Podczas jazdy chwilowe braki mocy, co jest...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Podczas jazdy chwilowe braki mocy, co jest...

Post autor: Lukas-182 » czw wrz 06, 2007 18:40

Mam dziwny problem, tzn. W czasie jazdy, spokojnej jazdy momentami silnik szarpnie i jest wrażenie jakby stanął, wciskam gaz do dechy i nic, zero przyśpieszenia, odejmę troszkę gazu i znów go przycisnę i autko dopiero przyspiesza. Dzieje się to bez żadnej reguły, nie raz przy wyprzedaniu, a nie raz jak się wolno toczę. Jest takie wrażenie jakby silnik stanął, ale jak wrzucę na neutral silnik chodzi. Aby silnik po tym szarpnięciu odzyskał moc, muszę zdjąć na chwile nogę z gazu.

Nie wiem co się dzieje, pierwszy raz się z tym spotkałem.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt wrz 07, 2007 08:53

Może zaciera się amortyzator przy pompie poprostu nie oddaje dopiero po poruszeniu nim przez dodatkowe naciśnięcie na gaz. Nowy kosztuje około 100zł, ale spróbuj zanim go kupisz oczyścić go bez wyjmowania spryskać go WD 40 i kilka razy wcisnąć i puścić u mnie pomogło i już 1,5 r jest OK.



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » pt wrz 07, 2007 09:36

na 99% nastawnik dawki paliwa wymaga przeczyszczenia. koszt ok 300 zł.
---------------------------------------------
upsss
Ty masz 1.6 td a tam, nie ma nastawnika :) moje przeoczenie.
Ale wydaje mi się że to właśnie coś z paliwem.
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 09:37 przez lokmen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt wrz 07, 2007 10:59

Nastawnika w TD NIE MA. Amortyzatorek też nie jest winny. Za to jest kilka innych przyczyn do sprawdzenia :
- uszkodzone przewody doprowadzające paliwo. Zobacz, czy nie lecą nim jakieś pęcherzyki powietrza. Pododawaj gazu i obserwuj.
- zapchany filtr paliwa - to mój cichy faworyt
- uszkodzona pompa wtryskowa,



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt wrz 07, 2007 21:07

Może coś ze sprzęgłem macie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob wrz 08, 2007 10:32

BENITO, jeśli to sprzęgło,to dlaczego auto jedzie dalej po cofnięciu nogi z gazu??



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob wrz 08, 2007 11:22

Bo coś z dociskiem może być, albo zaolejone i się "zakleszcza" nie od razu. Z reszta to pewnie i tak ma coś z pompą być może lewe powietrze łapie.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn wrz 10, 2007 22:23

Dzisiaj to już centralnie się silnik zadławił. Chciałem wyprzedzić samochód, redukcja na 3, i gaz, jestem na wysokości auta wyprzedzanego i szarpnęło i brak mocy, naciskam parę razy pedał gazu, a autko nic, nie idzie, musiałem zjechać i stanąć, ruszyłem i było ok. Już drugi raz mi się to zdarzyło podczas wyprzedzania, ale na to nie ma reguły, nie raz od razu po odpaleniu silnika szarpnie, nieraz dopiero jak się porządnie rozgrzeje.

Moim zdaniem, coś jest z pompą wtryskową. Ale też wpadłem, że może jest woda w filtrze paliwa i ją zaciąga, przez to te szarpnięcia i chwilowe braki mocy, ale to chyba nie możliwe, filtr zmieniałem jakieś 12tyś km temu, bodajże w lutym.

Jutro kupuje filtr i zobaczę, jak nie pomoże, to zdejmuje pompę i zanoszę do pompiarza na przegląd.



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krystian GTD » pn wrz 10, 2007 22:32

Witaj. Spróbuj spuścić wodę z odstojnika filtra paliwa (zawsze należy szukać najprostszych usterek). Raczej wody na wtryski nie dostajesz bo byś dawno miał po końcówkach wtryskiwaczy i by mocno kopcił na biegu jałowym. Pozdro



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt wrz 11, 2007 18:56

Dzisiaj zmieniłem filtr paliwa. Odbyłem jazdę próbną, jakieś 3 km, jak na razie, nic nie szarpnęło, mam nadzieje, że to będzie to.

[ Dodano: 12 Wrz 2007 22:05 ]
Rano w drodze do pracy, silnik zimny i nie szarpało, a tak zawsze z 2-3 razy szarpnęło. Jak wracałem z pracy, bujnąłem autko, wyprzedałem jedno autko z redukcja na trójkę i wszystko ok, nie zadławił się, szedł jak przecinak.

Więc to chyba wina filtra paliwa. W piątek wybieram się na dłuższą trasę, jak będzie wszystko ok, to poleca punkciki :grin: :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 76 gości