Jak sprawdzic stan przepony w servo?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzic stan przepony w servo?
Wybieram sie jutro na szrot po pompe hamulcową z servomechanizmem do fiacika 128 i zastanawiam sie jak mozna sprawdzic przepone ,czy nie jest w kawałkach.Nie chciałbym kupic szajsu.Macie jakieś pomysły?
Witam.
Serwo działa mniej więcej tak:
w obudowie znajduje się membrana, która dzieli przestrzeń wewnętrzną na dwie części.
Podciśnienie doprowadzane jest do serwa z kolektora dolotowego lub w Dieslach z próżniowej pompy pomocniczej. W membranie znajduje się otworek, dzięki któremu podciśnienie jest jednakowe po obu stronach membrany (układ jest w równowadze). Po naciśnięciu na pedał hamulca, przestrzeń od strony pompy hamulcowej poddawana jest sile przyciągającej, wytwarzanej przez podciśnienie, natomiast przestrzeń od strony cięgna pedału zostaje połączona z atmosferą przez otwarcie zaworu sprzężonego z tym cięgnem, lub po prostu rozszczelnienie kanału wejściowego cięgna. Różnica ciśnień po obu stronach membrany=dodatkowa siła nacisku na tłok pompy hamulcowej=wspomaganie siły hamowania.
Sprawdzenie serwa poza miejscem zamontowania to najprościej- trzymając wyciągnięte cięgno od pedału spróbować zassać ustami powietrze i przytrzymać wytworzone w ten sposób podciśnienie przez chwilę- nie powinno uciekać.
Jednak najpewniej sprawdza się działanie po zainstalowaniu.
V.
[Edit] Oczywiście tak możemy sprawdzać serwo z zamontowną pompą, lub z zatkanym szczelnie otworem montażowym pompy.
Serwo działa mniej więcej tak:
w obudowie znajduje się membrana, która dzieli przestrzeń wewnętrzną na dwie części.
Podciśnienie doprowadzane jest do serwa z kolektora dolotowego lub w Dieslach z próżniowej pompy pomocniczej. W membranie znajduje się otworek, dzięki któremu podciśnienie jest jednakowe po obu stronach membrany (układ jest w równowadze). Po naciśnięciu na pedał hamulca, przestrzeń od strony pompy hamulcowej poddawana jest sile przyciągającej, wytwarzanej przez podciśnienie, natomiast przestrzeń od strony cięgna pedału zostaje połączona z atmosferą przez otwarcie zaworu sprzężonego z tym cięgnem, lub po prostu rozszczelnienie kanału wejściowego cięgna. Różnica ciśnień po obu stronach membrany=dodatkowa siła nacisku na tłok pompy hamulcowej=wspomaganie siły hamowania.
Sprawdzenie serwa poza miejscem zamontowania to najprościej- trzymając wyciągnięte cięgno od pedału spróbować zassać ustami powietrze i przytrzymać wytworzone w ten sposób podciśnienie przez chwilę- nie powinno uciekać.
Jednak najpewniej sprawdza się działanie po zainstalowaniu.
V.
[Edit] Oczywiście tak możemy sprawdzać serwo z zamontowną pompą, lub z zatkanym szczelnie otworem montażowym pompy.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości