Oznaczenia na klapie a moc silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw maja 03, 2007 11:57

Corelus, więc może to być albo łożysko alternatora , albo napinacz paska ... lub coś innego



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw maja 03, 2007 20:52

Kolego z tymi czerwonymi I to trzeba sie nauczyc rozrózniać i pod warunkiem ze ktoś sobie nie ponaklejał co chciał, np. w passacie B5 przed liftingiem czerwone DI oznacza PD 115 KM a w B5 po liftingu ( jak niektórzy niesłusznie mówią ze to passat B6) czerwone DI oznacza PD 130 KM. Druga sprawa w MK4 czerwone TDI oznacza 150 KM, a w modelu MK5 2,0 TDI jest 140 KM i wszystkie literki są srebrne. W najnowszym passacie B6 są 2,0 TDI 140 KM lub najnowsze 170 KM a czerwona jest tylko literka I. Takze mozna sie w tym wszystkim zamotac a i koncern VW juz chyba sie w tym zamotał:) pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony wt wrz 04, 2007 19:42 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



kinki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sie 23, 2007 22:51
Lokalizacja: internet

Post autor: kinki » wt wrz 04, 2007 18:27

To sie pogubiłem!!!!!!!!!
Wczoraj mój kolega kupił passata 2001 rok 1.9 TDI - czerwonne DI
Wyobrazcie sobie ze w papierch jest naisane 100 KM .

Pozdrawiam !!!



Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » wt wrz 04, 2007 18:31

kinki pisze:passata 2001 rok 1.9 TDI - czerwonne DI
na klapie i na pokrywie silnika ?? w papierach powinien mieć 96KW
jak chcesz to możesz mieć nawet takie coś:
http://www.allegro.pl/item239067757_tdi ... inal_.html


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

Robin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 22, 2007 23:27
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robin » wt wrz 04, 2007 18:44

Witam. Skoro mowa w tym temacie o oznaczeniach, to chciałbym się dowiedziec jaka jest różnica między silnikiem AHF a silnikiem ASV.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt wrz 04, 2007 19:45

Kolego wszystki literki TDI czerwone to 150 KM, 320 Nm PD w MK4 :) niezły wymiatacz :hmm:



Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » śr wrz 05, 2007 00:37

jjacekkx pisze:
kinki pisze:passata 2001 rok 1.9 TDI - czerwonne DI
na klapie i na pokrywie silnika ?? w papierach powinien mieć 96KW
jak chcesz to możesz mieć nawet takie coś:
http://www.allegro.pl/item239067757_tdi ... inal_.html
To prawda nie patrz sie na te oznaczenia mam kolesia co sobie poprzyklejał GTI TDI uwierzysz? Zewnątrz wygląda jakby tyle miał a w rzeczywistości ma pod machą 1Z. :panna:


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr wrz 05, 2007 07:02

kinki pisze:To sie pogubiłem!!!!!!!!!
Wczoraj mój kolega kupił passata 2001 rok 1.9 TDI - czerwonne DI
Wyobrazcie sobie ze w papierch jest naisane 100 KM .
Nic w tym dziwnego. Silniki na pompkach wiec czerwone DI :bajer:
jjacekkx pisze:na klapie i na pokrywie silnika ?? w papierach powinien mieć 96KW
Guzik prawda. Myslisz ze czerwone DI maja tylko 130-tki ??


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr wrz 05, 2007 08:30

inek01 pisze:Guzik prawda. Myslisz ze czerwone DI maja tylko 130-tki ??
Czerwone DI maja wszystkie pompki w pasku b5 po liftingu.

A oznaczenie na klapie silnika wogóle nie ma żadnego znaczenia u mojego ojca w pasku na silniku wszystko jest srebne a silnik AWX



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr wrz 05, 2007 10:28

Przeczytałem cały temat.....Jestem pod wrażeniem jakie dziwne wnioski tutaj wyczytałem.
Jestem w posiadaniu Golfa TDi z DI czerwonym i wg. wskazań silnik powinien dysponować mocą 130KM, guzik prawda ma 115KM????????? Czyli 85kW a nie 96kW!
Jak kupowałem to oglądałem również Paski po lifcie, te z kolei miały przy Di czerwonym 102KM czyli 75 kW, czasem zdażały się "czyste" TDI które miały 110 KM, czasem inne...
Myślę, że przez sprowadzanie autek z zagranicy wszystko się pomieszało, może Volks wypuszczał różne oznaczenie na różne rynki i z tąd taki "burdel"???

Pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr wrz 05, 2007 10:40

maryjan pisze:Jestem w posiadaniu Golfa TDi z DI czerwonym i wg. wskazań silnik powinien dysponować mocą 130KM, guzik prawda ma 115KM????????? Czyli 85kW a nie 96kW!
A masz pompowtryski? jak tak to pewnie i w golfie jest podobnie



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr wrz 05, 2007 12:03

Maciuś01 pisze:
maryjan pisze:Jestem w posiadaniu Golfa TDi z DI czerwonym i wg. wskazań silnik powinien dysponować mocą 130KM, guzik prawda ma 115KM????????? Czyli 85kW a nie 96kW!
A masz pompowtryski? jak tak to pewnie i w golfie jest podobnie
Mam pompowtryska dlatego taka maniana z oznaczeniami.
Swoja droga to nigdy nie wiesz za czym jedziesz patrząc na klape jakiegoś Volksa.
Mogę się założyć, że w serwisach też maja z tym problem...
No ale najważniejsze, że jest to TDI i nie ma mocnych na niego!


Dziki

Awatar użytkownika
makeć
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: sob sie 04, 2007 12:10
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: makeć » śr wrz 05, 2007 16:45

inek01 pisze:jjacekkx napisał/a:
na klapie i na pokrywie silnika ?? w papierach powinien mieć 96KW

Guzik prawda. Myslisz ze czerwone DI maja tylko 130-tki ??
kolego przeczytałeś post kolegi wyżej ?? chyba nie ;)
jeżeli ten passat jest z roku produkcji 2001 to nie ma innego wyjścia (prawdziwe oznaczenia, DI-czerwone) jak to ,że ma 130KM (AVF,AWX) czy jak kto woli 96KW, jeżeli jest to modelowy 2001 a produkcja 2000 to będzie miał 115 KM i też czerwone DI, czy o to Ci chodziło ??
podobnie jest z golfikami ;)
to co poniżej może coś niecoś komuś powie i oszczędzi zbędnych pytań i aluzji :bajer:
1 to passat, 2 to golf.
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam.


Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr wrz 05, 2007 16:50

Koledzy w pasku B5 po FL DI czerwone ma tylko i wyłącznie 130 KM i tak jest oryginalnie, a jeśli jest DI czerwone i mniejsza moc 101KM(74kW) to poprostu zostały zmienione nalepki. Czerwone I w pasku po FL to własnie 74 kW PD, a przed FL to 110 KM(81 kW) na pompie, i producent działa wg. tej zasady, ale ludzie nie i kombinują :)
W golfach Czerwone DI w starszych rocznikach oznacza 115 KM (85kW)tak jak w pasku przed liftingiem, a w nowszych MK4 DI czerwone oznacza 130 KM(96 kW), tyle tylko ze w MK4 jest ciężej rozróznic i trzeba patrzec na nr silnika bo Golf nie miał takiego FL jak Pasek i dlatego w pasku FL jest swojego rodzaju rozróżnieniem tych silników z czerwonym I i DI.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości