[Mk2] jak wymienic łożysko McPersona
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Mk2] jak wymienic łożysko McPersona
Mam do wymiany ten element i nie wiem jak się za to zabrać.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo inaczej zajmie mi to wieki.
Mam jeszcze łożyko w kole do wymiany(przod) jeśli ktoś ma dobry sposób na łożyska bardzo proszę o pomoc.
Szukałem na forum ale o wymianie jako takiej nie bylo wiele
Dzięki i pozdro
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo inaczej zajmie mi to wieki.
Mam jeszcze łożyko w kole do wymiany(przod) jeśli ktoś ma dobry sposób na łożyska bardzo proszę o pomoc.
Szukałem na forum ale o wymianie jako takiej nie bylo wiele
Dzięki i pozdro
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: [Mk2] jak wymienic łożysko McPersona
fido pisze:Mam do wymiany ten element i nie wiem jak się za to zabrać.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi bo inaczej zajmie mi to wieki.
Mam jeszcze łożyko w kole do wymiany(przod) jeśli ktoś ma dobry sposób na łożyska bardzo proszę o pomoc.
Szukałem na forum ale o wymianie jako takiej nie bylo wiele
Dzięki i pozdro
odnosnie McPersina cza wyjac cały amorek i dopiero wtedy idzie wymienic sprezyne
a co do łozyska z przodu, trzeba wyjac całą zwrotnicę, i wycisnac łozysko na prasie
www.vrservice.pl
wymieniałem właśnie niedawno taki komplet z obydwóch stron
co do łożyska mcpersona trzeba poluzować nakrętke na górze w kielichu. potem trza zdjąć koło, i odkręcić 2 śróby od mocowania dolnego do zwrotnicy.( najlepiej zaznaczyć miejsca nakrętek bo potem trza sie wybrać na geometrie ) potem sie odkręca górną nakrętkę. wtedy cała kolumna MP zejdzie w dół. można wyjąć. dalej trzeba sprężyne unieruchomić jakoś, żeby sie nie rozciągnęła przy rozkręcaniu, jakimiś ściskami ( ja to zrobiłem stolarskimi ale NIE POLECAN BO TO NIEBEZPIECZNE !!!!!!!!!!! ) jak jest spięta to można odkręcić taka śmieszną nakrętkę w łożysku przy pomocy specjalnego klucza albo dużego śróbokręta i młotka
składać w odwrotnej kolejności
a z łożyskiem piasty jest większy problem. jak jest wyjęty MP to trzeba odkręcić nakrętke piasty, taką blache na obudowie łożyska ( 3 lub 4 śróbki na klucz 10
) wykręcić śróbę z nakrętką swożnia zwrotnicy ( na dole obudowy ) 17 lub 19 klucz chyba. jak to jest poluzowane to trza wyjąć końcówke drążka ze zwrotnicy ( też można przy okazji wymienić, jak nie ma nakrętki kontrującej przy końcu drążka to znaczy że jest to stary typ i nie da sie wymienić samej gałki, tylko trzeba nowy drążek kupić ). jak już wszystko to obudowa łożyska powinna już wyjść razem z piastą. teraz kwestia wybicia piasty, na pewno łożysko sie wysypie. potem trzebaby wycicnąć reszte tego łożyska, ale można to też zrobić młotkiem i malzlem, bo i tak to już złom. na obudowę tylko trza uważać,żeby nie uszkodzić. jak jest wyjdzie to można wkładać nowe łożysko, najlepiej prasą. można też duuużym imadłem, ale musi prosto wchodzic bo lubi sie psuć. można też zrobić jak ja...podnieść lewarkiem samochód marki liaz, podłożyć obudowe i delikatnie opuszczać i wciskać
ale to dość duży problem.teraz wypadałoby zbić reszte łożyska ze starej piasty. jak już jest łożysko w obudowie to można załadować do niego piastę, najlepiej też na wcisk.jak jest złożone w komplet to można montować w odwrotnej kolejności, na końcu założyć MP,przykręcić dół( na stere znaki ) góre i można jeździć
wypadałoby jechać na geometrie ale jak dobrze poznaczyszto nie powinno być źle
gdybyś musiał kupić łożysko i piaste, to mam do sprzedania, bo kupiłem ale sie okazało przy montażu że mam zwrotnice z nowszego modelu i nie pasuje... dałem 100 za komplet, za 60 sprzedam, nie używane ...
UFF ale sie napisałem, i to wszystko z głowy
pozdro i przyjemnej jazdy. jak coś to wal na gg


składać w odwrotnej kolejności
a z łożyskiem piasty jest większy problem. jak jest wyjęty MP to trzeba odkręcić nakrętke piasty, taką blache na obudowie łożyska ( 3 lub 4 śróbki na klucz 10



gdybyś musiał kupić łożysko i piaste, to mam do sprzedania, bo kupiłem ale sie okazało przy montażu że mam zwrotnice z nowszego modelu i nie pasuje... dałem 100 za komplet, za 60 sprzedam, nie używane ...
UFF ale sie napisałem, i to wszystko z głowy

pozdro i przyjemnej jazdy. jak coś to wal na gg
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Wszystko spoko pytanie tylko czy muszę odkręcać McPersona żeby wymienic łożysko w kole bo w kole mam padakę z prawej strony,a na McPersonie z lewej. Sorry za te szczegóły ale jak w piątek się za to wezmę to nie będę mial możliwości o nic zapytać z powodu braku netu
dlatego chcę możliwie najwięcej szczegołów zebrać do jutra wieczór.
Swoją drogą dzięki Cinek.
dlatego chcę możliwie najwięcej szczegołów zebrać do jutra wieczór.
Swoją drogą dzięki Cinek.
nie, żeby zmienić łożysko w kole to musisz odkręcić MP na dole od zwrotnicy, bo to wszystko musisz wyjąć
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
licz sie z tym ze stare lozysko przy wyciaganiu napewni sie rozpadnie! a ma bardzo cienkie scianki! mi sie udalo bez prasy za pomoca imadla, mlotka i dobrego czujnika do zbijania!
powodzenia!
ps. tylko wymien dobra strone! mi huczalo z prawej a okazalo sie ze lewe lozysko tak przenosi! podnies na lewarku jedna strone i ruszaj, wtedy bedziesz wiedzial na 100%
powodzenia!
ps. tylko wymien dobra strone! mi huczalo z prawej a okazalo sie ze lewe lozysko tak przenosi! podnies na lewarku jedna strone i ruszaj, wtedy bedziesz wiedzial na 100%
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości