chyba tak ma). Niestety za chiny nie widzę, z boku nic , a nie chcę niczym podważać itp.
Jak włączam kluczyk to kontrolka poduszki gaśnie ostatnia (chociaż czasem miga lampka oleju i dopiero gaśnie poducha albo odwrotnie). Jak znów przekręce kluczykiem nie wyciągając go to już kontrolka poduszki nie zapala się. Wyjmę - włożę znów kluczyk kontrolka działa.
Tak ma być i na co zwrócić uwagę?
Rozumiem, ze podłączanie pod vaga w przypadku gdy ktoś zmajstrował opornik nic nie da?
Pozdrawiam
:pub:



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » ndz wrz 09, 2007 11:07

Tak jak piszesz różne rzeczy można kombinować żeby oszukać przyszłego klienta. Tak naprawdę nie ma jakiegoś złotego środka na sprawdzenie czy poduszki są czy nie ma. Jedynie fizyczne sprawdzenie. Bo jak już napisałeś komputerek można oszukać. Ale nie sugeruj się kolejnością gaśnięcia kontrolek...


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

pawelh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 15:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pawelh » ndz wrz 09, 2007 12:58

Miałem ten sam problem ,kolego jeżeli chodzi o pduszkę pasażera to można to sprawdzić w prsty sposób tzn. usiąć na miejscu pasażera,weź mały wkrętak i podważ zaślepkę delikatnie od swojej strony do góry ( nie od szyby bo z tamtej strony są dwa paski podtrzymujące zaślepkę). W taki sposób sprzwdzisz czy masz poduchę !!!
Powodzenia



Awatar użytkownika
slonik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt maja 29, 2007 01:13
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: slonik » ndz wrz 09, 2007 20:44

pawelh pisze:Miałem ten sam problem ,kolego jeżeli chodzi o pduszkę pasażera to można to sprawdzić w prsty sposób tzn. usiąć na miejscu pasażera,weź mały wkrętak i podważ zaślepkę delikatnie od swojej strony do góry ( nie od szyby bo z tamtej strony są dwa paski podtrzymujące zaślepkę). W taki sposób sprzwdzisz czy masz poduchę !!!
Powodzenia
Dzieki za odpowiedzi. Jako, ze mam lewe ręce wolałbym nie podważać nic w okolicy poduszek :) Namacalnie na bokach foteli są poduchy - patrzyłem na foto z allegro i kształty się zgadzają, pod spodem (fotela) widzę, że są kabelki i są podłączone. W przekaźnikach itp nic nie widać aby było kombinowane i dziwnie podłączane. Czy bezpieczniej dla mnie jako amatora będzie po prostu odkręcenie półki i rzut oka od spodu ?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » ndz wrz 09, 2007 20:52

slonik pisze:Jako, ze mam lewe ręce wolałbym nie podważać nic w okolicy poduszek :)
jeśli wyjmiesz tą zaślepkę tak jak napisał pawelh, to nic się nie stanie nie jest ona integralną częścią samej poduszki a robi tylko za zaślepkę...


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
slonik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt maja 29, 2007 01:13
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: slonik » ndz wrz 09, 2007 21:08

m_maryszczak pisze:
slonik pisze:Jako, ze mam lewe ręce wolałbym nie podważać nic w okolicy poduszek :)
jeśli wyjmiesz tą zaślepkę tak jak napisał pawelh, to nic się nie stanie nie jest ona integralną częścią samej poduszki a robi tylko za zaślepkę...
Czyli podważam na wyłączonym zapłonie na wszelki wypadek i odłączonym akumie dolną część zaślepki (tą bliżej nóg). Dobrze rozumiem ? :) To jest ruchome? Wróci później do poprzedniego ustawienia ?



Awatar użytkownika
Maćko1979
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn gru 19, 2005 21:06
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: Maćko1979 » ndz wrz 09, 2007 21:19

Tak. Ja to wyjmowałem i nic się nie stało, do tej zaślepki nie jest nic podłączone w sensie mikro wyłącznik czy inny wynalazek przynajmniej u mnie. Więc możesz sobie odłączyć aku. Czy tak czy inaczej nie powinno się nic stać.


Diagnoza autek z rodziny VW (również Ford GALAXY) i gniazdem OBD (na razie tylko) również z CAN!!!!! Warszawa i okolice. Po informacje zapraszam na PW.

Golfika już nie ma została POLÓWECZKA.

Awatar użytkownika
slonik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt maja 29, 2007 01:13
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: slonik » ndz wrz 09, 2007 22:56

m_maryszczak pisze:Tak. Ja to wyjmowałem i nic się nie stało, do tej zaślepki nie jest nic podłączone w sensie mikro wyłącznik czy inny wynalazek przynajmniej u mnie. Więc możesz sobie odłączyć aku. Czy tak czy inaczej nie powinno się nic stać.
Jak wspomniałem mam lewe ręce do takiej roboty :) Leciutko podważyłem maluśkim śrubokrętem i nie idzie, być może na siłę by poszło, ale boję się coś zepsuć:) Zaślepka jakby lekko chodziła góra-dół jak poruszam, ale to z 1 mm.
Jako, że w grę wchodziłaby ew kradzież poduszek a nie ich wybicie poczekam może do rozkręcenia schowka bo i tak muszę naprawić obieg zamknięty prześladujący mnie we wszystkich VW....
Pozdro i dzieki za wszelkie info



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 477 gości