TDI przerywa po rozgrzaniu na biegu jałowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr sie 01, 2007 19:26

papaj78 pisze:Witam ponownie widziałem ten link a czujnik z tego numeru katolowego to około 60 zł w orginale tylko jak sie do tego zabrać wie ktoś ??????
zdejmujesz pokrywę nastawnika i masz go już na wierzchu :P
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 19:27 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



papaj78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: papaj78 » czw sie 02, 2007 10:00

Jeszcze mi powiedz czy wymieniając go sam moge coś zepsuć i na co uważać :bigok: b]damcio151[/b],


Papaj

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 02, 2007 10:21

papaj78 pisze:Jeszcze mi powiedz czy wymieniając go sam moge coś zepsuć i na co uważać :bigok: b]damcio151[/b],
raczej nic nie popsujesz :) odezwij się do Adamma , on jest obcykany w nastawnikach , więc coś poradzi na pewno :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt sie 07, 2007 00:53

dokladnie tak jak napisal Damcio151

ale zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz czy oby Ci sie nie rozlutowalo jakies polaczenie w nastawniku bo byc moze ktos juz tam grzebal (skoro dawka byla tak zle ustawiona to moze ktos po barbazynsku robil nastawnik) jeszcze sie nie spotkalem zeby padl czujnik temp paliwa a rozlutowanie lub pekniecie polaczenia owszem.

na zdjeciu ktore dal Damcio masz po lewej stronie tego czujnika na gorze i na dole 2 nakretki klucz 7

odkrecasz je i zdejmujesz ten plastik, pod nim na dole bedziesz mial polaczenia elektryczne, zobacz czy sa lutowane czy zgrzane, jesli lutowane sprawdz czy oby na pewno dobrze, ewentualnie przelutuj wszystko raz a dobrze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

troszke inny temat

Post autor: SowaBezOka » wt sie 07, 2007 05:44

Okazalo sie w moim golfiku (MK3 swap MK4 ASV 110TDi,) ze kat pocz. wtrysku czy temu podobny parametr wynosi 18-20 (czegos....jednostka miary) zamiast 4.0.Mechanik regulowal cos przy tym kole zebatym na pompie i ucichlo jakby ale wartosc spadla do 11 jedn. wiec wciaz powyzej normy.Wywalil blad tego elektrozaworku od sterowania zaworem recyrkulacji spalin.Mechanik stwierdzil,ze od tego trzeba zaczac.I pytanie zasadnicze,czy ktos z forumowiczow jest w posiadaniu takiego zaworka? do silnika ASV tradycyjne wtryski 110KM,lub cos podobnego.Jest N-75,N-18 i ten trzeci,maly ktory steruje taka jakby sztanga,podlaczana do dolotu.Wiem,ze ta sztanga zamyka i otwiera ta przepustnice sterujaca dolotem "swiezego" powietrza (nie mowie tu o EGR).I to chyba tyle.Potrzebuje to kupic a nie chce wydac majatku.Prosze o pomoc. Obrazek



papaj78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: papaj78 » wt sie 07, 2007 21:35

Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,jak nie zchrzanić dawki paliwa bo wiem ze podobno mozna(oznaczyć miesca na styku?)?,jak zmniejszyć tą dawke bo jak wczesniej pisał Grześko zjechał VAGiem ile mógł a reszte trzeba zrobić nastawnikiemi na koniec jak nim przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke.Będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam :pub:


Papaj

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr sie 08, 2007 17:29

papaj78 pisze:przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke
Żeby zwiększyć dawkę trzeba nastawnikiem ruszyć w stronę prawą, czyli od paska rozrządu, a żeby zmniejszyć trzeba ruszyć w stronę paska rozrządu. Ale są to ruchy minimalne, o dziesiątki milimetra, bo jak dasz o np. milimetr w stronę paska rozrządu to może już nie odpalić bo będzie miał za małą dawkę, a jak dasz milimetr w prawo to po odpaleniu rozkręci się na bardzo wysokie obroty i trzeba go szybko dusić na biegu.
Robota naprawdę chirurgiczna. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

papaj78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: papaj78 » pt sie 10, 2007 00:36

Grześko, Dzięki Grześ :pub:

[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???

[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,
papaj78 pisze:Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,
mge liczyć na odpowiedź,czy to tajemnica zawodowa?pozdrawiam


Papaj

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 10, 2007 02:59

papaj78 pisze:Grześko, Dzięki Grześ :pub:

[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???

[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,
papaj78 pisze:Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,
mge liczyć na odpowiedź,czy to tajemnica zawodowa?pozdrawiam
jasne ze mozesz tylko ostatnio czesto jestem w rozjazdach i nie zawsze mam net :P

nastawnik masz nakrecony na pompe a kulka ktora jest na mimosrodowym trzpieniu nastawnika wchodzi w oczko pierscienia ktory jest na walku pompy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob wrz 08, 2007 22:46

Kolega wymienił czujnik temperatury.
Dzisiaj autko zostało sprawdzone. Wyregulowana została dawka paliwa ustawiona na 3,2. Kąt wtrysku ustawiony na 52. Zrobiliśmy logi dynamiczne i wszystko wygląda naprawdę nieźle.
Miło zaskoczyły mnie korekcje wtrysków, 0,4 , -0,1 , -0,1. Niezłe nie? :bajer:
Nic tylko lać niezłe paliwo i jeździć. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob wrz 08, 2007 22:50

Grześko pisze:Nic tylko lać niezłe paliwo i jeździć. :bigok:
no i super :okej:
Grześko pisze:Wyregulowana została dawka paliwa ustawiona na 3,2.
lepiej byłoby ustawić na 4.0-4.5 , spadku mocy tak nie odczujesz , a spalanie będzie trochę mniejsze



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob wrz 08, 2007 22:57

damcio151 pisze:lepiej byłoby ustawić na 4.0-4.5 , spadku mocy tak nie odczujesz , a spalanie będzie trochę mniejsze
Spalanie rzeczywiste, czy na kompie? U mnie mam dawkę blisko 3-3,2 i komputer oszukuje w wyliczaniu spalania o około 1 litra. Pokazuje np, 3,5 a spalanie rzeczywiste około 4,5.
Jak miałem dawkę około 4,5 to różnica była około 0,3 litra. No i to by się zgadzało bo komp widzi większą dawkę przy tych samych obrotach więc i liczy więcej i różnica nie jest tak znaczna.
Jakbym dał 5.0 to pewnie pokazywałby idealnie. :helm:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob wrz 08, 2007 22:58

Grześko pisze:Spalanie rzeczywiste, czy na kompie?
rzeczywiste :D



papaj78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: papaj78 » ndz wrz 09, 2007 23:05

Chcę wszystkim podziękować za udział w rozwiązaniu mojego problemu a szczególnie Grześkowi.Ventylek śmiga aż miło,jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim pozdarawiam :bigok:


Papaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości