Po raz kolejny wyciek plynu chlodzacego oraz... czujnik temp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Po raz kolejny wyciek plynu chlodzacego oraz... czujnik temp

Post autor: Fredi88 » czw wrz 06, 2007 20:26

Wiem ze tematow byla masa... czytalem tyle ile znalazlem...

zaczne od tego ze ubywa mi baaardzo duzo plynu. Co miesiac ok litra musze dolac... Jezdze raczej tylko po miescie. Glowica byla niedawno planowana i uszczelka wymieniana. Dalej cieknie. Doczytalem ze moze to byc nagrzewnica, oraz ze objawami sa parujace i tluste szyby (tak tez u mnie bylo) Musze jeszcze dodac ze mialem problemy z ogrzewaniem w zime (wiec czy to na pewno jest to?) Ostatnio jechalem autem ok 80km. Nawiew mialem wylaczony, ale ustawiony na grzanie bylo goraco... lato w pelni. Nagle z nawiewow zaczal ulatniac sie taki dymek, jednak nie smierdzialo spalenizna... Czy to od tego ze ta woda dostaje sie na nagrzewnice? Po wlaczeniu nawiewu juz tego dymku nie bylo. Nie byl on wielki... no ale byl.


2 sprawa to wskaznik, lub czujnik temperatury, ktory znajduje sie przy zegarach... Jak silnik jest zimny to praktycznie lezy, jak sie rozgrzeje na dluzszej trasie to dochodzi maksymalnie do 1/4.... co jest niemozliwe bo przy dluzszych trasach auto bardziej sie grzeje... Co jest popsute? czujnik czy wskaznik...

no i jakie koszta za naprawe tego 1 i tego 2 ;)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 06, 2007 20:39

jeśli chodzi o pyt.2 to stawiał bym na czujnik temp. koszt ok 25zł (nie oryginal - ale działający)
jeśli chodzi o pytanie 1 to jeżeli uszczelka trzyma (a załóżmy że po planie głowicy powinna) to ja bym stawiał jednak na nagrzewnicę, sprawdż pod dywanami czy nie jest mokro no i dokładne oględziny układu chłodzenia + oględziny bloku silnika - są tam zaślepki technologiczne (pozostałości po odlewnictwie), zwłaszcza z tyłu silnika t.j. od strony ściany grodziowej (od kabiny) lubią cieknąć - mino że nie zostają plamy, spływający płyn po ściance gorącego bloku odparowuje i stąd brak śladów na ziemi pod autem


:-k ...

Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » czw wrz 06, 2007 21:19

u mnie też ubywa płynu, też pół samochodu oblukałem aż wypatrzyłem źródło wycieku a mianowicie mam przerdzewiałą rurkę metalową która idzie od przodu silnika w stronę nagrzewnicy i płyn z niej kapie powolutku na obudowę skrzyni, popatrz czy nie masz żadnych śladów po płynie(jak wyschnie będzie taka plama żółtawa), "pomacaj" ręką wszystkie przewody, rury od chłodnicy itp, trudno jest to zlokalizować bo płyn szybko wyparowuje jak jest gorący.



Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » czw wrz 06, 2007 21:21

dzieki panowie :) jutro pojde sobie "pomacać"

jezeli to by byla nagrzewnica to co tam moze sie spier...? trzeba cala wymieniac? czy wystarczy ja jakos uszczelnic? jaki koszt wymiany? ile mi mechanik za to moze zawolac?



Marcinelli
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
Lokalizacja: WB*****

Post autor: Marcinelli » czw wrz 06, 2007 21:26

jak nie zlokalizujesz wycieku widocznego to może warto wypróbować i dosypać do układu chłodzenia jakiegoś "uszczelniacza"? ja w poprzednim samochodzie skutecznie uszczelniłem kapiącą chłodnicę bez żadnego demontażu.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 06, 2007 21:35

Fredi88 pisze:jezeli to by byla nagrzewnica to co tam moze sie spier...? trzeba cala wymieniac?
tylko wymiana, uszczelniacz jest dobry na chwilę, ja u siebie (chodziło o chłodnicę - ale to to samo) tego - co ważne jest on w płynie, ale to naprawdę nadaje się w razie awarii (fakt pojeździłem na tym do wiosny - i nic sie nie działo)
Obrazek


:-k ...

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw wrz 06, 2007 21:38

uszczelniacz zasyfia pompe, odradzam. jesli wskaznik masz na 1/4 skali max to moze byc tez termostat.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Fredi88
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 18:52
Lokalizacja: Hönigsberg
Kontakt:

Post autor: Fredi88 » czw wrz 06, 2007 21:56

SouleR pisze:jesli wskaznik masz na 1/4 skali max to moze byc tez termostat.
ale oba weze sa cieple... te grube idace od chlodnicy... tak chyba bylby jeden znacznie zimniejszy prawda?



Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » pn wrz 10, 2007 11:16

mam identycznie z dymkiem z nawiewu, każdy z mechaników stawia na nagrzewnice, stało się to nagle- poszła para z nawiewu i cały płyn ze zbiorniczka znalazł się na dywanikach, koszt to około 150zł.



Sean Dilon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:32
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Sean Dilon » pn wrz 10, 2007 13:00

ja mam podobny problem rownierz ucieka mi płyn.. muwicie ze to moze byc nagrzewnica?? no wlasnie u mnie jest tak ze mam mokre dywaniki z tylu od pasazera.. plus wlasnie ten płyn mi ucieka?? czy to mogło by byc ta nagrzewnica??



Awatar użytkownika
Rafers7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 00:44
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Rafers7 » pn wrz 10, 2007 13:37

Nagrzewnica na 100%. Zaparowane i tłuste szyby, dymek z nawiewow, problemy z ogrzewaniem, mokre dywaniki... Więcej dowodów nie trzeba bo to typowe objawy walniętej nagrzewnicy.



Sean Dilon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw maja 17, 2007 16:32
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Sean Dilon » pn wrz 10, 2007 13:44

zaparowane szyby i te dywaniki to moze i tak ale problemow z ogrzewaniem to ja nie mam.. takze czy to napewno to?



romek1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz wrz 09, 2007 22:33
Lokalizacja: Psary k. Będzin
Kontakt:

Post autor: romek1234 » pn wrz 10, 2007 21:12

Fredi88 pisze:
ale oba weze sa cieple... te grube idace od chlodnicy... tak chyba bylby jeden znacznie zimniejszy prawda?

To sprawdź czy termostat trzyma. Jak rano czy jak masz zimny silnik (zimne węże) przejedź jakiś mały dystans i zobacz jak od razu chłodnica robi się ciepła to termostat do wymiany.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 270 gości