Golfik gaśnie w czasie jazdy. Pomocy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GieTrzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: GieTrzy » wt wrz 04, 2007 15:22

suselu7 pisze:Winny był czujnik temperatury płynu w chłodnicy. Pokazywał ciągle że płyn jest zimny i to załączało ssanie.
U mnie wskazuje ciągle max 90 stopni, ale często włącza się wentylator już przy 90 stopniach, wiec moze ten czujnik jest rąbnięty :/



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » wt wrz 04, 2007 15:33

PrzerabiaBem to u mnie i po wymianie wszystkiego winny okazal sie czujnik halla. Z nim jest taki problem ze jest nie do sprawdzenia przez elektryka - po prostu trzeba go podmienic.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » wt wrz 04, 2007 16:28

Czujnik halla jest do sprawdzenia i to nawet przez bardzo słabego elektryka. Ty widać trafiłeś na bardzo słabego elektryka...taka nasza polska rzeczywistość



Awatar użytkownika
GieTrzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: GieTrzy » wt wrz 04, 2007 18:58

Znalazłem ten temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75824
i tu objawia się podobnie jak u mnie tylko na silniku TDI, ale tu nawala seryjny montowany w golfach alarm, moze i u mnie jest ten sam problem, ale wyłączyłem tym małym kluczykiem alarm i dalej gaśnie.

Czy kluczyk wyłancza całkowicie alarm czy moze tylko samą syrenkę?



fariofan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt kwie 10, 2007 16:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: fariofan » wt wrz 04, 2007 23:15

Przy 90 stopniach załącza się pierwszy bieg wentylatora – tak ma być. Obstawiam czujnik halla. Niestety, jest z nim jeden problem: nie można potwierdzić tej usterki po podpięciu do komputera. Z tego co wiem, jedynym skutecznym sposobem jest wożenie ze sobą miernika (względnie elektromechanika z miernikiem;)) i czekanie, aż znowu się zrobi takie złu kuku…. Jeśli w czasie, kiedy samochód nie chce zapalić, czujnik nie daje impulsu, to należy go wymienić.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » śr wrz 05, 2007 00:21

Albo włączyć auto i czekać aż zgaśnie. Wtedy podpiąć je do kompa i jesli to padnięty hall, wówczas nawet podczas kręcenia obecny będzie błąd. Poza tym można obserwowac na obrotomierzu czy jak kręcisz rozrusznikiem to podnosi się wskazówka. Jak nie to raczej będzie czujnik halla



manek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sty 19, 2006 22:48
Lokalizacja: pilchowice
Kontakt:

Post autor: manek » śr wrz 05, 2007 07:04

Miałem ostatnio to samo z moim dolfikiem 1,6 AFT po wszelkich dochodzeniach okazało sie ze to hall ,podobno to czesto wystepujący problem



Awatar użytkownika
maxien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr lis 29, 2006 16:56
Lokalizacja: Piastów

Post autor: maxien » śr wrz 05, 2007 08:13

Mialem tak samo, stanal mi ze dwa razy a po jakims tygodniu padl calkowicie czujnik halla


http://images21.fotosik.pl/400/b0be6dafd7a2736fmed.jpg

Awatar użytkownika
GieTrzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: GieTrzy » śr wrz 05, 2007 22:23

Obrotów nie mogę sprawdzić, bo zamiast obrotomierza mam niepotrzebny duży zegarek :/

Ile wyniosła was wymiana czujnika Halla i czy ktoś kto niewiele wie o naprawie aut moze sobie sam go wymienić czy muszę z tym gonić do elektromechanika ?

Dzisiaj rano an zimnym silniku po zmianie biegu na 2 auto było strasznie "przymulone" idopiero na wyższych obrotach szarpnęło i zaczeło jechać normalnie, tak samo przy 3 i 4 biegu, poźniej redukcja i znów to samo, po chwili gdy się atuko rozgrzało śmigało elegancko :/



manek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw sty 19, 2006 22:48
Lokalizacja: pilchowice
Kontakt:

Post autor: manek » ndz wrz 23, 2007 19:30

miałem identyczne objawy wymieniłem halla, cewke a okazało sie ze to po prostu przekaznik nr 30 sterujący pompa paliwa i jak sie nie myle wtryskami na pierwszy rzut oka był ok ale stary elektryk cos tam znalazł wziął go na 5 min na warsztat i od tej pory wszystko ok .

[ Dodano: Nie Wrz 23, 2007 19:33 ]
a myslałem że to hall ale po dwóch dniach znowu to samo jestem tylko wplecy trzy setki i tyle mogłem najpierw zacząć od przekażnika



diodakos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn maja 16, 2005 19:42

Post autor: diodakos » ndz wrz 23, 2007 19:36

Obrotomierz też jest. Wciśnij przycisk resetu kilometrów i trzymaj, włącz zapłon, wyłącz zapłon, Włącz zapłon, puść przycisk zapłonu nie wyłączaj, pstrykaj tym przyciskiem aż pkaże się cyfra 7, odpal auto i masz obrotomierz cyfrowy. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł_G
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn lut 27, 2006 20:45
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Paweł_G » ndz wrz 23, 2007 19:40

GieTrzy, W kwestii wymiany halla to nie jest to problem - przynajmniej w silnikach ABU i ABD bo tam aparat zaplonowy jest w glowicy. Wyastarczy zaznaczyc sobie wpierw ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu, nastepnie odkrecic 2 sruby mocujace aparat i wyciagnac caly aparat z glowicy. Potem nalezy wybic taki kolek na walku aparaty i wyciagnac walek aparatu. Hall mocowany jest na 2 sruby krzyzakowe. Gorzej sprawa wyglada w silnikach ABS i AAM bo tam aparat zaplonowy jest mocowany na wieloklinie i trzeba bardzo uwaza zeby go zle nie zalozyc potem. W miom silniku nie da sie tego spartolic.


Pozdrawiam Paweł
[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]

Awatar użytkownika
GieTrzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 13:33
Lokalizacja: Zamość

Post autor: GieTrzy » pn sie 04, 2008 16:16

No więc Panowie sytuacja wygląda następująco:
wymieniłem kopułkę i palec i wszystko było ok przez jakiś czas. Później znów mi zgasł raz, drugi, trzeci i przeczyściłem kopułkę i było ok. Za kilka tygodni znów to samo. Przeczyściłem kopułkę i nie pomogło. Wymieniłem kable WN, bo miały przebicie i nie pomogło. Wymieniłem cewkę zapłonową i nie pomogło. Odłączyłem alarm i przejechałem ponad 1000km i było wszystko ok a teraz znów problem się zaczyna. Wymieniłem filtr paliwa-bez zmian. Odkręciłem wieczko w bagażniku to pod którym jest pompka paliwowa i tam zobaczyłem tyle pyłu, kurzu, ze byłem w szoku. Jak odpiąłem złączkę która jest tam podłączona to się wysypał z niej kurz. Ładnie ją obczyściłem i spryskałem WD, ale to też nie pomoglo. Samochód podpinałem u kolegi na VAGa i nie wykazało żadnych błędów.

Objawy teraz wyglądają następująco:
nadal gaśnie, szarpie go na 2 i 3 biegu. Obroty zimnego samochodu wynoszą 920-1000 a rozgrzanego 840-920. Samochód najczęściej gaśnie gdy zatrzymam się np. na STOPie lub przy skręcaniu, ruszam na pierwszym biegu, zmieniam na drugi i wtedy najczęsciej gaśnie (czasami też na 3 biegu). Pomóżcie, bo mi na to zamojscy "magicy" rozkładają ręce i mówią "może to to a może tamto lub też to". Pół samochodu bym wymienił z tego ich "może to" zanim bym trafił



Przyczyną usterki okazała się pompa paliwowa.
Ostatnio zmieniony czw sie 28, 2008 10:21 przez GieTrzy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » sob cze 13, 2009 17:11

I ja się również przyłączam do tematu mam ten sam problem pól auta wymieniłem i nic :grrr:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 182 gości