Jak sprawdzic stan przepony w servo?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Jak sprawdzic stan przepony w servo?

Post autor: ignac » śr cze 08, 2005 14:54

Wybieram sie jutro na szrot po pompe hamulcową z servomechanizmem do fiacika 128 i zastanawiam sie jak mozna sprawdzic przepone ,czy nie jest w kawałkach.Nie chciałbym kupic szajsu.Macie jakieś pomysły?



bm86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:49
Lokalizacja: Małopolska- Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: bm86 » śr cze 08, 2005 20:43

No właśnie miałem ten sam problem jak sprawdzić czy serwo jest dobre?? Bo ostatnio miałem z nim problem i wymieniłem na nowe.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr cze 08, 2005 22:58

Witam.
Serwo działa mniej więcej tak:
w obudowie znajduje się membrana, która dzieli przestrzeń wewnętrzną na dwie części.
Podciśnienie doprowadzane jest do serwa z kolektora dolotowego lub w Dieslach z próżniowej pompy pomocniczej. W membranie znajduje się otworek, dzięki któremu podciśnienie jest jednakowe po obu stronach membrany (układ jest w równowadze). Po naciśnięciu na pedał hamulca, przestrzeń od strony pompy hamulcowej poddawana jest sile przyciągającej, wytwarzanej przez podciśnienie, natomiast przestrzeń od strony cięgna pedału zostaje połączona z atmosferą przez otwarcie zaworu sprzężonego z tym cięgnem, lub po prostu rozszczelnienie kanału wejściowego cięgna. Różnica ciśnień po obu stronach membrany=dodatkowa siła nacisku na tłok pompy hamulcowej=wspomaganie siły hamowania.

Sprawdzenie serwa poza miejscem zamontowania to najprościej- trzymając wyciągnięte cięgno od pedału spróbować zassać ustami powietrze i przytrzymać wytworzone w ten sposób podciśnienie przez chwilę- nie powinno uciekać.
Jednak najpewniej sprawdza się działanie po zainstalowaniu.
V.

[Edit] Oczywiście tak możemy sprawdzać serwo z zamontowną pompą, lub z zatkanym szczelnie otworem montażowym pompy.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości