Zróbmy cos mocnego z mojego Golfa 1.6 PN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Zróbmy cos mocnego z mojego Golfa 1.6 PN
Witam.
Zaświtał mi w głowie taki chytry plan żeby wsadzić do mojego golfa jakąś mocniejsza jednostkę bo 70 KM już dawno przestało mi starczać. Na poczatku myślałem o KR ale po pierwsze koszty takiego silnika są dość duże a pozatym jast mnustwo przeróbek (koszty koszty)łącznie z wydechem-nie mam wystarczajacej wiedzy więc zrezygnowałem.
Chcąc ciąć koszty pomyślałem poprostu o wsadzeniu wału + tłoków od RP lub PF żeby powiększyć pojemność i do tego jakiś wałek od ADY albo PF/PB. Ale że autem jeżdze na codzień nie mogę zostawic go na dłuższe rozebraie.
Wymyśliłem więc że kupie silnik wyremontuje go i obrobie w garażu i jak wszystko będzie skończone to dopiero wsadze.
zastanawiam się nad RP albo PF bo jak bedzie RP to i tak wsadze mu wałek od PF :satan:niewiem tylko czym jeszcze się te silniki różnią:/
jakoże VW robił silniki 1.6 do 1.8 nieznacznie sie rużniące pomyslałem że potrzebyny mi bedzie sam blok i głowica reszta zostaje bez zmian łącznie z systemem zasilania jakim jest kolektor od PN a na nim gaxnik Webera. Narazie bez zmian ze wzgklędu na brak elektroniki. w razie czego założyłbym mu digifanta ale to z czasem.
I teraz wielkie pytanie do znawców czy jednak ten Blok i głowica podejdzie do mojego osprzętu??
Chciałbym zostawić od swiojego takie elementy:
-pompa wody
-aparat zapłonowy
-alternator
-kolektor ssący
-gaźnik
-skrzynia biegów (chyba 4T)
-chłodnica
chyba tyle.
Prosze was o wypowiedzi z czym moge mieć problem?? Bo nie wiem czy warto się wogole brać??
POZDRAWIAM
Zaświtał mi w głowie taki chytry plan żeby wsadzić do mojego golfa jakąś mocniejsza jednostkę bo 70 KM już dawno przestało mi starczać. Na poczatku myślałem o KR ale po pierwsze koszty takiego silnika są dość duże a pozatym jast mnustwo przeróbek (koszty koszty)łącznie z wydechem-nie mam wystarczajacej wiedzy więc zrezygnowałem.
Chcąc ciąć koszty pomyślałem poprostu o wsadzeniu wału + tłoków od RP lub PF żeby powiększyć pojemność i do tego jakiś wałek od ADY albo PF/PB. Ale że autem jeżdze na codzień nie mogę zostawic go na dłuższe rozebraie.
Wymyśliłem więc że kupie silnik wyremontuje go i obrobie w garażu i jak wszystko będzie skończone to dopiero wsadze.
zastanawiam się nad RP albo PF bo jak bedzie RP to i tak wsadze mu wałek od PF :satan:niewiem tylko czym jeszcze się te silniki różnią:/
jakoże VW robił silniki 1.6 do 1.8 nieznacznie sie rużniące pomyslałem że potrzebyny mi bedzie sam blok i głowica reszta zostaje bez zmian łącznie z systemem zasilania jakim jest kolektor od PN a na nim gaxnik Webera. Narazie bez zmian ze wzgklędu na brak elektroniki. w razie czego założyłbym mu digifanta ale to z czasem.
I teraz wielkie pytanie do znawców czy jednak ten Blok i głowica podejdzie do mojego osprzętu??
Chciałbym zostawić od swiojego takie elementy:
-pompa wody
-aparat zapłonowy
-alternator
-kolektor ssący
-gaźnik
-skrzynia biegów (chyba 4T)
-chłodnica
chyba tyle.
Prosze was o wypowiedzi z czym moge mieć problem?? Bo nie wiem czy warto się wogole brać??
POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 16:38 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tego akurat nie musisz mi mówić bo sam to wiem a ja i tak wsadze mu gaźnik:Pandrew19_86 pisze:a no tym się różnią,że PF masz na wielopunkcie,a RP na jednopunkcie pewnie jest coś jeszczeMarszall pisze:zastanawiam się nad RP albo PF bo jak bedzie RP to i tak wsadze mu wałek od PF :satan:niewiem tylko czym jeszcze się te silniki różnią:/
chodzi mi bardziej o to czy konstrukcja głowicy jest inna przez to właśnie że jeden to wielopunkt a drugi mono.
[ Dodano: 06 Wrz 2007 17:44 ]
Myślałem bardziej o podmiance całego bloku z głowicą (sam słupek)reszta osprzętu oprócz wydechy z PNtoffic pisze:Aparat, wał korbowy, tłoki i wydech do wymiany, reszta zostaje, choć pasuje przykryć to głowicą z monowtrysku z MkIII
Dlaczego aparat zapłonowy trzeba zmienić???
Bo jest sterowany podciśnieniowio???
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
To znaczy że jak podłacze aparat od PN to nie bedzie chodził??
zaznaczam że silnik ma byc na gaźniku.
Może wiecie jeszcze czy wałki rozrządu od PF i od ADY się czymś różnią??
[ Dodano: 07 Wrz 2007 12:34 ]
I takie jeszcze jedno zagadnienie mnie nurtuje -czy do głowicy od PF podejdzie kolektor od PN/RP (z tego co wiem to są takie same) bo patrząc po cześciach katalogowych uszczelka od PF i PN pod kolektor jest taka sama więc powinno się to wszystko zgrać.
Nie wiem tylko czy PF miał grzany wodą kolektor??
zaznaczam że silnik ma byc na gaźniku.
Może wiecie jeszcze czy wałki rozrządu od PF i od ADY się czymś różnią??
[ Dodano: 07 Wrz 2007 12:34 ]
I takie jeszcze jedno zagadnienie mnie nurtuje -czy do głowicy od PF podejdzie kolektor od PN/RP (z tego co wiem to są takie same) bo patrząc po cześciach katalogowych uszczelka od PF i PN pod kolektor jest taka sama więc powinno się to wszystko zgrać.
Nie wiem tylko czy PF miał grzany wodą kolektor??
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 12:51 przez Marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
No muszę się temu dokładniej przyjżeć bo troche Ci nie wierze - masz może zdjęcia głowicy ze zdjętym kolektorem??toffic pisze:Ni emiał i uszczelka do PFa jest inna niż do PNa.
to wsumie na to samo wyjdzie co głowica od RP'ka a wałek i tak od ADYtoffic pisze:Ja proponuje głowice z monopunktu z MkIII i wałek z 2.0 8V.
PS. widziałem że miałeś kiedyś taki na handel, masz go jeszcze-jak cenisz??
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Wiesz troche zielony jestem w tym temacie.
A możesz mi powiedziec czym się głowice od II i III mono różnią??
Dlaczego od III będzie lepsza??
A możesz mi powiedziec czym się głowice od II i III mono różnią??
Dlaczego od III będzie lepsza??
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Już było o tym swapie z 1.6 na 1.8 poszukaj a znajdziesz. Silnik najlepiej cały jakbyś miał PB/PF . kolektor juz pisano we wczesniejszych tematach ze bez problemu pasuje tylko mała przeróbka jest. Poszukaj rozbitego mk2 GTI 8v i bierz z niego cały silnik najlpeiej. Swap to niejest taka prosta sprawa.
podłącze się do tematu...
Na allegro ostatnio po wpisaniu " rajd* " wyskakuje golf.
Opis aukcji:
Opis
Rok produkcji 1987
Pojemność silnika [w cm3] 1600
Moc silnika [w KM] 150
Skrzynia biegów Manualna
Rodzaj paliwa Benzyna
" AUTO PRZYGOTOWANE DO JAZDY,NIE ZAREJESTROWANE , SILNIK ŚWIEŻO PO REMONCIE UDEKUMENTOWANY,poduszki od silnika sport . KLATKA ZAŁ,J ,ZAWIECH NA GWINCIE H&R,GŁOWICA OD 1.8 16V. 2 GAŻNIKI DELORTO40, SZPERA , PŁYTA POD SILNIK. SPRZEDAJE NA ALU ALE NIE TYCH CO NA ZDJECIACH, KLOCKI PRZOD FERRODO ,TYL DRUGA OS NA TARCZACH, SĄ DO NIEGO ZDERZAKI,ZAMIAST SZYB PLEXI,LEKKA MASKA, druga krotka skrzynia (cos nie tak z 2 biegiem) INFO 602298011 GAŻNIKI USTAWIONE I WYREGULOWANE 02.09- auto startuje w AB-CUP"
Foto
ponoc 150 kucy
Jak? Co?
Na allegro ostatnio po wpisaniu " rajd* " wyskakuje golf.
Opis aukcji:
Opis
Rok produkcji 1987
Pojemność silnika [w cm3] 1600
Moc silnika [w KM] 150
Skrzynia biegów Manualna
Rodzaj paliwa Benzyna
" AUTO PRZYGOTOWANE DO JAZDY,NIE ZAREJESTROWANE , SILNIK ŚWIEŻO PO REMONCIE UDEKUMENTOWANY,poduszki od silnika sport . KLATKA ZAŁ,J ,ZAWIECH NA GWINCIE H&R,GŁOWICA OD 1.8 16V. 2 GAŻNIKI DELORTO40, SZPERA , PŁYTA POD SILNIK. SPRZEDAJE NA ALU ALE NIE TYCH CO NA ZDJECIACH, KLOCKI PRZOD FERRODO ,TYL DRUGA OS NA TARCZACH, SĄ DO NIEGO ZDERZAKI,ZAMIAST SZYB PLEXI,LEKKA MASKA, druga krotka skrzynia (cos nie tak z 2 biegiem) INFO 602298011 GAŻNIKI USTAWIONE I WYREGULOWANE 02.09- auto startuje w AB-CUP"
Foto
ponoc 150 kucy
Jak? Co?
BMBL, jest napisane ze ma załozona głowice od 16v ...wiec to niejst zwykłe 1.6 tylko gruntownie przerobione. Jka juz jest 16v to 1.6 z takim czymć ma coś koło 110-120KM wiec do 150 już jest z górki.
Tutaj odnośnik do tematu gdzie jest wiele rzeczy os wpiae głowicy 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119462
Tutaj odnośnik do tematu gdzie jest wiele rzeczy os wpiae głowicy 16v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=119462
Co to dokładnie za przepóbka??Cosar 33GT pisze:kolektor juz pisano we wczesniejszych tematach ze bez problemu pasuje tylko mała przeróbka jest.
[ Dodano: 10 Wrz 2007 09:11 ]
Pewnie chodzi o wywiercenie otworu w głowicy na grzanie wodą kolektora,
Ale chłopaki troche mi motacie-jedni mówią że kolektora od PN nie podłącze do głowicy od PF drudzy że da rade:/.
sam naocznie nie widziałem tej głowicy ze zdjętym kolektorem więc jeśliby miał ktoś foto to bardzo bym prosił.
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości