Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.
Moderatorzy: dan124, powalla, VIP
-
prozak
- Użytkownik

- Posty: 267
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
Post
autor: prozak » pn mar 21, 2005 12:43
odpowiedz bardzo prosta probnik w lape i sprawdzasz kable, musisz znalesc (przy stacyjce) kabel co daje + na pozycji zaplon i odcina go w pozycji rozruch w starych kantach tak jest to i w mk II powinno byc trzeba tylko pokombinowac i nie ma problemu ale mam do ciebie pytanie
co zrobisz jak bedziesz gdzies stal i czekal na kogos powiedzmy 30 minut?? bedziesz czekal z zapuszczonym silnikiem?? czy cewke meczyl??

kto hamuje ten przegrywa
-
dukem
- Gadatliwa bestia

- Posty: 687
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46
Post
autor: dukem » pn mar 21, 2005 22:03
Rozmowa byla o stacyjkach ktore pozwalaja na wyjecie kluczyka w dwoch pozycjach i daja zasilanie na niektore obwody bez wlaczania zaplonu- w mk2 takiej nie ma.
Jezeli chodzi o podpiecie to ja tak mam zrobione dokladnie jak opisujesz ze zaplon wlacza a rozruch odcina- nie wiem czy orginalne instalacje tez takie sa bo ja do standardowego radia VW nie mialem doprowadzonych wszystkich pinow do kostki ISO i sam ciagnalem wlasnie ten obwod zasilajacy (sterowany zaplonem)...
Mala podpowiedz dla tych ktorym sie nie chce latac z probnikiem- ja sie podpialem do obwodu lampki w schowku na rekawiczki- nie dosc ze wszystko jest tak jak ma byc to jeszcze niedaleko trzeba ciagnac i nie trzeba grzebac przy stacyjce...
Ale niestety to wszystko nie zmienia faktu ze w mk2 bez przerobek nie ma mozliwosci wlaczenia radia bez wlaczania zaplonu chyba ze radio samo w sobie na to pozwala, inaczej trzeba by robic jakies kombinacje z zasilaniem
-
dukem
- Gadatliwa bestia

- Posty: 687
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46
Post
autor: dukem » pn mar 21, 2005 22:30
Wlasnie wpadlem na pomysl rozwiazania tego problemu- wystarczy w przewodach idacych do kostki zastosowac niewielka modyfikacje- przecina sie kabelek zaplonu i podpina do niego przelacznik dwupozycyjny (zo ok 1,50zl) ktory w jedej pozycji jako zaplon podaje zaplon a w drugiej podaje staly plus...po zamontowaniu takiego czegos na postoju wystarczy pstryknac wylacznik w druga pozycje i mamy zasilanie tylko i wylacznie na radiu...potem pstrykamy w druga strone, odpalamy i jest tak jak normalnie powinno byc...
Chyba sobie cos takiego zamontuje- proste a rozwiazuje problem
-
tayger
Post
autor: tayger » wt cze 07, 2005 00:02
hmmm, moj ojciec ma mk3 1,9 td z 94 roku i u niego rayjko gasnie po samym wyjeciu kluczyka! przy wylaczonej stacyjce na 0 gra, wylacza sie po wyjeciu kluczyka.
-
tayger
Post
autor: tayger » wt cze 07, 2005 00:03
hmmm, moj ojciec ma mk3 1,9 td z 94 roku i u niego rayjko gasnie po samym wyjeciu kluczyka! przy wylaczonej stacyjce na 0 gra, wylacza sie po wyjeciu kluczyka.
-
Nightkin
- Nowicjusz

- Posty: 46
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 17:52
- Lokalizacja: Dzierżoniów
-
Kontakt:
Post
autor: Nightkin » wt cze 07, 2005 19:47
no no zakurzył się juz ten post troche
to norma w mk3

-
miomio1
- Cool Europe GL

- Posty: 790
- Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
- Lokalizacja: Mragowo
-
Kontakt:
Post
autor: miomio1 » wt cze 07, 2005 20:22
po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka radio przestaje grać ,,,,ale gdy pokrętło z radia przekręcimy w lewo ,tzn wyłączymy radio i za chwile włączymy pokrętłem to radio powinno grać
-
dukem
- Gadatliwa bestia

- Posty: 687
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46
Post
autor: dukem » śr cze 08, 2005 01:03
A to juz mysle ze nie we wszystkich radiach (pomijajac nawet te bez pokretel

)...to akurat jest logika zaplonu i zalezy od modelu radia i od tego czy producent tak wymyslil ze tak ma byc i nie ma nic wspolnego z instalacja w samochodzie...
-
Gwiazdor
- _

- Posty: 3415
- Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
- Lokalizacja: TK/WW
-
Kontakt:
Post
autor: Gwiazdor » śr cze 08, 2005 08:47
U mnie jest tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio gaśnie,ale naciskając guzik można je bez kluczyka włączyć.
Czasami niektóre radia nie dają się włączyć po wyjęciu kluczyka tak jak moje się nie dało więc sposób jest banalny bo w w kostce ISO są dwa + (stałe zasilanie i zmienne) nie zawsze ale w większości tak jest jeżeli było oryginalne radio...wystarczy zamienić miejscami te kable i już jest po sprawie.
-
dukem
- Gadatliwa bestia

- Posty: 687
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46
Post
autor: dukem » śr cze 08, 2005 21:15
Albo tak jak pisalem pare postow wczesniej ze zrobieniem przelacznika...
Poza tym nie we wszystkich radiach zamiana jest dobrym pomyslem bo np u mnie staly plus musi byc podpiety zeby podtrzymywac pamiec radia i zaplon juz do zasilania radia samego w sobie...
-
Gwiazdor
- _

- Posty: 3415
- Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
- Lokalizacja: TK/WW
-
Kontakt:
Post
autor: Gwiazdor » śr cze 15, 2005 10:14
U mnie też radio ma pamięć ale nie ma kłopotów.Nie rozkodowuje się. Kiedyś tak miałem jak mówisz ale za cholere nie moge Śobie przypomnieć jak to zrobiłem bo tamtego VW juz dawno nie mam.
-
dukem
- Gadatliwa bestia

- Posty: 687
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46
Post
autor: dukem » śr cze 15, 2005 12:50
U mnie z ta pamiecia jest tak ze radio musi miec stalego plusa zeby trzymalo pamiec i jak np wymontuje radio na moment z samochodu albo wyjme akumulator to pamiec w radiu pada...a mozna wlaczyc radio zeby gralo dopiero jak na nozce do podlaczenia zaplonu pojawi sie plus...i w moim przypadku jedynym sposobem jest podpiecie tej nogi w kostce ISO do przelacznika zeby radio moglo chodzic bez zaplonu
-
1 6 D
- _

- Posty: 1950
- Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontakt:
Post
autor: 1 6 D » pt cze 17, 2005 15:18
Kostka w mk2 zależy od elektryki, czy nowa czy stara. Nowa jest praktycznie jak w mk3.
-
dukem
- Gadatliwa bestia

- Posty: 687
- Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46
Post
autor: dukem » pt cze 17, 2005 23:39
To ja najwyrazniej mialem stara...bo sie nozki nie zgadzaly z nozkami w nowych radiach i musialem przelotke robic...prawda jest taka ze w mk3 i w pozostalych nowych samochodach sa kostki wedlug standardu ISO a w mk2 w orginalnych radiach niby wtyczki byly takie same ale pare zlacz bylo w innych miejscach niz sie teraz montuje...
Mimo to z przelotka nie ma duzo roboty bo sie kupuje komplet gniazda+wtyczki iso i sie lutuje przewody w zmienionej kolejnosci (bo sygnaly sa te same) ja na radiu VW Alpha mialem opis starych wtyczek a nowe opisy sa wszedzie wiec sama robota to 10 minut
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości