kupa dymu powyrzej 3500 obrotów i nierówna praca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
kupa dymu powyrzej 3500 obrotów i nierówna praca
witam mam taki problem w passacie b4 mojego brata jest to silnik 1.9 tdi 1 z . kiedy przygazuje mu sie na postoju powyrzej 3500 obrotów to silnik sie dusi i wkręca tylko do 4 tys a z tłumika cholernie kopci na czarno i nieruwno chodzi tak jakby na 3 cylindry i po chwili zaczyna chodzić równo na wolnych obrotach ale podczas przygazowania sytuacja sie powtarza czy ktos wie co to może być
Wniosek to nie gazować diesla na postoju bez sensu.
A tak na poważnie to podstawiają się zawory z powodu zbyt dużego ciśnienia oleju, które szybko rośnie podczas wkręcania się na obroty, a którego nie nadąża zbić zawór, który z kolei ma do tego służyć.
Spróbuj autko wkręcić na 2 biegu do obrotów maksymalnych i tego nie będzie, bo obroty wzrastają wolniej niż bez obciążenia i zaworek daje sobie radę.
Na 1-ce czasem też potrafi się zadławić.
A tak na poważnie to podstawiają się zawory z powodu zbyt dużego ciśnienia oleju, które szybko rośnie podczas wkręcania się na obroty, a którego nie nadąża zbić zawór, który z kolei ma do tego służyć.
Spróbuj autko wkręcić na 2 biegu do obrotów maksymalnych i tego nie będzie, bo obroty wzrastają wolniej niż bez obciążenia i zaworek daje sobie radę.
Na 1-ce czasem też potrafi się zadławić.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
może zawiesza się wtryskiwacz?? ddostaje za dużo ropy potem nagły spadek ciśnienia [ puszczenie gazu] powoduje jego odblokowanie i na wolnych pracuje dobrze ,
zrób tak, włacz silnik , przygazuj do tych 3,5tys obr , i tak trzymaj lub zablokuj do na tej wartości, potem idż do wtryskiwaczy i odkręcaj po kolei przewody wysokiego ciśnienia, jeśli silnik nie zmieni swojej pracy po odkręceniu jednego z przewodów to znaczy ze wtrsykiwacz jest wadliwy .
zrób tak, włacz silnik , przygazuj do tych 3,5tys obr , i tak trzymaj lub zablokuj do na tej wartości, potem idż do wtryskiwaczy i odkręcaj po kolei przewody wysokiego ciśnienia, jeśli silnik nie zmieni swojej pracy po odkręceniu jednego z przewodów to znaczy ze wtrsykiwacz jest wadliwy .
To na 99% są podstawiające się zawory spowodowane za wysokim ciśnieniem.Djeight pisze:zrób tak, włacz silnik , przygazuj do tych 3,5tys obr , i tak trzymaj lub zablokuj do na tej wartości, potem idż do wtryskiwaczy i odkręcaj po kolei przewody wysokiego ciśnienia, jeśli silnik nie zmieni swojej pracy po odkręceniu jednego z przewodów to znaczy ze wtrsykiwacz jest wadliwy .
Więc jeśli zostawi auto na 3500 i będzie odkręcał po kolei wtryskiwacze to w tym czasie ciśnienie oleju się unormuje i przestanie dymić i szarpać.
Mam jeszcze jeden pomysł. Niech kolega wkręca go na obroty nawet na postoju, ale wolno, czyli dojście do 3500 powinno trwać kilka sekund a nie sekundę.
A najlepiej podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju i popatrzeć sobie co się dzieje gdy się gwałtownie dodaje gazu na postoju, a co się dzieje gdy wolno wkręcamy go na obroty.
[ Dodano: 09 Wrz 2007 12:51 ]
Jeśli to zawór w pompie który obstawiam to można wymienić całą pompę. Podobno sam zawór też jakoś idzie wymienić, ale nie jest to proste.maluch pisze:a można to jakos naprawić ?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Naprawić u siebie mi się tego nie chce, bo jest sens go wkręcać na postoju i dumać dlaczego dymi?
Mnie też raz na postoju zaczął kopcić i takich prób więcej nie robię. Na jedynce też mi się zdarzyło, ale na pozostałych biegach nie więc po co grzebać?
[ Dodano: 09 Wrz 2007 12:58 ]
Na jakim oleju jeździsz?
Mnie też raz na postoju zaczął kopcić i takich prób więcej nie robię. Na jedynce też mi się zdarzyło, ale na pozostałych biegach nie więc po co grzebać?
[ Dodano: 09 Wrz 2007 12:58 ]
Na jakim oleju jeździsz?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Myślałem ża na mineralu i że może być za gęsty.
A wkręcasz go na zimnym czy rozgrzanym silniku (oleju), przy czym jak silnik złapie 90 stopni to olej ma dopiero około 70?
A wkręcasz go na zimnym czy rozgrzanym silniku (oleju), przy czym jak silnik złapie 90 stopni to olej ma dopiero około 70?
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
na zimnym nigdy go nie gazuje dopiero jak sie rozgrzeje ale musze to zrobić bo nawet niemoge ruszyc dobrze na piszczących bo go dusi i kopci zaczne od czyszczenia nastawnika moze cos pomoże
[ Dodano: 09 Wrz 2007 16:52 ]
prubowalem wkrecając go na obroty powoli i nic sie nie dzieje jest wporządku nawet do 5 tyś dochodzi bez problemu a jak dodam gwaltownie gazu to za każdym razem go dusi i kopci
[ Dodano: 09 Wrz 2007 16:52 ]
prubowalem wkrecając go na obroty powoli i nic sie nie dzieje jest wporządku nawet do 5 tyś dochodzi bez problemu a jak dodam gwaltownie gazu to za każdym razem go dusi i kopci
A nie mówiłem.maluch pisze:prubowalem wkrecając go na obroty powoli i nic sie nie dzieje jest wporządku nawet do 5 tyś dochodzi bez problemu a jak dodam gwaltownie gazu to za każdym razem go dusi i kopci
Ciśnienie oleju na bank.
Czyszczenie nastawnika niestety na tę dolegliwość nie pomoże. A na szarpanie w czasie przyspieszania owszem.
Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 108 gości