Jakie powinno być ciśnienie paliwa w 1,3 NZ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Jakie powinno być ciśnienie paliwa w 1,3 NZ?

Post autor: GENE » czw wrz 06, 2007 08:32

Mam taki problem, że przy wyższych obrotach szarpie mi silnikiem i nie mogę rozwinąć swoją golfiną wyższych prędkości niż 120km/h. Wczoraj sprawdziłem ciśnienie paliwa i wydaje mi się że jest za niskie. Na uruchomionym silniku na wolnych obrotach mam około 3 bary. Po dodaniu gazu ciśnienie spada do 2 barów. Czujnik ciśnienia paliwa jest na 3 bary. Do sprawdzenia mam dwie pompki, tą w zbiorniku i tą pod podwoziem z tyłu przy prawym kole. Tu mam fotki tych elementów:

Obrazek Obrazek
Obrazek

Czy ktoś może ma doświadczenie w wyjmowaniu tych dwóch pompek paliwa, są jakieś elementy podczas wyjmowania na które trzeba zwrócić szczególną uwagę? Proszę o fachowe porady. Z góry dzięki!!!


VWpower Golf

michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » czw wrz 06, 2007 10:02

Zanim zabierzesz się za pompki sprawdź ciśnienie paliwa w ten sposób: Na wyższych obr. ok.2500 obserwuj manometr. Następnie zaciśnij kombinerkami przewód paliwowy powrotny. Jak ciśnienie pójdźie w górę to regulator. A jak nie, to pompka (ta pod podwoziem) ta w zbiorniku podaje paliwo z ciśnieniem ok. 1 bar. A dopiero ta druga daje ciśnienie na wtryski. Pozdrawiam, i powodzenia w naprawie.


michal0604

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Jakie powinno być ciśnienie paliwa w 1,3 NZ?

Post autor: bugalon » czw wrz 06, 2007 12:04

GENE pisze:Mam taki problem, że przy wyższych obrotach szarpie mi silnikiem i nie mogę rozwinąć swoją golfiną wyższych prędkości niż 120km/h. Wczoraj sprawdziłem ciśnienie paliwa i wydaje mi się że jest za niskie. Na uruchomionym silniku na wolnych obrotach mam około 3 bary. Po dodaniu gazu ciśnienie spada do 2 barów. Czujnik ciśnienia paliwa jest na 3 bary. Do sprawdzenia mam dwie pompki, tą w zbiorniku i tą pod podwoziem z tyłu przy prawym kole. Tu mam fotki tych elementów:

Czy ktoś może ma doświadczenie w wyjmowaniu tych dwóch pompek paliwa, są jakieś elementy podczas wyjmowania na które trzeba zwrócić szczególną uwagę? Proszę o fachowe porady. Z góry dzięki!!!
Objawy wskazuja wstepnie na umierajaca pompe. NZ powinien miec okolo 2,5 bara na wolnych obrotach a przy dodaniu gwaltownym gazu okolo 3. Paliwo na listwie nie powinno spadac ponizej 2,5 bara w warunkach drogowych (nie na postoju). Sugeruje przejechac sie autem z podpietym manometrem. W momencie kiedy zacznie szarpac zerknac na manometr. Jak bedzie mniej niz 2,5 bara to pompa precz i dac druga.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » pt wrz 07, 2007 06:21

Narazie dzięki koledzy za porady, spróbuje sprawdzić ciśnienie podczas jazdy i sprawdze czujnik ciśnienia paliwa. Zastanawia mnie jedna rzecz, czy przypadkiem dolegliwości niedoboru benzyn przy wyższych obrotach nie są spowodowane przytkanym sitkiem w smoku w zbiorniku lub ewentualnie sitkiem w pompie głównej. Wczoraj doczytałem w książce, że ciśnienie na wolnych obrotach powinno być 2,5 bara (3,0 bary przy zdjętym przewodzie podciśnieniowym z czujnika).


VWpower Golf

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt wrz 07, 2007 09:19

a co z filtrem paliwa - jest w miare świeży ?


TDPower

Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » wt wrz 11, 2007 22:05

Filtr wymieniałem nie dawno. Ale co do tych objawów to miałem je od samego początku jak kupiłem tego golfa. Mierzyłem ostatnio ciśnienie jeszcze innym manometrem z gliceryną w środku, ale chyba lekko był walnięty i muszę zmierzyć ciśnienie tym pierwszy i jeszcze jakimś może innym.


VWpower Golf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości