Temperatura silnika - ostatnie starcie !!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jest niewielka szansa ze zle termostat zakladasz bo tego sie chyba nie da zle zalozyc...moze termostat sie jednak nie otwiera jak potrzeba po zalozeniu albo za malo sie otwiera...ja bym zainwestowal jednak w calkiem nowy i przed zalozeniem nie sprawdzalbym go na zewnatrz (bo nie wiadomo czy gotowanie w garnku dobrze wplywa na termostaty)
W moim golfiku II 1.6 z gazem, wskażnik temperatury dochodzi poza pionową kreskę tj. 3/4 wskaxnika. Czy to normalne? Wydaje mi sie, ze dolny wąz od termastatu mam gorący po odpaleniu i mechanik mowil cos przy wymianie uszczelki, jak spuszczal plyn, ze termostat nie trzyma.
Skoro termostat jest caly czas otwarty to dlaczego mam taka temperaturę? Czy to normalne, czy jest za wysoka?
Czy wysoka temperatura uszkodzi mi cos w silniku? Co mam zrobić?
Skoro termostat jest caly czas otwarty to dlaczego mam taka temperaturę? Czy to normalne, czy jest za wysoka?
Czy wysoka temperatura uszkodzi mi cos w silniku? Co mam zrobić?
- vwmadison
- Użytkownik
- Posty: 309
- Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
- Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Mysle, że nie ma wpływu to czy zagotowałem termostat przed montażem ???? no bo niby jak????dukem pisze:Jest niewielka szansa ze zle termostat zakladasz bo tego sie chyba nie da zle zalozyc...moze termostat sie jednak nie otwiera jak potrzeba po zalozeniu albo za malo sie otwiera...ja bym zainwestowal jednak w calkiem nowy i przed zalozeniem nie sprawdzalbym go na zewnatrz (bo nie wiadomo czy gotowanie w garnku dobrze wplywa na termostaty)
[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]
[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]
[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]
- WarMachine18
- Ma gadane
- Posty: 233
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
A płyn Ci sie nie gotuje?Bo jezeli nie to znaczy ze poprostu wskazanie masz zle a reszta jest w porzadku...zalezy jeszcze jak szybko Ci dochodzi do tej temperatury bo np moj jak termostat nie trzyma to wogole sie nie dogrzewal i wskaznik po jakims czasie wskazywal 50 stopni i nic wiecej...wymienilem i teraz dogrzewa mi sie do 90 i tak trzyma...mar_tec pisze:W moim golfiku II 1.6 z gazem, wskażnik temperatury dochodzi poza pionową kreskę tj. 3/4 wskaxnika. Czy to normalne? Wydaje mi sie, ze dolny wąz od termastatu mam gorący po odpaleniu i mechanik mowil cos przy wymianie uszczelki, jak spuszczal plyn, ze termostat nie trzyma.
Skoro termostat jest caly czas otwarty to dlaczego mam taka temperaturę? Czy to normalne, czy jest za wysoka?
Czy wysoka temperatura uszkodzi mi cos w silniku? Co mam zrobić?
No tez mi sie wydaje ze nie ma jak ale nigdy nic nie wiadomo...z drugiej strony jak tu teraz nie sprawdzac przed montazem skoro np moj kumpel jak kupowal to dopiero 4 termostat kupil dzialajacy ...mi sie jakos udalo trafic za pierwszym podejsciemvwmadison pisze:Mysle, że nie ma wpływu to czy zagotowałem termostat przed montażem ???? no bo niby jak????
"WarMachine18" napisał
a powiedcie mi co ja mam jezeli mam nowy termostat otwwiera sie w garze nowa pompa wody nowa chlodnica a jak zaloze termostat to niemam obiegu dolny waz jest zimny a bez termostatu mam obieg ???????? co to moze byc prosze o jakies rady bo juz mi rece opadaja
Podaj więcej szczegółów, bo nie bardzo Cię rozumienm,
to że wąż dolny jest zimny to jeszcze o niczym nie świadczy, bo żeby przewód dolny był ciepły to musi to trochę potrwać w chłodniejsze dni w czasie jazdy może caly czas być zimny bo nim płynie płyn z chodnicy do silnika, ktory przepływają przez chłodnice może zdażyć się zchłodzić.
Odpal go na postoju i poczekaj aż wlączy się wentylator i wtedy zobacz jaki jest przewód. No chyba, że Ci się przegrzewa lub wywala płyn
a powiedcie mi co ja mam jezeli mam nowy termostat otwwiera sie w garze nowa pompa wody nowa chlodnica a jak zaloze termostat to niemam obiegu dolny waz jest zimny a bez termostatu mam obieg ???????? co to moze byc prosze o jakies rady bo juz mi rece opadaja
Podaj więcej szczegółów, bo nie bardzo Cię rozumienm,
to że wąż dolny jest zimny to jeszcze o niczym nie świadczy, bo żeby przewód dolny był ciepły to musi to trochę potrwać w chłodniejsze dni w czasie jazdy może caly czas być zimny bo nim płynie płyn z chodnicy do silnika, ktory przepływają przez chłodnice może zdażyć się zchłodzić.
Odpal go na postoju i poczekaj aż wlączy się wentylator i wtedy zobacz jaki jest przewód. No chyba, że Ci się przegrzewa lub wywala płyn
- WarMachine18
- Ma gadane
- Posty: 233
- Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:51
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
no napisalem juz na posyoju jak mam wlozony termostat dochodzi mi do 3/4 skali i sie zaczyna gotowac a dolny waz od chlodnicy jest zimny tak jak i dolna czesc od chlodnicy jak wyciagne termostat to mam obieg normalny termostat sie otwiera w gaze czyli jest dobry co moze byc przyczyna
Danger War Machine Incoming
wymienilem ostatnio wlacznik termiczny.
teraz mam jakies dziwne skoki temperatury. wskaznik po kilku minutach dochodzi juz do pionu. jak jade po miescie lub stoje to wskzowka wychyla sie znacznie powyzej 90stopni. podczas szybszej jazdy i na trasie temperatura jest w granicach 90stopni.
myslalem ze cos jest nie tak z nowym wlacznikiem ale wentylator sie zalacza. kiedys nie mialem problemow z tym ze wskazow przechodzi poza pion.
co moze byc przyczyna podwyzszonej temperatury przy wolniejszej jezdzie i postoju? (termostat raczej dobry bo waz jest goracy)
jaka jest dopuszczalna temperatura zeby nic sie nie zchrzanilo (jakie polozenie wskaznika) ?
teraz mam jakies dziwne skoki temperatury. wskaznik po kilku minutach dochodzi juz do pionu. jak jade po miescie lub stoje to wskzowka wychyla sie znacznie powyzej 90stopni. podczas szybszej jazdy i na trasie temperatura jest w granicach 90stopni.
myslalem ze cos jest nie tak z nowym wlacznikiem ale wentylator sie zalacza. kiedys nie mialem problemow z tym ze wskazow przechodzi poza pion.
co moze byc przyczyna podwyzszonej temperatury przy wolniejszej jezdzie i postoju? (termostat raczej dobry bo waz jest goracy)
jaka jest dopuszczalna temperatura zeby nic sie nie zchrzanilo (jakie polozenie wskaznika) ?
._\______
/____|___\____
|_(O)_|____(O)_|
black magic ...
/____|___\____
|_(O)_|____(O)_|
black magic ...
Wedlug mnie termostat powinien wystarczyc i nie spodziewalbym sie czegos innego jezeli silnik dziala tak jak potrzeba i tylko temperature ma za niska...
A jak jest na postjach?Dochodzi do 90 i wyzej? Bo jezeli tak to w takim razie termostat za wczesnie sie otwiera a jezeli nie to moze poprostu wskaznik przeklamywac...
A jak jest na postjach?Dochodzi do 90 i wyzej? Bo jezeli tak to w takim razie termostat za wczesnie sie otwiera a jezeli nie to moze poprostu wskaznik przeklamywac...
Mam pytanie. Bede bardzo wdzieczny za odpowiedz. Widze, ze niektorzy mogliby napisac niezla ksiazke na temat problemow z ukladem chlodzenia;) wiec mysle ze dzieki wam uda mi sie rozwiazac moj problem.
Otoz tak - wymienilem ostatnio w Golfie 2 1.6PN 90r. termostat (bo silnik bardzo wolno sie nagrzewal i na trasie dochodzil do 70 stopni). Wymienilem tez pompe wody (byla jakas wloska - praktycznie zatarta - w rekach trudno bylo ja ukrecic:(
I teraz mam problem nastepujacy: mam deske z instrumentami VDO. Wskaznik temp (bez diody) z 5 kreskami (i bialym polem). Na trasie przy 80km/h wskaznik jest na srodku (pomiedzy dwoma sasiednimi kreskami). Przy jezdzie po miescie (w terenie dosc gorzystym) na swiatlach wskazowka potrafi dojsc do 1 kreski (liczac od polowy - srodka skali). 1 mm powyzej tej kreski uruchamia sie wentylator - zazwyczaj jak juz jestem pod domem i parkuje. Czy jest to normalne zeby sie tak szybko uruchamial wentylator? Po zadzialaniu wentylatora na postoju wskazowka cofa sie o 1.5mm ale dalej oscyluje w obszarze tej 1 kreski (liczac od srodka skali). Dodam jeszcze ze dolny waz grzeje sie normalnie. Płyn to DYNAGEL.
Pozdrawiam.
Otoz tak - wymienilem ostatnio w Golfie 2 1.6PN 90r. termostat (bo silnik bardzo wolno sie nagrzewal i na trasie dochodzil do 70 stopni). Wymienilem tez pompe wody (byla jakas wloska - praktycznie zatarta - w rekach trudno bylo ja ukrecic:(
I teraz mam problem nastepujacy: mam deske z instrumentami VDO. Wskaznik temp (bez diody) z 5 kreskami (i bialym polem). Na trasie przy 80km/h wskaznik jest na srodku (pomiedzy dwoma sasiednimi kreskami). Przy jezdzie po miescie (w terenie dosc gorzystym) na swiatlach wskazowka potrafi dojsc do 1 kreski (liczac od polowy - srodka skali). 1 mm powyzej tej kreski uruchamia sie wentylator - zazwyczaj jak juz jestem pod domem i parkuje. Czy jest to normalne zeby sie tak szybko uruchamial wentylator? Po zadzialaniu wentylatora na postoju wskazowka cofa sie o 1.5mm ale dalej oscyluje w obszarze tej 1 kreski (liczac od srodka skali). Dodam jeszcze ze dolny waz grzeje sie normalnie. Płyn to DYNAGEL.
Pozdrawiam.
How Low Can You Go?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 314 gości