Golf II 1,6 PN - przeróbka na jednopunkt od 1,8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Golf II 1,6 PN - przeróbka na jednopunkt od 1,8 RP

Post autor: Skygge » śr cze 08, 2005 07:24

Witam.

Zabierałem się do tego ponad pół roku, ale w końcu wczoraj mój golfik wyjechał pierwszy raz na wtrysku :grin:
Wrażenia z jazdy: No co tu dużo gadać - jest GIT! Niskie obroty są niskie :bajer: i równiutkie, auto zauważalnie lepiej się zbiera :bigok: i w ogóle super. Nie wiem jeszcze jak ze zużyciem paliwa, zobaczymy jak pojeżdżę trochę dłużej.

Polecam wszystkim co mają problemy z gaźnikiem 2EE taką przeróbkę. Dziękuję Szorce za wtrysk i pozdrawiam wszystkich!

Skygge



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr cze 08, 2005 11:37

powiedz dokłądnie co robiłeś w swoim silniczku? co zmieniałeś ile kosztowało i opisz po krótce, mam PN i też sie nad tym zastanawiałem.
Zmieniałeś kolektory? wydechowy i dolotowy? czy tylko załozyłeś sam wtrysk, zmieniłeś obudowe filtra i dałeś sterownik??

Bede wdzięczny bardzo za wszelkie mozliwe i wyczerpujące odpowiedzi:)
aha, duzo lepiej z dynamiką? czy porównywalnie lub tylko troche lepiej?
Ja mam plan to założyć przed załozeniem gazu, tak zeby odrazu instalke wtryskowa założyc.

pozdro i czekam na odpowiedz:)


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Re: Golf II 1,6 PN - przeróbka na jednopunkt od 1,8 RP

Post autor: paulox » śr cze 08, 2005 11:41

Skygge pisze:Witam.

Zabierałem się do tego ponad pół roku, ale w końcu wczoraj mój golfik wyjechał pierwszy raz na wtrysku :grin:
Wrażenia z jazdy: No co tu dużo gadać - jest GIT! Niskie obroty są niskie :bajer: i równiutkie, auto zauważalnie lepiej się zbiera :bigok: i w ogóle super. Nie wiem jeszcze jak ze zużyciem paliwa, zobaczymy jak pojeżdżę trochę dłużej.

Polecam wszystkim co mają problemy z gaźnikiem 2EE taką przeróbkę. Dziękuję Szorce za wtrysk i pozdrawiam wszystkich!

Skygge
Poradnik bylby mile widziany jeśli to nie problem :pub: Gratuluje przeróbki :bigok:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Skygge » śr cze 08, 2005 12:37

No cóż.... ponieważ ja się nie bardzo znam na tym, dałem auto do przerobienia mechanikowi. Z tego co wiem:

1. Kolektory zostają oba nie zmienione - wtrysk pasuje do ssącego a w wydechowym lambda już jest,
2. Trzeba wymienić układ wtrysku, kompa, wiązkę kabli,
3. Dołożyć pompę paliwa pod bak, odłączyć starą mechaniczną przy silniku.

Podobno z instalacją elektryczną były największe problemy, brakowało jakiegoś przekaźnika, pompa też wymaga zasilania. Przeróbka trwała tydzień, z tego 5 dni na teoretyczne rozgryzienie co gdzie podpiąć, pomimo dołączonej dokumentacji (Dzięki, Szorka! Albo Borys, nie wiem który to opracowywał). Poza tym tylko jakieś drobne problemy natury technicznej: z uwagi na przykład na wyprowadzenie z silnika węża chyba z ciepłym powietrzem trzeba było coś tam przesunąć o centymetr itp. Koszt robocizny 500zł. :( Może dużo, ale co robić... Miało to jeszcze jedną korzyść: instalacja elektryczna w moim golfie była już ciut nadgnita, teraz jest (wzrokowo) dużo lepiej, kable są w lepszym stanie, nawet podświetlenie deski rozdzielczej jakby było mocniejsze ;-) Pod maską zapanował porządek :)

Jeśli chodzi o osiągi, to różnica jest zauważalna, ale bez przesady (2EE miał nawet w stosunku do 2E2 o 5KM mniej na tym samym silniku). Mi się zaczął dobrze zbierać, ale na razie muszę się na ten temat wypowiadać ostrożnie, bo być może ma na to wpływ dziura w układzie wydechowym. Nie wiem czy jest, jeszcze nie zdążyłem sprawdzić, ale odgłos pracy silnika dużo na to wskazuje. Tzn. chodzi jak na sportowym wydechu ;). Bardzo fajnie reaguje na gaz, wkręca się na obroty i szybko schodzi do wolnych, które są nareszcie stabilne. Wcześniej np. ciężko było mi ruszyć z piskiem opon na asfalcie, teraz spoko.

A - jeszcze jedno - na gaźniku 2EE na każdym przeglądzie wychodziły mi złe spaliny - dużo niespalonego paliwa w spalinach, facet od przeglądów mówił mi że mieszanka jest zbyt uboga. Miał tak ktoś z Was z tym gaźnikiem? Swoją drogą, ciekawe jak będzie teraz....

Pozdr.
Skygge.



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr cze 08, 2005 14:55

eskanował byś ta instrukcje montazy od szorki albo borysa? a swoją drogą, moze macie panowie (mowa o p.Szorce i p.Borysie) w formie elektronicznej cały opis itp?

co do samego gaznika ja narazie nie nażekam, tzn jest tak ze na asfalcie suchym bez problemu na gumach 195/50 rwe przyczepnosc a nawet na 2 biegu bnez wiekszego problemu, co do przeglądów to mam tylko delikatnie i nieznacznie przekroczone węglowodory czy jakos tak to powiedział koleś na przeglądzie, ale to ponoć niema znaczenia, a jak podałem rocznik auta to sie złapał za głowe i powiedział ze jak nowy i zebym si niemartwił, wiec chyba katalizatore sprawny:) jedyne co mnie wkurza to to ,ze jak wcisne gaz to jest tak jaikby sekunda, ułamek, potem dopiero ciagnie jak głupi, a wiem ze na wtrysku ten efekt jest niby wyeliminowany.
ile dałeś za wtrysk itp? bo robocizna 500, a reszta? czy może sie opłaca np wymienic cąły silnik na RP z wszystkim łacznie z wiazkami?
Teoretycznie cąły silnik moge sam zmienic, a za niego dam z 100, moze +/-200zł, a z de to jeszcze taniej przywioze:) tylko kwestia też w jakim stanie, moje kochane PN nie wzieło mi ani kropelki oleju przez 20 tyś km od roku. Jedyna usterka też jaką miałem to sąda lambda została zmieniona i śmiga do dziś bez niczego. tylko jak długo tak bedzie:) pozatym do gazu to lepiej wtrysk.

aha, tam niema zadnego przepływomierza ani nic z tych rzeczy??
co do wiazki przewodów, to duza róznica była? niewystarczyło sam komp przepiąć i rzerobić pare rzeczy tylko całą wiązke wymienić? bo lambda jest itp, w koncu to 2EE jest prawie jak wtrysk :rotfl:


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Golf II 1,6 PN - przeróbka na jednopunkt od 1,8 RP

Post autor: Borys » śr cze 08, 2005 14:57

Skygge pisze:Witam.

Zabierałem się do tego ponad pół roku, ale w końcu wczoraj mój golfik wyjechał pierwszy raz na wtrysku :grin:
Wrażenia z jazdy: No co tu dużo gadać - jest GIT! Niskie obroty są niskie :bajer: i równiutkie, auto zauważalnie lepiej się zbiera :bigok: i w ogóle super. Nie wiem jeszcze jak ze zużyciem paliwa, zobaczymy jak pojeżdżę trochę dłużej.

Polecam wszystkim co mają problemy z gaźnikiem 2EE taką przeróbkę. Dziękuję Szorce za wtrysk i pozdrawiam wszystkich!

Skygge
:grin: fajnie, przedtem u mnie ten wtrysk smigał od 89 roku


www.vrservice.pl

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Skygge » śr cze 08, 2005 14:58

Instrukcję (opis) skasował mechanik wychodząc z słusznego założenia, że i tak mi się nie przyda.
Jakie miałeś objawy uszkodzenia sondy lambdy?

Skygge



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr cze 08, 2005 18:57

najpierw mi tak dziwnie czasem tracił moc, jade jade jae nagle czuje ze pedał wciskam i zwalnia, potem już sie bardziej rypoała i nie trzymała dobrze wolnych obrotów, tzn bywało ze gasł, potem juz wogle, czasem pomagał reset, ale to chwila potem po 20km znów to samo.


Mk3 GTI 16V ABF

Skygge
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: pn sie 23, 2004 07:25
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Skygge » wt lip 05, 2005 11:58

OK, pojeździłem trochę, teraz uwaga na temat spalania. w trybie mieszanym trasa/miasto, na trasie 120-140 norma, dwie osoby, wychodzi 6,5 l/100km.


Chyba nieźle?

pozdr.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości