Kopci mocno na czarno pomocy!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Kopci mocno na czarno pomocy!!!

Post autor: diaz34 » sob wrz 08, 2007 20:24

Mam problem z kumpla golfem,kopci mocno na czarno co wam przychodzi na mysl??


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » sob wrz 08, 2007 20:28

Witam

Nieszczelność w dolocie,lejące wtryski (zwiększone zurzycie paliwa) , niesprawny zawór recylkulacji spalin czyt.EGR

Pozdrawiam :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » sob wrz 08, 2007 22:35

dokladnie tak jak napisales wieksze spalanie!,czyli podejrzewasz nieszczelnosc w dolocie? powiem ze przewod prowadzacy od intercooler sie poci tuz przy wyjsciu od kolektora


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob wrz 08, 2007 22:38

diaz34 pisze:powiem ze przewod prowadzacy od intercooler sie poci tuz przy wyjsciu od kolektora
wejściu do kolektora ;)
diaz34, oglądnij wszystkie węże od turbo do IC i od IC do kolektora , zobacz , czy są dobrze połączone ze sobą i nie popękane
Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2007 22:39 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » sob wrz 08, 2007 22:39

(od turbo)

[ Dodano: 08 Wrz 2007 22:44 ]
oki wszystko posprawdzam jutro,ale wiem ze jeden przewod byl zapocony olejem gorny przy laczeniu,a mozliwe ze turbo sie konczy? bo kumpel sie tego obawia...,wiem ze turbo i wogule obok jest czysciutkie nie ma zadnych przeciekow,samochod ma przejechane 250tys. udokumentowane ksiazka serwisowa...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob wrz 08, 2007 22:46

diaz34, odkręć rury przy IC , a najlepiej go wyjmij i zobacz , czy jest w nim dużo oleju ...... najlepiej byłoby się podpiąć pod vag-com i zobaczyć jak pompuje turbina



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » ndz wrz 09, 2007 00:44

diaz34 pisze:ale wiem ze jeden przewod byl zapocony olejem gorny przy laczeniu,a mozliwe ze turbo sie konczy
Jeżeli wraz z poceniem się rury przy IC ,jest dość znaczny ubytek oleju w silniku może to być spowodowane usterką turbiny.
diaz34 pisze:dokladnie tak jak napisales wieksze spalanie!
Większe spalanie może byc spowodowane zużyciem wtryskiwaczy(lejące wtryski) co powoduje znaczne zużycie paliwa w wyniku czego za autem zostaje batory (kopcenie) praktycznie w większym zakresie obrotów silnika...
damcio151 pisze:najlepiej byłoby się podpiąć pod vag-com i zobaczyć jak pompuje turbina

Dokładnie ,kolega damcio151 ma racje,diagnoza to podstawa :bajer: VAG prawde ci powie...

Pozdro :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » ndz wrz 09, 2007 11:08

ok podepne sie pod vaga niedlugo bo mam akurat dojscie. jak troszke gazu dam to zostawia batorego...

[ Dodano: 09 Wrz 2007 11:10 ]
oleju tez niestety co jakis czas trzeba dolac... bo kontrolka razi nieraz ale raczej ten ubytek jest maly


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » pn wrz 10, 2007 15:12

diaz34 pisze:ok podepne sie pod vaga niedlugo bo mam akurat dojscie. jak troszke gazu dam to zostawia batorego...

[ Dodano: 09 Wrz 2007 11:10 ]
oleju tez niestety co jakis czas trzeba dolac... bo kontrolka razi nieraz ale raczej ten ubytek jest maly
jak kontrolka razi to juz raczej duuży ubytek oleju :chytry:



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pn wrz 10, 2007 17:05

diaz34 pisze:oleju tez niestety co jakis czas trzeba dolac... bo kontrolka razi nieraz ale raczej ten ubytek jest maly
Co to znaczy że oleju co jakiś czas trzeba dolać??? Co ile kilometrów i jaką ilość?

Jeżeli ilość dolanego oleju nie przekracza powiedzmy 1litra na 10.000km to nie ma powodu do obaw....przy zmęczonej turbince ubytek oleju będzie większy,duża ilość w rurach od IC, olej również może się pojawić w dolocie powietrza zaraz za filtrem.

Sprecyzuj swoją wypowiedź,a będzie można pewne sprawy ustalić..

Pozdro :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pn wrz 10, 2007 20:47

zrobilem 7.000 i moze z pol litra oleju polknal,mysle ze w litrze sie zmieszcze,auto nie kopci na niebiesko takze chyba tak zle z ubytkiem oleju nie jest,a kontrolka cos czula jest bo moj passat bierze wiecej oleju a kontrolka sie jeszcze ani razu nie zaswiecila :crazy: a co myslicie o kacie wtrysku? bo rozrzad byl niedawno robiony moze byc od tego batory czy raczej nie??


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

blend49
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 28, 2006 17:05
Lokalizacja: Łomża

Post autor: blend49 » pn wrz 10, 2007 20:52

jezeli masz olej w przewodach od IC to moze oznaczać ze turbina bieże olej odkec przewód od strony IC i sprawdz czy jest olej w nim jezeli turbinka bieze sporo oleju moze to byc przyczyna pozniejszego spalenia tloka i zniszczenia tuleji widzialem taki przypadek a ze dymi albo bieze olej albo cos z " mieszanka" jest nie tak

[ Dodano: 10 Wrz 2007 20:55 ]
jezeli rozrzad to moze zaplon za duzo przyspieszony trzeba odkryc rozrzad ustawic na fabr znaki i sprawdzic



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pn wrz 10, 2007 23:01

diaz34 pisze:zrobilem 7.000 i moze z pol litra oleju polknal,mysle ze w litrze sie zmieszcze,auto nie kopci na niebiesko takze chyba tak zle z ubytkiem oleju nie jest
Czyli generalnie nie jest źle,raczej w normie.
diaz34 pisze:dokladnie tak jak napisales wieksze spalanie!
O ile wzrosło spalanie,jak to wyglądało przed pojawieniem się problemu.Czy auto szarpie,nierówno przyspiesza,w jakich obro. silnik puszcza batorego???

Moja propozycja to,w pierwszej kolejności zaślepić zawór EGR (poczytaj o tym na forum) przy okazji tego zabiegu,wyczyść sobie kolektor ssący,jak już będziesz go demontował możesz zerknąć jak wyglądaja rury od IC , pamiętaj że będzie tam troszke oleju ale w śladowych ilościach....
Taki zabieg będzie cie kosztował jakieś 10 do 15 zł za uszczelkę pod kolektor ssący i kawałek blaszki do zaślepienia EGR-a.

Jeżeli będziesz nadal miał problem,postaraj się o diagnozę dynamiczna tak jak kolega damcio151 proponował,w ostateczności sprawdź wtryski bo to wydatek koło 150zł.

Pozdro :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt wrz 11, 2007 08:10

Ja mam jeszcze jedno pytanie czy samochód osłabł i czy słycchać jakiś świst w trakcie przyspieszania. Jak coś swiszcze to nie ma co zawracać sobie głowy wagiem tylko od razy szukać nieszczelności na rurach od i do IC.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości