Szarpie przy zwykłym wciskaniu gazu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpie przy zwykłym wciskaniu gazu
Witam
Otóż od dłuższego czasu mam problem ze swoim TDI, gdyż auto poprostu podczas jazdy szarpie. Dzieje się to tylko na wyższych biegach przy normalnym wciskaniu pedału gazu. Gdy wcisnę "do dechy" albo bardzo delikatnie to jedzie ładnie. Szarpie przede wszystkim przy niskich obrotach tj od powiedzmy 1400 do 2500 rpm.
Z oryginalnym softem mniej szarpie, ze zchipowanym bardziej.
A teraz co zostało zrobione:
- zmienione wtryski z oryginalnych na AFN
- zmieniony przepływomierz na nowy fabryczny oryginał
- zmieniony N75 na nowy
- przeczyszczony nastawnik pompy wtryskowej
A teraz moje pomysły co może się dziać:
- zapchany filtr paliwa (ma ok. 10tyś km)
- zatkany trochę przewód paliwowy z baku do silnika (taka moja myśl - jak jadę na fabrycznym sofcie to odpowiednia ilość paliwa zdąża dopływać do silnika, jak zchipowany jest soft to już nie daje rady więcej paliwa lać... ale wtedy chyba powinno auto "zdychać" jak wciskam gaz w podłogę a nie przyspieszać jak rakieta).
- a może coś innego?
Czy któreś z 2 pozostałych moich pomysłów co do naprawy może coś dać?
Czy mam zmienić filtr?
A może nalać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego? Jeśli tak to jaki?
Zaznaczam, że to szarpanie nie było cały czas tak silne jak teraz, na początku szarpało prawie niezauważalnie i z czasem coraz gorzej i gorzej.
Auto ma przejechane 266 tyś km.
Otóż od dłuższego czasu mam problem ze swoim TDI, gdyż auto poprostu podczas jazdy szarpie. Dzieje się to tylko na wyższych biegach przy normalnym wciskaniu pedału gazu. Gdy wcisnę "do dechy" albo bardzo delikatnie to jedzie ładnie. Szarpie przede wszystkim przy niskich obrotach tj od powiedzmy 1400 do 2500 rpm.
Z oryginalnym softem mniej szarpie, ze zchipowanym bardziej.
A teraz co zostało zrobione:
- zmienione wtryski z oryginalnych na AFN
- zmieniony przepływomierz na nowy fabryczny oryginał
- zmieniony N75 na nowy
- przeczyszczony nastawnik pompy wtryskowej
A teraz moje pomysły co może się dziać:
- zapchany filtr paliwa (ma ok. 10tyś km)
- zatkany trochę przewód paliwowy z baku do silnika (taka moja myśl - jak jadę na fabrycznym sofcie to odpowiednia ilość paliwa zdąża dopływać do silnika, jak zchipowany jest soft to już nie daje rady więcej paliwa lać... ale wtedy chyba powinno auto "zdychać" jak wciskam gaz w podłogę a nie przyspieszać jak rakieta).
- a może coś innego?
Czy któreś z 2 pozostałych moich pomysłów co do naprawy może coś dać?
Czy mam zmienić filtr?
A może nalać jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków/układu paliwowego? Jeśli tak to jaki?
Zaznaczam, że to szarpanie nie było cały czas tak silne jak teraz, na początku szarpało prawie niezauważalnie i z czasem coraz gorzej i gorzej.
Auto ma przejechane 266 tyś km.
to odlacz wtyczke od czujnika szybkosci przy skrzyni i zobacz czy cos sie zmieniklekocix pisze:Szarpie przede wszystkim przy niskich obrotach tj od powiedzmy 1400 do 2500 rpm.
dokladnie tak jak piszesz tu objawy powinne byc na pelnym gasie / max. dawceklekocix pisze: zapchany filtr paliwa (ma ok. 10tyś km)
- zatkany trochę przewód paliwowy z baku do silnika (taka moja myśl - jak jadę na fabrycznym sofcie to odpowiednia ilość paliwa zdąża dopływać do silnika, jak zchipowany jest soft to już nie daje rady więcej paliwa lać... ale wtedy chyba powinno auto "zdychać" jak wciskam gaz w podłogę a nie przyspieszać jak rakieta).
, a nie przy spokojnej jezdzie
Jaka masz dawke paliwa na wonych bez obciazenia ?
Jak czysciles ten nastawnik , kiedy , czy byla jakas odczowalna roznica?
Moze samo czyszczenie juz nic nie pomoze , bo nastawnik poprostu mechanisznie zuzyty ?
pozdr.
voss
voss
Jaka masz dawke paliwa na wonych bez obciazenia ?
Jak czysciles ten nastawnik , kiedy , czy byla jakas odczowalna roznica?
Moze samo czyszczenie juz nic nie pomoze , bo nastawnik poprostu mechanisznie zuzyty ?[/quote]
Odnośnie dawki paliwa to nie zabardzo pamiętam jaka była ustawiana.
Natomiast jeśli chodzi o czyszczenie nastawnika to robił mi to kolega z forum ostatnio, jakieś 2-3 tygodnie temu. Po wszystkim ustawiał mi komputerem wszystko.
Po wyczyszczeniu raczej różnicy nie zauważyłem w jeździe, no może nieznaczną...
A dziś spróbuję odłączyć tę wtyczkę ze skrzyni biegów i zanotuję efekty...
Jak czysciles ten nastawnik , kiedy , czy byla jakas odczowalna roznica?
Moze samo czyszczenie juz nic nie pomoze , bo nastawnik poprostu mechanisznie zuzyty ?[/quote]
Odnośnie dawki paliwa to nie zabardzo pamiętam jaka była ustawiana.
Natomiast jeśli chodzi o czyszczenie nastawnika to robił mi to kolega z forum ostatnio, jakieś 2-3 tygodnie temu. Po wszystkim ustawiał mi komputerem wszystko.
Po wyczyszczeniu raczej różnicy nie zauważyłem w jeździe, no może nieznaczną...
A dziś spróbuję odłączyć tę wtyczkę ze skrzyni biegów i zanotuję efekty...
U mnie tak było swego czasu gdy N75 poległ...jablo81 pisze:Witam,podlacze sie pod temat.Otóż od niedawna zauwazylem iz u mnie takze podczas przyspieszania w okolicach 3000obr. zlekka sie przytnie ale potem idzie dalej.Nie wpada w tryb awaryjny.Bledow na kompie nie ma.Odczucie takie jakby na sekunde braklo paliwa
U mnie właśnie nie wchodził w tryb awaryjny, czemu kilka osób bardzo się dziwiło...jablo81 pisze:Tez bym chcial zeby to bylo to. Najgorsze jest to ze nie dzieje sie to za kazdym razem tylko od czasu do czasu. Jak by ten N75 padal to by czasem nie wchodzil w tryb awaryjny?
Zmostkuj sobie przewody idące do N75 i zobacz jak będzie. Jak przestanie szarpać to
Szarpie przy zwykłym wciskaniu gazu
Witam,
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten.
W moim Audi A4 1.9TDI 130PS (kod AWX) mam taki problem, że gdy dodaję gazu, często czuję szarpnięcie tak jakby na moment zabrakło paliwa lub odłączyło się zapłon.
Szarpanie nie występuje, gdy dodaję gazu podczas obciążenia, przyśpieszania itp. lecz tylko gdy jadę równą prędkością i nagle chcę przyśpieszyć. Jeździłem Golfem VP AFN (wtedy założyłem konto na tym forum ), Borą VP AHF, i kilkoma golfami PD a w żadnym nie zauważyłem czegoś takiego.
Oprócz tego denerwuje mnie jedna sprawa: jadąc w korku np. na 2 biegu bez wciśniętego pedału gazu, dodając go bardzo powoli auto nie zwiększa obrotów ale w pewnym momencie wskakuje na większe obroty.
Myślicie, że te dwa przypadki mogą mieć coś wspólnego?
Pozdrawiam
wtct
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten.
W moim Audi A4 1.9TDI 130PS (kod AWX) mam taki problem, że gdy dodaję gazu, często czuję szarpnięcie tak jakby na moment zabrakło paliwa lub odłączyło się zapłon.
Szarpanie nie występuje, gdy dodaję gazu podczas obciążenia, przyśpieszania itp. lecz tylko gdy jadę równą prędkością i nagle chcę przyśpieszyć. Jeździłem Golfem VP AFN (wtedy założyłem konto na tym forum ), Borą VP AHF, i kilkoma golfami PD a w żadnym nie zauważyłem czegoś takiego.
Oprócz tego denerwuje mnie jedna sprawa: jadąc w korku np. na 2 biegu bez wciśniętego pedału gazu, dodając go bardzo powoli auto nie zwiększa obrotów ale w pewnym momencie wskakuje na większe obroty.
Myślicie, że te dwa przypadki mogą mieć coś wspólnego?
Pozdrawiam
wtct
Szarpie przy zwykłym wciskaniu gazu
Na początku myślałem, że coś z potencjometrem w pedale gazu, ale teraz się podłączyłem vagiem i w miarę płynnie wskazuje od 0,4% do 100% co 0,4. Filtr paliwa zmieniałem niedawno. A z tym szarpaniem to różnie bywa, czasami nie szarpie w ogóle a czasami za każdym razem. Możliwe, że teraz zatankowałem jakieś badziewne paliwo...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości